Gå til innhold

?Ja-grønnsaker og kaloritelling


Gjest FruLoff

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har nettopp startet (i dag), og Grete Roede-konseptet er helt nytt for meg. Jeg har begynt på et ordinært Ned i vekt-kurs og skal etter det jeg har regnet ut forholde meg til et kaloriinntak på 1300 per dag.

 

I boka står det at man kan spise "tilnærmet ubegrenset" av ja-grønnsaker som gulrøtter o.l. Men dette må vel likevel føres opp i Abok(?) - for de gir jo også kalorier...

 

Har fulgt dietten i dag for første gang, dvs. har spist frokost og lunsj m. salat + to stk gulrøtter. Og ser til min store forskrekkelse at jeg bare har igjen 600-700 kalorier - som vil utgjøre middag, resten av melkerasjon, samt fruktrasjon.

 

Og da kan jeg jo ikke spise flere grønnsaker. Hjelpes.

 

Kan noen forklare meg dette med spise "nærmest ubegrenset" - telles ja-grønnsakene med i kaloribudsjettet eller ikke? Blir veldig glad for svar!:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg kan forstå frustrasjonen! Sånn jeg har forstått det og gjør det er at jeg bruker litt skjønn. Jeg spiser ubegrenset til middag også legger jeg til ca 20-30 kcal ekstra på "regnskapet". Vet ikke om det er riktig men funker for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...