Gå til innhold

Stavtrening??


Gjest Ladyred
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har gått en del turer med hunden. Men om jeg bytter ut hunden med staver, da får jeg jo brukt en del mer muskler, vil det da si at jeg kanskje bør bytte ut hunden? =) Jeg kommer jo til å ta med meg hunden også selvfølgelig, men da kan jeg ha den i bånd rundt livet kanskje..? Noen som har noen gode tips. Er glad i å trene, men det har ikke blitt noe på meg de siste årene. Så jeg har rett og slett vært litt slapp kan man si. Har lyst å begynne å trene på studio, det er kommet et nytt rett ved siden av der jeg bor, så det er jo ikke så langt dit men.. Samboeren min er ikke helt enig i at jeg skal gjøre det, for han tror ikke at jeg kommer til å gå der, slik at det bare blir penger ut vinduet. Men jeg får se hva det blir til..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bruker flere muskler når du går med staver enn uten. Kjøp deg lang line til hunden, som du kan feste rundt livet. Bruker du denne med hundesele har du flott utstyr til turkameraten din. Ikke minst er det supert når du og hunden også skal ut på ski.

 

Det er tullprat av samboeren din å fraråde deg å trene på helsestudioet. Gjør det - du får personlig treningsprogram. Prøv i allefall f.eks. fram til påske. Sannsynligvis kan du delta på flere typer aktiviter der. Variasjon og glede er kanskje det som gjør at vi trives med å trene. Gå tur med hunden både med og uten staver, bruk skiene og syklen når det passer.

 

For oss som skal ned i vekt er det smart å trene kondisjon og styrke. Dette for å øke og forlenge forbrenninga i tilegg til at vi kommer i bedre form. start ikke for hardt. Bedre med 15-30 min. hver dag enn en hard økt i uka over flere timer. Det er viktig også for å unngå belastningsskader.

 

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...