Gå til innhold

Hvordan bli kvitt MAGEFETT???


Gjest 032007s

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har lest mange undersøkelser som viser at kondisjonstrening er beste trening for å fjerne magefett. Det vil si veldig rask gange eller jogging, sykling/ergometer/spinning, ellipsemaskin, romaskin - noe som får opp pulsen.

 

Ellers er det vanskelig å bare slanke magen (eller bare hofter eller bare rumpe) men dette hjelper på litt av hvert.

 

Hilsen Earlgrey

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har/hadde også problemer med magefett..for ett par år siden fulgte jeg Fedon Lindberg sitt opplegg 110% ett år...det vil si jeg valgte ABSOLUTT INGEN HVETE og minimalt med stivelse (poteter, ris, pasta) samtidig trente jeg styrke 3 ganger i uka og gikk stavgang 2 ganger. resultatet var fantastisk, i tillegg til jeg gikk ned i vekt stakk magen endelig ikke lengere ut enn puppene :-) skulle virkelig ønske jeg kunne ha fortsatt med hans kurs men...

nå men nå går jeg på Grete R kurs nr 5, går ned i vekt men magen er nesten tilbake igjen!!!! så nå har jeg de to siste ukene gått tilbake til ABSOLUTT INGEN HVETE OG MININALT MED STIVELSE ... håper gir samme resultat som sist..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg igjen i det med magefettet ja.

Gikk på GR etter jul og nå på Fedonmat, og har mistet 21 cm i livet siden jul. Tilsammen 58 cm og snart 12 kg.

Det er absolutt et gode å kutte ut mest mulig av stivelse og det er ingen hindring på GR mat heller. Jeg synes det er greit å kombinere dette og bruker begges slik det passer meg. Leste i kokeboka til GR i dag og maten er svært lik synes jeg.

 

Det er første gang jeg skriver her så.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Jeg skal nå anskaffe en slik populær rockering, har hørt flere har fått strammere mage ved å bruke den daglig!

Kommer nærmere tilbake med tips!

Noen som har erfaring her kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Jeg skal nå anskaffe en slik populær rockering' date=' har hørt flere har fått strammere mage ved å bruke den daglig!

Kommer nærmere tilbake med tips!

Noen som har erfaring her kanskje?[/quote']

 

vet venninna mi gikk in masse med rockering har lyst å prøve e å så si hvordan det går!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
Gjest kleggen123

Jeg har lest mange undersøkelser som viser at kondisjonstrening er beste trening for å fjerne magefett. Det vil si veldig rask gange eller jogging' date=' sykling/ergometer/spinning, ellipsemaskin, romaskin - noe som får opp pulsen.

 

Ellers er det vanskelig å bare slanke magen (eller bare hofter eller bare rumpe) men dette hjelper på litt av hvert.[/quote']

 

Så det er altså slik at det forsvinner fett både her og der (hele kroppen) når man går/sykler også? Sikkert dumt spørsmål, men livredd for å bare ende opp med stoore lår (og stor mage), jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da, fettet går av litt overalt med all slags trim, men det er nok litt forskjellig hvor mye som går av på de ulike plassene alt ettersom hvilken kroppsfasong vi har. Det går ikke an å bestemme hvor fettet skal av (dessverre!), men med målretta trening går det an å stramme opp litt ekstra her og der slik at en ser litt slankere ut likevel.

 

Får ikke spesielt store lår av å sykle, så du trenger ikke bekymre deg over det. Jeg sykler hver dag og låra minsker med resten av kroppen etter hvert som jeg går ned. Og magen får faktisk trimma seg ved både sykling og gåing hvis jeg har litt godt tempo også :D.

 

- skrulle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Gjest Tengeldenonde

Uheldigvis er det slik at det er genetisk bestemt hvilken kroppsform man har og hvor du lagrer mest fett. Punktslanking er en fysiologisk umulighet. Da maa det fettsuging til. Hvis man gaar ned i vekt, forsvinner fettet over hele kroppen, ikke bare paa de stedene man skulle oenske, dessverre. Saann sett er naturen ganske naadeloes. Har man irriterende og uproporsjonerte fett-depoter her og der blir man ofte raadet til aa slanke seg. Men uansett hvor problemomraadene er, kan du tenke deg hvor tynn man ellers skulle maatte bli bare for aa faa en flat mage, mindre laar etc? Det er jo av og til saann at folk med stort midjemaal har en ellers slank kropp og man vil jo ikke maatte miste det lille man har av bakende, pupper og laar bare for aa faa bli kvitt bilringene? Jeg er en av de uheldige som faar alt fettet paa magen. Jeg har trent variert i flere aar og har en helt normal diett. Dette har ikke hatt noen som helst synlig effekt. Magen er fremdeles uproporsjonert stor i forhold til resten. Men hadde jeg gaatt ned i vekt ville jo proposjonene fremdeles vaere de samme, bare mindre overalt. Derfor mener jeg at fettsuging ville vaert svaret for meg. Da faar jeg beholde resten av formene men, for en gangs skyld i livet mitt, med SMAL MIDJE!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Til du som lurte på om du endte opp med store lår dersom du syklet. Eg kan fortelle deg at det er omvendt. Går man på spinning, så er dette den mest effektive måten å forbrenne kalorier, og nei - du ender ikke opp med store lår. Hadde ei veninne av meg som var veldig godt trent, men som hadde veldig store og markerte muskler i lårene. Ho fikk rådet å starte med spinning, for dette hadde ikke den effekten med store lår som veldig mange tror.

 

Eg trener moderat, men liker kjempegodt spinningtimer - det er skikkelig deilig å slite seg skikkelig ut!! Veldig god samvittighet etterpå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spis ofte, lite og sundt og mindre enn du har gjort..beveg deg mer!kondisjonstrening er ikke å komme bort fra, gjerne med styrke trening etterpå. Anbefaler sats..der kan du gå på moderate spinning timer, etterfulgt av styrke...supert, samtidig har de motiverende instruktører. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...
Gjest stinelill1988

jeg har det også sånn at jeg har for mye mage fett, har begynt å trene vær dag og spise sundt i håp om å få mindre mage og lår og pupper og ikke minst mindre vekt, når vekta går ned så går det andre ned etter vært å, ta tiden til hjelp, vet jeg ikke er den rette til å si det siden jeg er 100.2cm rundt magen, og 70cm rundt låra men alt hjelper, bare tenk på at alt du gjør forbrenner fett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nå slik at man kan ikke kutte ut alle carbs for da mister man konsentrasjon. Hjernen blir simpelthen sulteforet. En god måte å minske på magefettet er å spise en skål havregrøt til frukost. Kutt selvfølgelig ut søtning, bruk heller rosiner eller annen frukt. Kjempe godt og sakte carbs gir en god start på dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...