Gå til innhold

Igang for alvor


Gjest hevingen

Anbefalte innlegg

Gjest hevingen

Hei,

 

jeg har etter en lang slapp periode bestemt meg for å gjøre noe seriøst med vekta. Tidligere har jeg gått på GR kurs, og på det meste tatt av 8,5 kg på ett kurs. Akkurat nå har jeg ikke mulighet til å gå på kurs, og siden jeg vet det meste om hvordan jeg skal gjøre det har jeg bestemt meg for å prøve selv. Jeg har inngått en konkuranse med ei venninne for å se hvem som klarer å ta av 10 % først. Jeg har et litt høyere startpunkt, så jeg vil vel tro at hun kommer først i mål. Men det gir meg vel egentlig bare litt mer kampånd.

 

Jeg er 174 cm høy, veide ved siste veiing 106,7 kg. (Men stoler ikke helt på vekta...se egen tråd på åpent forum) Og jeg har 3 barn. I forbindelse med hver småbarnsperiode har jeg lagt på meg ca 10 kg. Og det i seg selv er jo 30 kg. Pluss noen kg på grunn av depresjoner og medisinbruk. Nå er depresjonen mer under kontroll, så jeg er klar til å jobbe litt med vekta. Jeg går på flere forskjellige medisiner, men har allerede klart å gå ned 1,5 kg i sommer, så jeg skal nok klare dette på tross av medisinbruken. Det må jeg jo, kan ikke være over 30 kg overvektig resten av livet.

 

Mitt mål er å gå eller sykle 30 - 60 minutter hver dag. Jeg sliter med "slarkete" bekken etter siste mann. Så jeg må starte litt forsiktig. Det merket jeg godt da jeg tok litt i på fredag da jeg var ute og gikk tur, for etter det har jeg hatt en skikkelig låsning i bekkenet. Nå kjenner jeg at jeg er bedre, så nå kan jeg klare å gå tur igjen. Så jeg får trosse varmen og gå meg en tur i dag. Den runden jeg går gir meg ca 1,5 trimpoeng. Også har jeg en lengre runde på lager til kroppen er litt tøffere.

 

Så nå håper jeg at med vektklubben og forumet så skal jeg klare å holde koken. For mitt største delmål er å komme under 80 kg. Det har jeg ikke vært på 10 år snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som om du har lagt en god plan for dette! skal heie deg fremover! begynte selv som 111,2 kilo (helt vilt) og jeg nå 89,8. så det har blirr noen kilo av. skal fortsette på gr-kurs nummer 4 i august, blir spennende.

 

ville bare ønske deg lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hevingen

Takk for støtten, jeg håper på å kunne melde meg på kurs til høsten. Da trenger jeg kanskje litt ekstra motivasjon. Men håper å gå ned noe i sommer likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hevingen

Det ble ikke noen tur på meg i går. Jeg er helt slått ut av varmen. Men jeg er i alle fall nøye på hva jeg putter i munnen. Og jeg snoper ikke lenger på kvelden, så jeg vil tro at det i seg selv hjelper. Pluss at jeg er flink til å passe på at jeg ikke spiser for mye ellers om dagen. Drikkingen er jeg også flink med. Det blir 2-3 liter drikke nå som det er så varmt. Regner med å klare å holde meg på ca 2 liter når det blir vanlige temperaturer igjen.

 

I kveld skal jeg på Allsang på Grensen, så det blir nok ikke noen trimtur i kveld heller. Men jeg kom plutselig til å tenke på at jeg har staver som står og støver bort som jeg skal ta med neste gang jeg går tur...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tronderpi1

Takk for at du titta innom på tråden min! Ja her er det bare å stå på ;O) Samma utgangspunktet vi, jeg og startet på 106 - men jeg er lita da, bare 1,64 høy, så jeg er nok litt mere fyldig enn deg ;O)

Jeg er ivrig stavganger, så synes absolutt du skal tørke støv av de ja! Merker det faktisk på overarmene at jeg bruker staver synes jeg, litt strammere der og. Generelt glad i å trimme, men noen ganger merkes dørstokkmila litt for godt. men har vært flink etter at jeg kom i gang igjen.

Forumet er veldig motiverende og det er noen flittige brukere her inne som jeg finner mye inspirasjon hos! Fører også hver smule med mat. Har funnet ut at det er viktig for meg, hvis ikke sklir det letter ut. Og små smuler kan være kaloririke de.......

 

Stå på, dette klarer vi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hevingen

Ja, du har rett i at små smuler kan være kaloririke. Men jeg har alltid slitt med å notere det jeg spiser. Så nå foreløpig har jeg tenkt å ikke skrive opp. Og så har jeg tenkt at når ferien er over for de andre i huset så skal jeg begynne å notere litt. Foreløpig har jeg tatt noen tak i forhold til hva og hvor mye jeg spiser. Men jeg regner med at når jeg blir vant til å ikke snope om kvelden, og å spise litt mindre porsjoner så må jeg notere litt for å holde kontroll.

 

I dag veide jeg meg, og jeg har gått litt ned igjen :) Så da er resultatene mine så langt:

 

04.07: 108,2

11.07: 107,8 -0,4

18.07: 108,0 +0,2

25.07: 106,7 -1,3

01.08: 106,3 -0,4

 

 

Så da er totalen min på ca en måned -1,9 kg! Og det er en grei start.

I går var jeg ute å gikk i 40 minutter med staver. Og jeg går ikke så veldig fort, men det kommer av at kondisen ikke klarer mer. Så jeg blir veldig usikker på om jeg skal kalle det for sakte eller fort i dagboka. Jeg går jo så fort jeg klarer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du skal være fornøyd emd de resultatene, det er sommer og ganske vanskelig å gå ned i vekt da. vi hadde siste kursveiedag 26.juni, en mellomveiing hos kursleder 11.juli, da hadde jeg gått ned 2 kilo blank, og var veldig fornøyd med det. Har ny mellomveiing hos kurslederen min på mandag, og håper på å ha gått ned 3 kilo til det, og så 2,5 kilo til 27.august, da det nye kurset begynner.

 

vektmessig blir forhåpentligvis tallene slik:

26.juni: 92,4

11.juli: 90,4

4.august: 88,4

27.august: 85,9.

Tror dette er iltt for opptimistisk, men det er lov til å håpe. skal iallefall krysse fingrene som bare det, og gjøre en god jobb. trener masse, spiser riktig og det burde jo hjelpe til. men jeg har allerede gårr ned over 20 kilo, og jeg tror ikke kiloene raser like lett av nå lenger.

Ulempen er at jeg er i Hellas første kursuke, så får ikke veid meg før 3.september, men det får gå greit. skal ta det veldig fint på ferie. er iallefall tanken nå, håper jeg klarer å holde den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hevingen

Du har gjort en kjempejobb!! Jeg tror nok jeg kommer til å melde meg på kurs i høst en gang. For det er jo tross alt noen kg som skal bort.

 

Også ønsker jeg deg lykke til i ferien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Conztanze95

Syns du har vært kjempeflink i sommer hevingen. Kjempeflott at du går tur å presser kroppen i gang. Skal se det ikke blir lange stunden før det er den lange runden du tar. Stå på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler kurs på det sterkeste, det er utrolig motiverende og gjør at du virkelig får lyst til å gi gjernet. man vil jo at de andre på kurset skal synes en er flink. hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hevingen

Det har vært noen slappe dager. Jeg sliter med verking i hele kroppen. Og når det i tillegg er dårlig vær så har jeg ikke kommet meg ut på tur. Men jeg har ikke gitt opp. Jeg er fremdeles nøye på at jeg ikke spiser store porsjoner, og jeg kjøper ikke snop annet enn til lørdager lenger. Så der er jeg veldig fornøyd der. Men jeg vet jo at for å gå litt mer effektivt ned i vekt så må jeg trimme litt også. Så jeg får kanskje prøve elipsemaskinen på jobb en dag, for å se om jeg klarer å gå på den, eller om jeg må jobbe opp litt mer grunnleggende muskulatur før jeg kan trene på den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Conztanze95

Er leit når kroppen ikke helt henger med, spesielt når man så gjerne vil. Godt att du passer på porsjonene og snopet, treningen kommer etterhvert skal du se.

Nå vet jo ikke jeg hvordan form og slikt du er i men for meg er ihvertfall elipsemaskina ett genialt verktøy. Får ikke samme slitasje på knærne som man får når man løper eller går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hevingen

Ja, da har jeg hatt en uke med lite trening. Men jeg har vært ganske nøye på maten.

 

04.07: 108,2

11.07: 107,8 -0,4

18.07: 108,0 +0,2

25.07: 106,7 -1,3

01.08: 106,3 -0,4

08.08: 105,8 -0,5

 

Så nå er det minus 2,4 totalt! Det er morsomt!!

 

På torsdag var jeg på kino. Og da klarte jeg å la være å kjøpe popcorn eller baconchips, noe som har vært standard tilbehør til kino. Jeg kjøpte en liten sjokolade og farris. Jeg syntes ikke det var verdt å spise mat med så mye salt. For jeg har slitt nok med vann i kroppen i sommer.

 

I dag har jeg vært ute på tur, gått 40 minutter med staver. Og da går jeg så svetten renner, og pulsen er ganske høy. Og det som er deiligst er at jeg får ikke lenger vondt i muskulaturen rundt bekkenet når jeg går turer lengre. I begynnelsen kunne jeg ikke gå 20 minutter uten å få vondt en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...