Gå til innhold

Barn som blir voksne


Gjest mohahaha

Anbefalte innlegg

Gjest mohahaha

Har hatt en tøff sommer og lagt på meg mangen kilo , hvorfor ? Jo jeg opplever en stor sorg over at ungene mine vokser og snart skal ut av redet. Jeg er gift og har ett godt forhold til mannen min , men jeg føler at jeg ikke har noe å leve for når jeg ikke har barn som bor hjemme - hulk hulk. Hører selv aT det er dumt , men jeg trenger noen trøstens ord. Kanskje noen som har erfaring med dette ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Glad-bolla

Erfaring har jeg ikke ennå, men den kommer... Har 4 unger og den eldste er 12, snart 13...

 

Hva gjorde du FØR du fikk barn?? Hadde du den gang noen hobbyer som nå kan børstes støv av og som du kan starte med igjen? Hva gjorde du og mannen din når dere traff hverandre? Kan dere hente opp igjen noe?

 

Tror, og håper, det bare er en fase, du skal snart inn i en ny epoke i livet.. se rundt deg, hvor mange har ikke klart det før deg og hvor mange skal ikke klare det etter deg? Er du virkelig sååå avhengig av barna dine at du ikke har noe å leve for når de flytter ut?? Da har du vel egentlig bare levd GJENNOM de alle disse årene da... og da har du jo en kjempeoppgave du kan fyre løs på nå... FINNE DEG SELV!! For det virker som du har glemt hvem du er....

 

Og ungene dine vil jo ha en glad og fornøyd mor å komme hjem til, hjem på middag når lommeboka er tom, hjem å få trøst, hjem for å få støtte og råd...

 

... let litt i ditt indre, og du vil finne mange gode grunner til å leve selvom ungene ikke bor i huset igjen, GARANTERT!!

 

Lykke til.....

:)

 

Dette ble kanskje ikke trøstens ord som du ville høre... men skrevet i god mening....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

Hei, her kommer hilsen fra en som har unger som har flydd ut av redet for lengst. Jo da, jeg kan kjenne på en sorg, og et savn og en lengsel tilbake. Men bare av og til. For det går ikke lang tid før du oppdager hvor utrolig mange nye muligheter du har. Ingen maser, ingen har hauger med skittentøy som må vaskes eller trenger mat til andre tider enn du hadde tenkt. Du kan lese en bok uten å bli forstyrra, du kan se det TV-programmet du vil, du kan gå ut uten å tenke på at du skal hente noen eller må hjem og sjekke. Du kan dra bort, du kan drikke vin midt på blanke ettermiddagen, og rusle naken rundt i huset.

Akkurat nå har du ikke lyst til noe av det, du vil bare ha latteren deres og livet og det at noen trenger deg. Men kanskje du kan trenge deg selv nå? Finne ut hva du ikke har unt deg og hva du har latt være å gjøre???

Det er et liv også etter voksne barn. Og så er det så utrolig koslig når de kommer hjem, eller når de ringer og deler gleder og sorger. De forsvinner ikke, det er bare en ny fase.

Og så kommer den dagen når de har vært hjemme med partnere og unger og du puster letta ut når de drar. Lykkelig over å være din egen herre igjen.

Joda, det kommer til å gå helt fint. Vi er mange som har overlevd. Og som har det helt flott. Det krever litt akkurat i overgangen, litt vilje til å lete opp de nye mulighetene, vilje til å godta at livet er i forandring.

Og heldige du har en mann du liker også. Tenk hva dere nå kan finne på... Jeg sier ikke mer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mohahaha

Lørdag morning , god tid til kaffe - herlig.

Tusen takk for to kloke svar, det var til god hjelp. Gode råd og finne frem til meg selv igjen og faktisk innse at det kommer til ett punkt der en synes det er godt med mere tid for seg selv.

Har nok viklet meg inn i ett negativt tankemønsterog bygd meg opp en redsel for det " triste" som er uunngåelig. Nemlig at de flytter ut.

 

Jeg begynner med å følge Grete R. opplegget - nå skal kiloene av igjen. Tok av 13 kg. etter jul - 10 er på igjen. Men, nå altså.................

 

Ha en flott sensommer helg !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...