Gå til innhold

Helt i startfasen-noen i samme båt?


Gjest antonie

Anbefalte innlegg

Hei!Jeg er en jente på 28 år som er drittlei av at folk peker på meg i butikken,på gata o.s.v.....Går jo ut over psyken og alt..Har prøvd det meste av slankekurer,men uten å lykkes.Er lei av den jo-jo slankinga nå.Så nå er jeg i full gang med livsstilendring og det går forsåvidt greit,men noen dager er vanskeligere enn andre.Rengner med at det er fler som har det sånn;-)Og da er det jo supert å ha noen å støtte seg til her inne.Og så er det en ting jeg lurer på,veldig ofte når jeg spiser(nesten samme hva det er) så blir magen min opplåst og hard og det er veldig ubehagelig.Har til og med fått spm om jeg er gravid..Er det fler som har det sånn?Eller er det noen som kan tenke seg grunnen til dette?Vel,Uansett så håper jeg det er noen som har lyst til å slenge seg med her..så kan vi høre litt med hverandre hvordan det går og gi noen oppløftende ord hvis det trengs.Håper å høre fra dere:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei antonie! Velkommen inn i forumet. Her er det mange flinke folk som du kan få mye støtte, motivasjon og inspirasjon fra! Hvis du ikke går på kurs vil jeg råde deg til å gå inn på tråden som heter Â’Så mye skal du spise...Â’ som er under Ny i Vektklubben. Der vil du lære mye om hva som er lurt å gjøre. Ellers er det veldig inspirerende og lærerikt å lese på andres tråder. Legg gjerne igjen hilsener også – da blir det mye morsommere å være her inne :P!

 

Når det gjelder dette med hard mage etter spising så vet jeg i grunnen ikke så mye. Det kan tenkes at du rett og slett trenger å komme inn i en rutine der du spiser riktig mat. Jeg blir kjemperar i magen hvis jeg spiser boller og fint brød. Dessuten tror jeg det er vanlig å bli litt oppblåst og rar når en starter med veldig sunn og fiberrik mat (masse grønnsaker, grovt brød, knekkebrød etc), men det gir seg etterhvert. Det er veldig viktig å drikke mye vann, spesielt hvis du spiser mye fiber. Det kan jo også tenkes du har matallergier, så ha det i bakhodet, og hvis det ikke gir seg etter ei stund med lur mat bør du kanskje ta det opp med legen din.

 

Lykke til! – skrulle:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant ut at jeg skal følge meny 1,tror dette blir bra jeg:-)Snilt av deg å hjelpe,jeg spør igjen jeg vet du om jeg lurer på noe.Hvordan går det med deg da?GR fungerer bra,sånn at du når måla dine og sånn?:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må jeg bare spørre, antonie. Beklager hvis jeg barnevokter deg nå, men du sier at du skal ligge på Meny 1 og det er jo ganske lite mat. Jeg vet jo ingenting om deg, så det kan jo godt hende det er riktig, men tenkte at siden du er på forumet Ned 30-40 kilo så har du gjerne en del kilo å ta av. Hvis du skal ned 30-40 kilo tror jeg kanskje at du har regna feil. I så fall hjelper deg gjerne å regne ut, for det er ikke bra å spise for lite for da vil ikke kroppen gi fra seg fettet. Dessuten blir du mindre opplagt. Men det er mulig du ikke skal ned så mange kilo og at du ikke er så høy, og da stemmer det nok.

 

Veien min er nok litt humpete for jeg lever Herrens Glade Dager innimellom og da går vekta litt oppover igjen ;). Utover det går det bra. Nå har jeg tatt av omtrent 20 kilo og jeg trives stort sett godt med GR-livet!

 

- skrulle :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he...vil jo så gjerne at det skal gå bra med deg vettu :D. I livet er det så mye konkurranse. Greier jeg å få den skoleplassen jeg vil ha? Jobben jeg ønsker meg? Få tak i billetter til den kjempepopulære konserten? Og hvis vi klarer å få de tingene vi ønsker oss så går ofte på bekostning av andre. Når vi ikke får det så er det fordi noen andre var flinkere/jobba hardere/mer sjarmerende...

 

Men her inne er det ingen vits å konkurrere, for alle kjemper sin egen kamp. I tillegg kjemper vi sammen og kan lære mye av hverandre og støtte og hjelpe hverandre. Neiognei - når høres jeg visst ganske frelst ut ;). Jaja – jeg mener det jo!

 

Lykke til og ha en fin dag, vi snakkes! - skrulle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...