Gå til innhold

Uke 11: Motivasjonsrapportmødrene


snurpa

Anbefalte innlegg

- Lenemora: Startvekt 91,9. ned ca 20 kilo. 1.72. forrige uke: 88,2 denne uke:87,7 - 4,2 kilo

- Lizy: Startvekt 70. ned ca 10 kilo. 1.67. forrige uke:68,8 denne uke: 67 -3 kilo

- Mamsemomsen: Startvekt 76,4. ned ca 15 kilo. 1.67. forrige uke:73,8 denne uke: -2,6 kilo

- Ragnhild: Startvekt 86. ned ca 10 kilo. 1.70. forrige uke:79,3 denne uke:78,8-7,2 kilo

- Snurpa: Startvekt 86,9. ned ca 15 kilo. 1.72. forrige uke: 83,4 denne uke:82,4 -4,5 kilo

 

 

 

ny uke.. nye muligheter:0).. Lykke til

 

Antall kilo tilsammen: 21,3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ragnhild. Ja dette skal vi klare. det er ikke bare du som har proppet i helgen, for å si det sånn. jeg har fråtset som en hund.. Uff. Men i dag starter jeg med nytt mot.. Hitill har det gått veldig bra he he.. Men skulle bare mangle kanskje. det verste er utover dagen, sånn etter middag. Da begynner iallefall suget hos meg. OG det er da det er mest sofa sitting med gull også.. Så mulig det henger litt sammen med det.. Vet jeg ikke kan sette meg n ed for mye for å si det sånn. iallefall ikke uten å ha noe å gjøre.

Spiste rømmegrøt og alt mulig i går jeg. Det er jo så svinefett at det er helg grusomt.. Men GUD så godt det var.. Etterpå ble det lefse med smør, kanel og sukker på.. Så det var ikke bare lørdag som gikk til dundas for å si det sånn.. Gikk en liten tur i går da.. det er det eneste positive jeg kan komme på..

 

Ellers så er det ny start i dag som sagt.. Skal prøve å få gått meg en tur iløpet av dagen.. Men vi driver med så mye oppussing i huset, så jeg får mye trim der også. KAn tro det blir fint her nå:0)

 

Samboeren min var så skuffet på fredag da.. Da har han veiedag. Han hadde gått opp 0,4 kilo.. Han har enda ikke opplevd at vekta har gått oppigjen etter han begynte å spise og leve litt sunnere.. Men vi har tatt oss altfor mange friheter i det siste.. Grunnen til at det ikke har gått så ille med meg, er vel pga amminga tenker jeg.. Uff og uff. Lurer på hvordan det skal gå, når jeg skal slutte med det.. Men da forsvinner vel mye av søtsuget, da er det ikke noe som går så kraftig utover fettlagrene våre.. JEg fatter ikke de som går ned i vekt helt av seg selv etter fødsel jeg.. Bare ved hjelp av amminga. Sånn er ikke jeg iallefall, her må det jobbes hardt. Ph... Eller.. det hadde ikke vært så hard jobbing hadde jeg bare klart å holde meg til det jeg skal på en dag. Alt det utenom trenger jeg strengt tatt ikke. Jeg spiser sjelden fordi jeg er sulten. MEst sug og lyst som styrer.. Må bli flinkere til å lytte til hva kroppen sier.. Bare spise når jeg føler sult. Skille på sult og sug. Det gjelder vel å legge lure slagplaner for å takle suget når det kommer.. Men hva skal man gjøre.. Frukt er jo en god ting da.. JEg har hørt...at kroppen ikke klarer å skille på fruktsukker og vanlig rafinert sukker, så hvis man spiser en frukt når søt suget melder seg, skal det i teorien hjelpe.. Men jeg tror nok hjernen vår har en stor del av skylden der.. For det er nå en gagn slik, at skal du ikke se for deg en rosa elefant, er det kun det du klarer å se.. :)

Det er tydelig at vi ikke klarer å forstå ordet ikke... Jeg skal ikke spise dritt mat... Hm.. Eller.. jeg skal spise frukt og gode grønnsaker.. Da blir det større fokus på hva du skal spise og ikke så stor på hva du ikke kan spise.. MAn kan jo bli deprimert av mindre.. He he..

 

Det er litt komisk hvordan vi er egentlig.. Ganske sammensatt (Eller???). Gjelder bare å snu på tankeflisa.. Se videre og gjør jobben.

Faste rutiner er det som funker best for meg iallefall.. Jeg kan iallefall ikke ta livet som det faller seg. Ikke når det gjelder mat desverre.. da har det lettt for å falle for mye:D i gapet... :)

 

NEi- nå har jeg skrevet nok. Får ta en dusj mens gull sover.

 

HA en topp uke allesammen..

 

Lizy og mamsemumsen.. hvor har dere blitt av da????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som har babyer som sover hele natten, hvor mye sover de ellers om dagen og ettermiddagen?

gullet her sover ca 8-10 timer sammenhengende før hun vil ha mer påfyll. hun sover stort sett 2-3 timer etter det også.. Men senere på dagen blir det ikke mer enn en liten time, noen små halvtimer iløpet av dagen.. men hun er mye våken..

men det er vel grenser for hva man kan forvente når de sover så lenge sammenhengende om natten. Veldig deilig for meg iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lenemora

Snuppa mi sover max 2 timer i løpet av dagen, blir som regel en halvtime etter hvert måltid.. Men kan ikke klage da hun sover 13-14 timer om natten med 2 spisepauser :) Begynte med grøt da hun var 4 måneder (ca 3 uker siden), men det har ikke hjulpet mot natteamminga. Var nok kanskje for tidlig med grøten, hun har vist tendenser til vondt i magen, men jeg prøver noen dager til før vi evt. tar et opphold. Andre med erfaring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det ikke bare vi som har det sånn. Vi ammer ikke på natten lengre vi da, har et lite måltid sånn rundr seks- syv tiden på morgenen.. og da sover vi stort sett etter det begge to. he he.. Vi har ikke begynt å gi noe grøt enda, tenkte jeg skulle vente til hun passerer fire mnd.. og hvis hun har behov for det da. Begynner hun og våkne mer på natten vil jeg nok gjøre det.

Vi nattammet fram til hun var ca 2,5 mnd.. Da begynte hun og sove hele natten igjennom. Så deilig, ble helt utenfor av å være oppe sånn om natten jeg. Men det blir ikke mye sånn ellers på dagen da, men heller det for å si det sånn.

 

Ellers går det veldig bra med maten. Jeg har vært flink i noen dager nå. Håper jeg har gått ned litt til torsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lenemora

Fikk en særdeles positiv overraskelse på vekta i dag, ned 0,5 kg siden sist og veier nå 87,7 kg! Hadde virkelig regnt med å gå opp da jeg er ukritisk til maten og får null bevegelse. Men kanskje jeg spiser mindre enn jeg tror og amminga gjør susen? Jeg ble hvertfall glad :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Blir fortsatt litt mere kcal per dag enn hva jeg burde ha, men jeg har iallefall vært flinkere de siste to dagene enn jeg var i helga. Jeg storkoser meg på "ferie" men det skal bli godt å komme tilbake til hverdagen og trening. Mor og far har seriøst desserter hver dag!! Vanskelig å la være å forsyne seg....

 

Denne uka gruer jeg meg til veiedagen, men det blir som det blir! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessert er drepen. he he. mine svigerforeldre driver stort i det også.. Men men.

Så lenge det går sånn ca opp i opp går det vel bra.. Men det er ikke til å komme bortifra at alt er enklere når man er hjemme. Skal snart være en uke hos foreldrene mine jeg også.. må nok motivere meg kraftig til det, for ikke og la det gå for langt.. ikke nå når jeg endelig har fått litt hull på det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia.

 

Tilbake!!

Har vært uten internett en liten stund, også driver jeg og flytter...+ at nå har barna sommerferie, og da får jeg veldig liten tid til andre ting...

 

Fy filler'n så flinke dere har vært. Alle har vi våre opp og ned-turer!

Det går smått med meg da... Jeg ligger på 67 kilo nå, men det er jo på vei nedover, da...

Jeg har vært ganske fråtsete i det siste og har vel nesten spist godterier og is og andre deilige sommerfristelser nesten hver dag... fysj. Fra i dag, når jeg har spist opp resten av det godtet som ligger igjen i skåla...haha.. så skal jeg ikke spise godteri resten av sommeren. Det er helt sikkert. Jeg skal derimot unne meg is en gang iblandt !

 

Jeg har heller ikke vært flink til å gå, men denne flyttingen gir vel kanskje like mye trim...

 

Lizy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Jenta vår sov rundt ganske tidlig, men de siste par ukene har hun begynt å våkne både 2 og 3 ganger. Virker bare sulten. Begynte å gi henne grøt for 3 dager siden, det er jo verdt å prøve det iallefall. Virker som det går greit. Har ikke registrert at hu har hatt vondt i magen eller noe. Hun har sovet litt bedre de siste to nettene også. Da har hun sovet fra rundt kl 20 frem til 4 og så til halv 8 igjen. Og som oftes sover hun en time og to til etter det. Kan ikke klage da.:)

 

Snuppa mi sover max 2 timer i løpet av dagen' date=' blir som regel en halvtime etter hvert måltid.. Men kan ikke klage da hun sover 13-14 timer om natten med 2 spisepauser :) Begynte med grøt da hun var 4 måneder (ca 3 uker siden), men det har ikke hjulpet mot natteamminga. Var nok kanskje for tidlig med grøten, hun har vist tendenser til vondt i magen, men jeg prøver noen dager til før vi evt. tar et opphold. Andre med erfaring?[/quote']
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsemomsen

Sommermodus? Nei skulkemodus er vel mer riktig ; ) Ble så lei så lei av denne slankingen. Har igrunnen vært så flink, men føler ikke jeg får lønn for strevet :D Syns jeg spiser riktig, er mye i bevegelse og kommet igang med trening, men likevel,- nothing!! Ble frustrert og tenkte at jeg veier jo det samme om jeg slanker meg en uke eller om jeg lever lykkens glade dager en uke, så det har jeg gjort! Og just presis, vekten er akkurat den samme, selv etter en uke med mye fy og lite trim. Men selvfølgelig - det kan jo ikke fortsette, så det er bare å komme seg inn på den smale sti igjen. Kan jo ikke gi opp!!! Har slitt mye med bekkenet, ble aldri god etter nr to og en hard fødsel. Er faktisk mye bedre i selve sv.skapene enn ellers, og nå begynner de beskyttende hormonene å svikte meg og herket kommer tilbake, kjipt! Trodde nesten jeg var kvitt det, men neida. Så det går jo ut over trimmingen, men må bare bite tennene sammen. det er som det er, kan ikke kjøpe seg ny kropp på netthandelen dessverre. Håper jeg lever lenge nok til å oppleve det, he he

 

Så bra du har medvind for tiden snurpa, deilig når det går riktig vei! Jeg må bare komme forbi grillfest og bursdagsfeiring til uken, så skal jeg også hive meg på igjen for fullt.

 

Oppussing er bra både for kropp (slanking) og sjel! Jeg har også lyst å pusse opp! Men sambo er midt i allergisesong og trøtt av medisinene så tør ikke hinte om det engang foreløpig : O Får bli høstprosjekt..

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ragnhild. Ja dette skal vi klare. det er ikke bare du som har proppet i helgen' date=' for å si det sånn. jeg har fråtset som en hund.. Uff. Men i dag starter jeg med nytt mot.. Hitill har det gått veldig bra he he.. Men skulle bare mangle kanskje. det verste er utover dagen, sånn etter middag. Da begynner iallefall suget hos meg. OG det er da det er mest sofa sitting med gull også.. Så mulig det henger litt sammen med det.. Vet jeg ikke kan sette meg n ed for mye for å si det sånn. iallefall ikke uten å ha noe å gjøre.

Spiste rømmegrøt og alt mulig i går jeg. Det er jo så svinefett at det er helg grusomt.. Men GUD så godt det var.. Etterpå ble det lefse med smør, kanel og sukker på.. Så det var ikke bare lørdag som gikk til dundas for å si det sånn.. Gikk en liten tur i går da.. det er det eneste positive jeg kan komme på..

 

Ellers så er det ny start i dag som sagt.. Skal prøve å få gått meg en tur iløpet av dagen.. Men vi driver med så mye oppussing i huset, så jeg får mye trim der også. KAn tro det blir fint her nå:0)

 

Samboeren min var så skuffet på fredag da.. Da har han veiedag. Han hadde gått opp 0,4 kilo.. Han har enda ikke opplevd at vekta har gått oppigjen etter han begynte å spise og leve litt sunnere.. Men vi har tatt oss altfor mange friheter i det siste.. Grunnen til at det ikke har gått så ille med meg, er vel pga amminga tenker jeg.. Uff og uff. Lurer på hvordan det skal gå, når jeg skal slutte med det.. Men da forsvinner vel mye av søtsuget, da er det ikke noe som går så kraftig utover fettlagrene våre.. JEg fatter ikke de som går ned i vekt helt av seg selv etter fødsel jeg.. Bare ved hjelp av amminga. Sånn er ikke jeg iallefall, her må det jobbes hardt. Ph... Eller.. det hadde ikke vært så hard jobbing hadde jeg bare klart å holde meg til det jeg skal på en dag. Alt det utenom trenger jeg strengt tatt ikke. Jeg spiser sjelden fordi jeg er sulten. MEst sug og lyst som styrer.. Må bli flinkere til å lytte til hva kroppen sier.. Bare spise når jeg føler sult. Skille på sult og sug. Det gjelder vel å legge lure slagplaner for å takle suget når det kommer.. Men hva skal man gjøre.. Frukt er jo en god ting da.. JEg har hørt...at kroppen ikke klarer å skille på fruktsukker og vanlig rafinert sukker, så hvis man spiser en frukt når søt suget melder seg, skal det i teorien hjelpe.. Men jeg tror nok hjernen vår har en stor del av skylden der.. For det er nå en gagn slik, at skal du ikke se for deg en rosa elefant, er det kun det du klarer å se.. :)

Det er tydelig at vi ikke klarer å forstå ordet ikke... Jeg skal ikke spise dritt mat... Hm.. Eller.. jeg skal spise frukt og gode grønnsaker.. Da blir det større fokus på hva du skal spise og ikke så stor på hva du ikke kan spise.. MAn kan jo bli deprimert av mindre.. He he..

 

Det er litt komisk hvordan vi er egentlig.. Ganske sammensatt (Eller???). Gjelder bare å snu på tankeflisa.. Se videre og gjør jobben.

Faste rutiner er det som funker best for meg iallefall.. Jeg kan iallefall ikke ta livet som det faller seg. Ikke når det gjelder mat desverre.. da har det lettt for å falle for mye:D i gapet... :P

 

NEi- nå har jeg skrevet nok. Får ta en dusj mens gull sover.

 

HA en topp uke allesammen..

 

Lizy og mamsemumsen.. hvor har dere blitt av da????[/quote']

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsemomsen

Jenta mi er snart fire mndr, sover hele natten forsåvidt, men hun spiser ett par ganger i løpet av natten. Jeg er litt i halvørska, så har ikke helt oversikt. Sover fra ca 20.00 til 08.30 med to amminger underveis. Om dagen sover hun stort sett fra 11 - 14 og en times lur i 17-tiden. Passer fint så får jeg spist middag : ) Men jeg merker at hun vil spise oftere nå i varmen, blir vel tørst hun også stakkar. Så jeg gir henne litt også sovner hun igjen. Har begynt med grøt om kvelden, på den måten får jeg litt kveld. Før skulle hun spise hele kvelden, mens nå sovner hun som sagt kl. åtte.

 

 

 

 

Dere som har babyer som sover hele natten' date=' hvor mye sover de ellers om dagen og ettermiddagen?

gullet her sover ca 8-10 timer sammenhengende før hun vil ha mer påfyll. hun sover stort sett 2-3 timer etter det også.. Men senere på dagen blir det ikke mer enn en liten time, noen små halvtimer iløpet av dagen.. men hun er mye våken..

men det er vel grenser for hva man kan forvente når de sover så lenge sammenhengende om natten. Veldig deilig for meg iallefall.[/quote']

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsemomsen

Hvordan går det med ryggen din? Hørtes ille ut.. Sliter med vond rygg selv og vet at det ikke er noe gøy. Ihv.fall ikke når man har småbarn som krever så mye både psykisk og fysisk. Godt du har en flink og snill mann. Det har heldigvis jeg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sizzi65
Har slitt mye med bekkenet' date=' ble aldri god etter nr to og en hard fødsel. Er faktisk mye bedre i selve sv.skapene enn ellers, og nå begynner de beskyttende hormonene å svikte meg og herket kommer tilbake, kjipt! Trodde nesten jeg var kvitt det, men neida. Så det går jo ut over trimmingen, men må bare bite tennene sammen. det er som det er, kan ikke kjøpe seg ny kropp på netthandelen dessverre. Håper jeg lever lenge nok til å oppleve det, he he

 

[/quote']

 

Må bare kommentere det med bekkenløsning. Leste en artikkel om bekkenløsning hos kiropraktoren min. De kan hjelpe mange, kanskje også deg. Selv har jeg fått hjelp med både ryggen og en vond ankel.

Lykke til

 

Sizzi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Of course!

 

 

 

hm.. veide meg i dag tidlig' date=' for nå har jeg endelig fått gått ordentelig på do osv.. he he. veier 82,4...

 

så da lurer jeg på en ting.. er det geit jeg registrerer det som vekt denne uke..[/quote']

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lenemora
Hvordan går det med ryggen din? Hørtes ille ut.. Sliter med vond rygg selv og vet at det ikke er noe gøy. Ihv.fall ikke når man har småbarn som krever så mye både psykisk og fysisk. Godt du har en flink og snill mann. Det har heldigvis jeg også.

 

Du har så koselig nick :) Når motivasjonen svikter kan det gjøre susen med spis-hva-du-vil-dager. Jeg har hatt mange slike dager de siste 14 dagene... Fra mandag SKAL jeg hente meg inn igjen! Merkelig nok gikk jeg ned denne uka, men snikveide meg for et par dager siden og veide da +2.... BLÆH!

 

Utrolig kjedelig når kroppen svikter! Ryggen er veldig bra nå, har vært hjemme alene med snuppeguri i 2 dager og det funker greit nok... Glad det er helg og har mannen hjemme.. Skal prøve å gå litt turer neste uke, begynner å bli rastløs etter all sittingenliggingen!

 

Gi meg beskjed dersom du en dag kommer over en ny kropp på netthandelen - I`m in! Og gjerne en slank en :P

 

Fortsatt god helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he.. ja det hadde jammen meg vært saker det.. om man kunne kjøpe seg en ny kropp.. Der man kunne bestille kropp, vekt og farge. He he.. Men men.

Man merker at man ikke har mye å stille opp med når kroppen svikter. det er liksom det vi har å bruke. Og ryggen er vi veldig avhengig av, da vi bruker den i alle aktiviteter iløpet av en dag. Ryggen er bærebjelken til hele kroppen. Men krysser fingrene for deg nå lenemora, at ryggen blir bra og at motivasjonen kommer i hauger og lass.. det trenger vi.

 

Ps... se etter det på netthandelen også, for har de det vil jeg gjerne ha et par bokser:0)

 

I dag er det skikkelig dritt vær her, blir nok ikke mye trimmings på meg i dag da.. Men får kose meg med lille gull i dag.

 

I morgen er det mandag og ny uke.. Nye muligheter.. Som vanlig. Det er så deilig, at alle dager er en ny dag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har så koselig nick :) Når motivasjonen svikter kan det gjøre susen med spis-hva-du-vil-dager. Jeg har hatt mange slike dager de siste 14 dagene... Fra mandag SKAL jeg hente meg inn igjen! Merkelig nok gikk jeg ned denne uka' date=' men snikveide meg for et par dager siden og veide da +2.... BLÆH!

 

Utrolig kjedelig når kroppen svikter! Ryggen er veldig bra nå, har vært hjemme alene med snuppeguri i 2 dager og det funker greit nok... Glad det er helg og har mannen hjemme.. Skal prøve å gå litt turer neste uke, begynner å bli rastløs etter all sittingenliggingen!

 

Gi meg beskjed dersom du en dag kommer over en ny kropp på netthandelen - I`m in! Og gjerne en slank en :P

 

Fortsatt god helg![/quote']

 

 

Enig i at mamsemumsen er et koselig navn.. men det er lenemora også:0) Sånne god mammaer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...