Gå til innhold

iskrem


Gjest radiogaga

Anbefalte innlegg

Gjest radiogaga

Hei, er so veldig glad i iskrem. Kan jeg bytte ut kveldsmaten med dette, bare jeg passer på å holde meg innenfor de kaloriene jeg skal ha i løpet av dagen?

 

Hilsen radiogaga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må vel strengt tatt bli opp til deg :)

Når det er sagt, iskrem er jo ikke bra for kroppen, med tanke på fett og sukkerinnhold, og jeg ville derfor holdt meg til det når jeg skal kose meg med noe ekstra, f.eks i helgene.

Det er jo så mye annet godt og sunt å kose seg med i hverdagen, og da blir det jo også ekstra godt med is når du først unner deg det :)

Spiser en is eller godteri hver dag, mister det en del av "koseverdien" synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Du kan jo bruke litt av melkekvoten din på dette.. Men vil anbefale deg å prøve noen av lettvariantene.. Hvis du liker vaniljeis har det kommet et par bra varianter..

Sans har et par gode yoghurtisalternativer - det er runde små "bøtter" ca 1 liter el no.. også har diplom-is (tror jeg det er) kommet med en veldig god lett is. ca 1 liter i boksen her også.. Ellers får du bare kikke i isdisken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, iskrem bør nok gå av kosemerkene og ikke erstatte vanlig kveldsmat.

Et tips jeg bruker: frys ned et beger yoghurt! Da får du "is-følelsen" men bruker bare av vanlig melkerasjon.

Har servert dette i middagsselskap også (jordbær med frosset Tine kokosyoghurt eller ananasyoghurt), og hørte ikke annet enn at gjestene likte det kjempegodt :)

 

Så kan du jo heller spise din favoritt-is en gang i blant, i helgen for eksempel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...