Gå til innhold

Hvordan få mannen til å jobbe MED?


Gjest Modiva

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har et problem som sikkert er velkjent... Min mann kommer hjem fra butikken med fristende usunnheter, lager egne usunne måltider, lokker ungene til å spise usunt, og - ja - gjør det hele vanskeligere for meg. Hva gjør jeg? Jeg vet at han også ønsker å gå ned i vekt, men at lysten på mat/ulysten til trening er for stor.

 

Dette har jeg prøvd:

1. Handle inn alt selv, men han går på butikken likevel.

2. Lage sunn mat, men han lager usunn i tillegg. Er han heldig, rekker han å lage den før jeg har fått laget sunn mat... ergo vanskeligere for meg å motivere meg til å lage egen mat.

3. Ta det opp med han på en rolig måte. "jeg vil så gjerne ned i vekt, kan du ikke støtte meg?"

4. Ta det opp på ikke fullt så rolig måte. "Hvorfor prøver du å ødelegge for meg???!!!"

5. Forelså familieaktiviteter som forbrenner, f.eks tur, lek o.l. Han vil heller kjøre en tur, evt se tv, besøke noen, gå ut og spise...

 

 

Noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, kjenner meg godt igjen i det du beskriver. Min samboer er utrolig dårlig å støtte opp om mitt ønske om vektnedgang. Han er tynn, men elsker alt av usunn mat, snop og snacks hver kveld etc. Dette gjør det så vanskelig for meg å fortsette med slankekuren :-( Syns det er vanskelig å stå imot når godsakene står på bordet...

 

Har egentlig ikke noen gode råd å gi deg, bare si at du ikke er alene, og håpe at noen andre her gode råd å gi oss:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...