Gå til innhold

Uke 13. Motivasjonsrapportmødrene..


snurpa

Anbefalte innlegg

- Lenemora: Startvekt 91,9. ned ca 20 kilo. 1.72. forrige uke: 87,7 denne uke: - 4,2 kilo

- Lizy: Startvekt 70. ned ca 10 kilo. 1.67. forrige uke:67 denne uke: -3 kilo

- Mamsemomsen: Startvekt 76,4. ned ca 15 kilo. 1.67. forrige uke:73,8 denne uke: -2,6 kilo

- Ragnhild: Startvekt 86. ned ca 10 kilo. 1.70. forrige uke:77,8 denne uke:77,9-8,1 kilo

- Snurpa: Startvekt 86,9. ned ca 15 kilo. 1.72. forrige uke: 82,5 denne uke: -4,4kilo

 

 

 

ny uke.. nye muligheter:0).. Lykke til

 

Antall kilo tilsammen: 22,1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det mandag.. Og dette er dagen hvor jeg virkelig skal ta meg sammen så det holder.. Nå starter jeg dagen med tre knekkebrød.. Også skal jeg trimme meg en tur iløpet av dagen. Har gått tur de to siste dagene og det har vært så delig altså. Vil fortsette med det. Tror det har alt å si for vektnedgangen altså. Da er det ikke så krise om man skeier ut littegrann..Merk littegrann. he he..

Iløpet av juli håper jeg på å ha gått ned to kilo. Det hadde vært så deilig. Også håper jeg på ca 3-4 kilo iløpet av August. 5 kilo fram til septembr skal kunne være realistisk å nå.

Så når september er her håper jeg på å være godt nede på 70 tallet.. Da skal jeg være så glad..

 

HA en fin uke jenter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Da er jeg hjemme igjen, etter en måneds ferie hos mor og far. Trist å reise, men det er jo alltid godt å komme hjem også!

 

Jeg har jo vært flink med treningen, og det skal jeg fortsette med. Må stramme litt inn på utskeielsene, det blir ikke dessert hver dag her, skal iallefall ikke bli det....hehe....:)

 

Ha en fin uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

....er det mange som er på ferie? :)

 

Jeg koser meg tilbake i Oslo. Har komt i gang med treningen på Elixia og det føles godt.

Jeg og gullet skal snart en tur til byen å møte en trillevenninne. Godt å komme seg ut, både for henne og meg!

 

Får besøk i helga, og skal i tillegg feire bursdagen min, så det kan nok bli litt utskeielser, men det skal jeg unne meg.:)

 

Håper det går bra med alle og at dere nyter sommeren!

 

I'll be back tomorrow.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

77,9

 

Mye gøyere når det går nedover. Men har ikke hatt så god innsats denne uka som de tidligere så da kan jeg ikke klage....

 

Kommer forhåpentligvis sterkere tilbake neste uke.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei Ragnhild.. Jeg er tilbake.. men antakelig med flere kilo enn når jeg var her sist.

Men men..Nå er det slutt på feriemodus. Har vært på en liten ferietur, derfor jeg ikke har vært noe særlig aktiv. Men nå er jeg iallefall tilbake. Nå har jeg bestemt meg for å begynne skikkelig med treningen igjen og gjøre en skikkelig innsats.. Har fortsatt planer om å være under 80 innen juli er over.. Men spørs om det går nå, pga all frotsing. Men vi får se.. Har ikke veid meg denne uken og akter ikke gjøre det. :)

Håper det er greit at jeg tar det neste uke.. Håper bare det ikke er alt for dårlig resultat. Men uansett kan jeg bare takke meg selv, for har ikke akkurat gjort noe for at det skal være positivt resultat.. Snarere tvert imot. Men men.. Jeg fortviler ikke for det er jo bare å ta seg inn igjen. :) Og det er så godt å tenke på, at det ikke er forsent..

I dag må jeg rydde og vaske.. Alt er bare kaos etter ferien.. Må få litt orden, da er det enklere å fokusere også syntes nå jeg.

 

Håper det fine været fortsetter..

 

Deilig å være hjemme igjen i Olso kan jeg tenke meg. Allit litt enklere når man er hjemme hos seg selv der man bestemmer meny osv. Men koselig å være sammen med foreldre da.. Bor de langt unna deg eller?? Sånn at det går litt tid mellom hver gang dere møtes??

 

Ha en fin helg da ragnhild og alle dere andre som kanskje stikker innom :) Regner med at alle blir litt mer aktive etter ferien.. Da er det sikkert full skjerpings for alle.

Må tross alt gå ned noen kilo sånn at vi kan frotse i julen:D Ha ha ha.. Nei da..

 

Tudelu...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si du er tidlig oppe:D

 

Hvordan sover jenta di om natten nå?? Har du begynt med grøt?? Nå er snart gullet her fire mnd.. HAr tenkt å prøve med litt grøt.. Men foreløpig sover hun så godt om natten. Så har kanksje ikke behov for det enda. Tross at vi kom hjem veldig sent i går og hun ble lagt over i sengen sin fra bilsetet, sov hun helt fram til halv syv i dag tidelig og videre til halv ti.. deilig for meg, for da fikk jeg sovet ut ordentlig..

 

 

77' date='9

 

Mye gøyere når det går nedover. Men har ikke hatt så god innsats denne uka som de tidligere så da kan jeg ikke klage....

 

Kommer forhåpentligvis sterkere tilbake neste uke.:)[/quote']

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

...for et par uker siden. (Akkurat da hun var 4 mnd) Hun begynte å våkne om natta, men hun sover rundt igjen nå. Sovner som regel 19-20 tiden og får pupp igjen i 6-7 tiden. Så pleier jeg ta henne opp å stelle henne neste gang hun våkner, som regel i 10-tiden.

 

Du trenger vel ikke gi henne grøt hvis hun sover rundt? Ikke før hun nærmer seg 6 måneder iallefall. Hun sier nok fra når hun trenger mer mat.:)

 

Gullet mitt er så merkelig. Hun brukte smokk fra starten, men fant plutselig ut for noen uker siden at hun ikke ville ha den lenger. Ikke får jeg henne til å ta flaske heller. Har vært litt stress, for hun blir jo så avhengig av meg. Men nå drikker hun av tutekopp i stedet. Jeg prøvde tilfeldigvis å gi henne vann fra et glass en dag, for det så ut som hun ville ha, og det funka. Så da kjøpe jeg en Avent-kopp, og den drikker hun av som bare det.:)

 

Jeg er tidlig oppe ja, er morgenfugl. Men det er herlig med noen timer for meg selv da, selv om det er tidlig. Så får jeg dusje og spise frokost og sånn i fred.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette hørtes deilig ut. Fint at hun sover så mye da..

Merkelig disse små nurkene. Hun vår ville plutselig ikke ta flaske hun heller, så far fikk litt problemer når jeg måtte til tannlegen en dag.. he he.. Var en time med bare skrik. Men smokken vil hun fortsatt ha da, men hun bruker mye totten også.

Kanksje vi skal prøve med tutekopp istede.. He he. Artig. Så liten unge som heller vil ha tutekopp..

 

Nei jeg begynner nok ikke med grøt så lenge hun sover rundt og er fornøyd. IKke noe vits det. MEn gleder meg liksom litt til å begynne med det også. Får plutselig skikkelig stor unge da. Stod og så på sånn frukt purè her om dagen også.

Blander du med morsmelk da eller. Nei vi har non flinke små gull.. :)

 

 

 

...for et par uker siden. (Akkurat da hun var 4 mnd) Hun begynte å våkne om natta' date=' men hun sover rundt igjen nå. Sovner som regel 19-20 tiden og får pupp igjen i 6-7 tiden. Så pleier jeg ta henne opp å stelle henne neste gang hun våkner, som regel i 10-tiden.

 

Du trenger vel ikke gi henne grøt hvis hun sover rundt? Ikke før hun nærmer seg 6 måneder iallefall. Hun sier nok fra når hun trenger mer mat.:)

 

Gullet mitt er så merkelig. Hun brukte smokk fra starten, men fant plutselig ut for noen uker siden at hun ikke ville ha den lenger. Ikke får jeg henne til å ta flaske heller. Har vært litt stress, for hun blir jo så avhengig av meg. Men nå drikker hun av tutekopp i stedet. Jeg prøvde tilfeldigvis å gi henne vann fra et glass en dag, for det så ut som hun ville ha, og det funka. Så da kjøpe jeg en Avent-kopp, og den drikker hun av som bare det.:)

 

Jeg er tidlig oppe ja, er morgenfugl. Men det er herlig med noen timer for meg selv da, selv om det er tidlig. Så får jeg dusje og spise frokost og sånn i fred.:)[/quote']

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lenemora

Skrev nettopp den lange tråden, så vips så var alt borte - Hmpf!

 

Selv om jeg er lite aktiv på slanking om dagen må jeg titte innom og se hvordan det går med dere andre. Er visst ikke bare meg som skeier ut, men med meg tar det jo helt avsted! Våger ikke veie meg, er pisseredd for resultatet - og det lover jo dårlig. Har nok lagt på meg ja, men det skal av igjen. Målet er å være nede i idealvekt (75 kg) til jul og det er ca 22 uker til. Bør jo la seg gjennomføre det?

Hvis ikke slanke-feen plutselig kommer inn og sier "tryll-tryll"?

 

Jeg gir også grøt, men det har ikke hjulpet mot natteamming. Det blir jeg så sliten av, lengter etter en hel natts søvn... Det gikk jo så bra mange uker, men så plutselig ville hun ha mat igjen om natta. Har prøvd ny grøt i kveld, risgrøt fra Hipp og håper det går bedre enn den andre grøten, maisgrøt fra Nestle. Har dere en god formel for å sove rundt så kom med den :)

 

Tulla mi tar gjerne flaske, men bare av meg og mannen - mamma forsøkte her om dagen og det ble skriking for full hals, så det blir nok en stund til vi kan dra ut på noe sammen, he he. Men tutekopp var jo kanskje en ide.

 

 

Heldiggrisen du Ragnhild som er morgenfugl, jeg kvitrer best om kvelden...

 

God natt og fortsatt god helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Jeg gir nestle risgrøt, og blander med erstatning. Jeg kunne jo selvfølgelig blanda med morsmelk, men gidder rett og slett ikke... Jeg var flinke til å pumpe meg i starten. Men jeg prøvde så mange ganger å gi henne på flaske, og endte opp med å måtte kaste det. Pluss at fryseren vår streika, og der hadde jeg klart å spart opp 12-15 bokser med morsmelk som jeg bare måtte kaste... Litt forbanna da! Så nå har jeg rett og slett pakka bort hele pumpa....:)

 

Jeg går også å ser på all babymaten hver gang jeg er i butikken... Det er gøy å gi henne grøt! Hun blir litt stor med en gang ja.:) Tenkt så rart at de små lille menneskene må oppdage alt i verden, alle synsinntrykk og alle smaker for første gang. Det er spennende å følge med på! De er skjønne! :)

 

Nå må jeg komme meg i seng.....som morgenfuglen jeg er så er jeg drittrøtt om kveldene.....hehe.....:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ja lenemora. jeg og du er nok i samme båt.. Eller skal vi si det synkende skipet:D Har bare frotset og spist dritt i lengere tid nå.. Tør ikke veie meg jeg heller.. iallefall ikke før på torsdag. Hver dag er en ny start, men så klarer jeg rett og slett ikke holde det. når kvelden kommer skeier jeg ut.. uf. er lei av dette jeg.. Har det så mye bedre med meg selv når jeg er flink..

Også vil jeg så gjerne få det til en gsng for alle. Vil ikke at lille gull skal bli påirket eller være vitne til all slankingen.. Dette er noe jeg ikke vil føre viere for å si det sånn..

 

Jeg vet ikke om jeg kan gi deg noe råd angående nattamming.. Bortsett fra at jenta mi her plutselig sov gjennom hele natten.. OG dette gjorde hun lenge også våknet hun på natten igjen og da gav jeg henne smokken igjen og igjen til hun sovnet igjen. Dette var sånn et par-tre netter også sov hun rundt igjenl. Vet ikke om dette hadde noe og si, men jeg antok det jeg da.. KAn jo prøve iallefall.. JEnta mi elsker å ha gulpefille oppe i ansiktet når hun skal sove.. Så det er også noe hun har på natta.. Men nattamming er kjempe slitsomt.. Jeg holdt nesten ikke ut de to første mnd.. Var ikke føt hun rundet to mnd at hun sov rundt.. Orket ikke sitte oppe jeg da, så jeg tok henne opp i sengen og der ble hun til morgenen for å si det sånn.. Men det gåt helt fint det nå, nå sover hun i sengen sin hele natta:0) det kan jo hende det hjelper å bytte grøt.. Men hva med å prøve noe annet da... Sånn som en klemt potet eller gulrot til middag.. Det kan jo hende det drøyer mer.. MAn skal vel bare gi en og en ting av gangen, men hvis du har gitt grøt en stund er jhun jo vant med det, så da kan det jo hende det ikke gjør noe om du prøver noe nytt. Hør med helsesøster..

For det er jo ikke sikkert hun egentlig har behov for nattammingen, men bare at det har blitt kos og en vane..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen av dere som har hatt navneffest til babyene deres?? Vi har enda ikke fått somlet oss til å ha det vi.. Men planlegger å ha det i september engang. Skal ikke ha noen sermoni.. tenkte bare feire at hun er her og har fått et navn.. Det jeg lurer på er hvordan dere gjorde det og hva serverte dere. HAr tenkt på koldtbord... veldig tradisjonelt, men kunne vært spennende med noe annet da..

Hva gjorde dere på den dagen?? Var det noen som holdt tale osv??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg laget matplan for dagen.. det er redningen min, gjør jeg ikke det går det over alle støvvelskaft.. Vi skal på skogen og grille i dag. Har hytte innpå skogen, ikke langt unna her vi bor. er så deilig å reise innpå der unna alt av folk og fe:0) Man kan jo grille masse sunt da.. Masse salat og poteter og magert kjøtt.. nam nam...

Også skal jeg gå en fin tur med vogna.. Det er det som gjør atl.. Uten trim går det dårlig altså..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

...men vi har hatt dåp. Det går vel for det samme? :) Vi hadde det allerede da hun var 5 uker, for det var den helga vi fant som passet for alle fadderene.

Vi gjorde det veldig enkelt. Serverte gryterett med salat og loff. Å så hadde vi jo noen kaker, men slapp å bake noen selv.:) Det var ingen som talte, bortsett fra at vi ønska velkommen å sånt. Veldig enkelt, men veldig koselig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Vi har hatt besøk i 3 dager og kosa oss masse med god mat&drikke. Bestemte meg for at det skulle jeg gjøre med god samvittighet. Har forsåvidt klart det...men så ropte vekta på meg i dag, og den viste 800 g opp..... På 3 dager! Godt gjort! Så nå har jeg litt dårlig samvittighet allikevel.... Jaja, bare en vei å gå da.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt utrolig hvordan kroppen bare sluker alt den får i seg.. MAn hører at kroppen legger på seg omtrent..

Men fortvil ikke rangnhild, antakelig hjelper det nok bare med en real do runde:D he he.. Pleier å være litt sånn for meg hvis jeg har stappet i noen dager.. Bortsett fra nå da, for nå har det pågått altforlenge.. MEn men var delvis flink i går og er meget flink i dag.. Så er ganske fornøyd med det. Føler meg iallefall mye bedre.. Nå har jeg fått vasket litt hjemme her også, da ser det litt bedre ut.. Da føles alt plutselig så mye lettere..

 

Lille gull ligger og sover litt i vogna si, deilig.. Da kan jeg surfe og kose meg. Nå har hun begynt å sove litt mer på dagen også. I begynnelsen når hun sov rundt sov hun bare noen små halvtimer på dagen.. Men nå tar hun både to og tre timer i slengen. Det er godt. Blir to store soveøkter på dagen også er hun lenge våken på ettermiddagen.. I dag sov hun til syv før hun ville ha mat, det var så deilig. Stort sett er det rundt femtiden. Også sov vi videre til kl ni.. Så i dag er jeg super opplagt også... Wonder mamma... here i am.. he he.. Var liksom ikke måte på hvor positiv jeg var i dag da:D Litt manisk???? :)

 

Håper alle har hatt en god helg.. I morgen er det ny uke med nye muligheter.. Som jeg alltid sier.. Men men. denne uka skal jeg bruke godt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...men vi har hatt dåp. Det går vel for det samme? :) Vi hadde det allerede da hun var 5 uker' date=' for det var den helga vi fant som passet for alle fadderene.

Vi gjorde det veldig enkelt. Serverte gryterett med salat og loff. Å så hadde vi jo noen kaker, men slapp å bake noen selv.:) Det var ingen som talte, bortsett fra at vi ønska velkommen å sånt. Veldig enkelt, men veldig koselig![/quote']

 

 

Hørtes egentlig veldig greit ut. Fint å ta det litt rolig. Tenkte ta det rundt halvtårs dagen hennes vi da.. Da er hun sikkert i fyr og flamme selv også tenker jeg:D Men siden vi ikke skal ha noen sermoni i forkant tenker jeg at det hadde vært ffint om vi kunne gjort noe spesielt.. Men men.. Får gruble litt en stund til. Får få pappaen til å si noe, han er så flink til sånne ting..

 

Vil iallefall at lille frøkna vår skal få en fin vellkomst til denne verden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Legger vanvittig fort på meg! Men det har vel mye å si på inntak også.....har ikke gidda ført inn maten disse dagene, så det sier jo sitt. :)

 

Nå har jeg vært å trent på Elixia, 55 minutter spinning. Det bør jo hjelpe litt! Jeg har iallefall ikke helt denne samme dårlige følelsen som jeg våknet med.:) Så satser jeg på at uka fortsetter sånn.:)

 

Tvi tvi!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lenemora

... og hadde noenlunde samme stil som Ragnhild, men serverte lapskaus - og det var en kjempehit. Det var veldig enkelt, gjorde alt klart dagen i forveien så det ble mindre hektisk når dagen kom. Og vi hadde maaasse kaker, jeg elsker å bake...

 

Nå har jeg bestemt meg - når mannen min er ferdig med ferien om to uker SKAL jeg stramme inn tøylene til de grader. Er jo nødt til det skal jeg komme i mål til jul. Ble faktisk litt lettere til sinns da jeg bestemte meg for det, og det hjelper ofte å sette seg en dato når noe skal gjennomføres, ihvertfall for meg. Tar nok en tur på vekta til tirsdag, og huff, får nok en hårreisende opplevelse. Mener å merke på klærne at jeg har gått opp igjen...

 

I kveld er snuppa lagt på eget rom for første gang. I håp om at hun sover lenger. I natt ammet jeg 3. hver time, og jeg har vært supertrøtt i hele dag - men så kvikner jeg til om kvelden... Og får så lyst på noe å spise...

 

Synes det er så kjekt med dere på denne tråden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg syntes også det er helt strålende med denne tråden.. Det hjelper utrolig med litt støtte fra andre i samme situasjon.. Vi kan både snakke om bebiser og vektnedgang.. Nå har endelig snuppa mi lagt seg.. Deilig. da skal jeg ligge på sofaen og se på film. Uten å legge innpå masse mat eller digg.. HAr vært så flink i dag da.. Men jeg har ikke fått trimmet noe.. Vært bare regnvær her i dag.. Og da orker jeg bare ikke altså.. Men men, nå er det jo meldt veldig bra utover uken:0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

....og presset med veiedag hver uke så hadde jeg aldri klart å være så flink som jeg har vært! Så er det så deilig å ha et sted hvor man kan være helt ærlig og hvor man er i samme båt ja! Jeg hadde aldri vært her inne før den dagen jeg fant denne tråden, så det var jammen et lykketreff! :)

 

Jeg starta dagen med spinning i går, og avslutta med to kopper iskrem.... Helt håpløs! Hadde nok kanskje ikke spist nok i løpet av dagen, så suget var ekstra stort....men Åååå så irriterende!

 

Denne uka blir en utfordring. På tirsdag drar vi til Kr.sand. Hele familien skal i dyreparken på onsdag for å feire 60 års dagen til far. Blir koselig....men frykter at det kan bli noen utskeielser da. Så blir tantebarnet mitt med til Oslo etterpå å skal være hos meg en uke. Da må jo hun få kose seg, og da kan det jammen bli vanskelig å ikke gjøre det samme... Huff! Men da har jeg barnevakt hver dag i en uke og kan trene masse, det er jo en trøst.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...