Gå til innhold

Operasjon olabukse - et drama i fire deler


Gjest soleia

Anbefalte innlegg

....om dagen ;)

Sola skinner, snøen smelter litt og kveldene er lysere. Vårstemning!!

Jeg har på meg nye klær (endelig ikke svarte bukser, men fin olivengrønn stoffbukse med ny off-white topp). Buksa kjøpte jeg i str 44, men jammen sagger den ikke litt??? Kanskje jeg skulle hatt 42?? Hm....

Maten går fint, og i dag har jeg svetta på Ellipsemaskinen. I morgen innleder jeg helgen med en time StepStyrke. Jeg verker etter å se 86- tallet!!! Så her er det bare å skuffe på.

 

Klemmer fra medgangs-soleia

 

:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,6k
  • Created
  • Siste svar
Gjest dronninga

Heihei soleia. Så bra at du føler deg gå glad og lystig da:-) Jeg var en tur i skapet mitt i dag også. Å gjett??? Jeg fikk på meg en olabukse som jeg ikke har fått på meg på mange år. Men fikk ikke knappen og glidlåsen opp da. Men snart.... Også hadde jeg en stoffbukse til som jeg fikk igjen med knappen og glidelåsen. Ååå Så godt å få på seg normale klær igjen:-)

 

Fortsatt en god dag alle sammen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...Her er kåken ren, tulipanene står i vaser, og lysene er tent.

Småtrolla hæpper fotball med pappaen sin før de straks skal legge seg. Og frua sjøl? Jo hun slapper av i sofaen etter en hard treningsøkt. StepStyrke ;)

Fikk det månedlige i dag og livmora verket og jeg var knallsliten etter dagvakt, men jeg tvang meg selv avgårde og jammen er jeg ikke glad for det nå :) Det er som kurslederen min sier: det er ikke ofte man angrer etter en treningsøkt....jammen sant!

Nå gjenstår litt TV før jeg køyer. Maten går forresten strålende om dagen. Var masse kaker på jobb i dag, da en av lederene skulle slutte. Tok en liten flis av en kake og klarte å slutte der. Det hadde jeg ikke klart før. Er det det som heter livstilsomlegging, tro? Hm.....

 

Dronninga- tusen takk for at du heiser opp tråden min! Og grattis med at gamle bukser passer igjen. Det er så gøy!!! God helg til deg.

 

:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei soleia og dronninga!

Det er kjempe kjekt å sjå at de lykkast i kampen om å kome inn i olabuksene som ligg i skapet:) Eg utkjempar den kampen også, og det er inspirerande å kike innom her:D

 

Go'helg t begge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest soleia

Helga har godt bra hittil. Tok meg en treningspause i går, da kroppen var helt skjelven etter fredagens økt. I dag derimot har jeg vært på spinning og det var superdigg. Tråkka skikkelig til- det er så godt å kjenne at former er på topp!! ;)

 

Småtrolla sitter i badekaret, og skal snart i bursdagsselkap. Da får a mor et par timer fri- skal kose meg med en god bok og et par speltknekkiser med egg. MMM...

 

Ha en fin søndag alle sammen.

 

I dag er det forresten 1.mars. Etter å ha veid meg på tirsdag (nytt kurs- jippi!!!), så skal jeg lage meg et vektmål for mars måned.

 

:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest DaimBolle

ønsker deg masse lykke til i kveld! er alltid kjekt å begynne på nytt kurs og føle at man får utdelt blanke ark med fargetusjer. hehe :)

jeg er ferdig på kurset og har ikke økonomi eller tid til å gå et nytt akkurat nå, men har en løs avtale med kursleder om en enkelt veiing før sommerferien (for å sjekke status og ha litt press på meg) og så er planen å begynne på enda et nytt kurs til høsten. noe som kanskje blir det siste ned i vekt kurset før jeg flytter inn på hold vekten.

 

er i ganske godt humør om dagen. snikveiing i dag, fy meg, viste at nå er jeg opp/ned i 25 kg minus siden jeg startet i mars 2007. det går ikke fort, men man må være stolt over det man oppnår likevel. så nå begynner jeg å se positivt på at jeg skal komme meg i mål, for har jo "bare" 15 kg igjen nå :)

 

jaja, ville bare ønske deg en fin dag og fin uke. stå på så kommer resultatene vi ønsker :) motivasjonsklem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

Det går sikkert veldig fint; og uansett er det deilig å være underveis og i siget; til akkurat de klærne vi vil ha, og en sunn, sterk og opplagt kropp.

 

Ja når er det mars gitt; begynner å bli skikkelig lyst og fint. :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest soleia

....det gikk ikke fint i det hele tatt, faktisk.

Opp 600 gram, akkurat som for 2 uker siden. Hvis jeg skal fortsette sånn, tar dette jaggu lang tid. Jeg drømte om 86-tallet, og endte på 88,3.

 

Har vært sint, lei meg, oppgitt og deppa i en salig blanding i dag. Ingen positive følelser. Er så møkk lei av å prøve å finne årsaker til denne utrolig sene nedgangen. Mensen og støl i kroppen etter Pilates er en ting. MEN- det må være noe annet. Noe som gjør at jeg ikke går ned mer enn 1 kg i mnd, i snitt.

 

Skal på mitt 1000. kurs i kveld. Må snakke med kursleder om dette, før jeg blir gal. Må finne en løsning nå. Ellers er det over og ut med dette opplegget.

 

:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

Jeg har vært der du er nå, og vil komme der igjen.

Lufta går ut av oss, når/hvis vi går opp eller står på stedet vil.

Og vi vakler i troen, og blir drittlei og frustrerte; vi gjør jo alt rett og jobber hardt for det!

 

Vekta er viktig, men det er på noe lenger sikt egentlig. Innenfor en ukes intervall er ikke vekta det viktigste. Det viktigste er at vi opplever at vi er på vei, og at vi vil nå dit vi skal. Og det gjør vi Soleia, og det går ganske greit underveis gjør det ikke..., mye bedre enn da vi var på oppovertur.

 

Jeg vet ikke annen råd enn å fortsette med det vi vet/tror funker.

Og om det er 1 kg i måneden, får vi ikke gjort noe med det. det er fortærendes at det ikke går raskere. Men Soleia; kjøpte ikke du deg noen nye klær i mindre størrelse for en stund siden? Mener jeg leste hvor glad du var da; så du er underveis. Måler du cm? jeg synes faktisk det er nesten gøyere enn vekta, for da går jeg rett inn i skapet og prøver klær som har blitt for små, og etterhvert passer de jo. Og så går det i bølger leser jeg på andre her inne, noen ganger går kiloene unna, og så stanser det litt opp igjen. Både Jess og Skrulle som har gått ned masse det siste året, har hatt perioder med veldig sakte nedgang.

 

Håper det går bedre etterhvert, og at det hjelper og snakke med kurslederen.

Heier på deg vettu! Trøsteklem :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dronninga

Heihei soleia. Uff da. Ja motet kan briste innimellom. Jeg har +2cm og samme vekt som forrige uke. Men jeg skal ikke klage jeg. Har mensen og skeiet litt ut i helgen. Så sånn ligger jeg ann.

 

Men du må ikke gi deg nå da. Jeg går heller ikke så fort ned som jeg vil. Kroppen er rar sånn. Jeg tror med meg så er det alderen. Men bare stå på og snakk med kurslederen. Kan hjelpe det. at hun kan finne ut av det:-) Jeg heier på deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En dag med frustrasjon og sinne er lov, men i morgen er du i siget og på vei igjen!:)

 

Kanskje det går seint Soleia, men 1 kg ned i mnd er da 1 kg ned!:) Og forhåpentligvis er den borte for godt! Hvor lang tid brukte du på å gå opp?:) Vi bruker ofte lang tid på det, men når vi vil ned skal det går fort. Selv har jeg egentlig bare mistet 200 gr siden nyttår, har gått opp og ned noen kilo, men jeg gir ikke opp( iallefall ikke i dag:))

 

Stå på videre Soleia! Håper kurslederen hadde gode råd og forklaringer til deg i dag!

 

Sender massssse motivasjon til deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillebilla

 

Har vært sint' date=' lei meg, oppgitt og deppa i en salig blanding i dag. Ingen positive følelser. Er så møkk lei av å prøve å finne årsaker til denne utrolig sene nedgangen. Mensen og støl i kroppen etter Pilates er en ting. MEN- det må være noe annet. Noe som gjør at jeg ikke går ned mer enn 1 kg i mnd, i snitt.

 

 

 

[/quote']

 

Hei sniker meg innom med en liten oppmuntring jeg. Er utrolig skuffende når man jobber hardt og ikke oppnår de resultatene man fortjener. Jeg opplevde å gå på kurs, var utrolig nøye med kostholdet og kjørte strengt program. Min mann som også fulgte opplegget men ikke gikk på kurs og ikke var så nøye men rett og slett unte seg noe ekstra av ogtil gikk mye mer ned. Selv har jeg begynt å lure på om kroppen kjører seg litt fat når man stadig er på samme kcal nivå. Kanskje er det litt lurt å øke nivået noen dager og helder ligge litt under andre dager? Vet dette ikke er GR filosofi men tror det funker på min kropp...

Stå på, du skal nok nå målet ditt!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest soleia

jenter- det varmer!

Jeg sier som Julianna- det er rart hvordan dette tallet på vekta påvirker humøret så innmari.

Jeg tok meg en lang dusj før i dag, og fikk litt tid til å sortere tankene mine. Etterpå fikk jeg et innfall - jeg bestemte mg for å prøve en kul olabukse som ligger innerst i skapet. Den passer helt greit når jeg veier 85 og sitter veldig bra på 83 kg. Jeg føler dog at jeg har gått inn masse i cm- så da dro jg den på meg, da. Og den skled rett på, gitt...Og jammen satt den ikke ok, også???? Som den gjør på 85 kg. Å, jeg ble så glad! Så i dag jenter- har jeg sprada rundt i olabukse!!!!! :) :) Goodbye,svartbuksa!!!

 

Så om kiloene ikke renner av, så gjør definitivt flesket det. Takk til SATS!!

 

Så har jeg begynt på nytt kurs igjen i dag, og det var herlig. Kursleder mente bestemt at økninga på 600 gram var vann i muskulaturen pga stølheten. Får håpe hun har rett. Well- uansett så er jeg supermotivert igjen. Alt takket være en olabukse som passet.

 

Mål for kurset: ned 4 kg ( til 84-tallet)

 

:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dronninga
-Sassa og Julianna!!!

 

:):)

så bra da. Olabukse allerede:-) det er jo inspirerende det da:-) Jippi for deg. Jeg er glad på dine vegener. Stå på vidre nå så er du i mål snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest soleia

Jeg har funnet på noe søtt & godt når søtsuget melder seg!

 

Appelsin

Vaniljeyoughurt Yoplait 0%

Kanel

 

Skjær appelsinen i biter. Hell over ett beger youghurt. Strø over litt kanel.

Voila! Godt, søtt og mettende og ca 100 kcal.

 

:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest DaimBolle
Jeg har funnet på noe søtt & godt når søtsuget melder seg!

 

Appelsin

Vaniljeyoughurt Yoplait 0%

Kanel

 

Skjær appelsinen i biter. Hell over ett beger youghurt. Strø over litt kanel.

Voila! Godt' date=' søtt og mettende og ca 100 kcal.

 

:):)[/quote']

 

Supert forslag. har tilfeldigvis et sånt yoghurt beger stående og jammen ligger det en appelsin i fruktskålen, så dette skal jeg prøve i ettermiddag når jeg kommer hjem fra trening og mens jeg venter på middag. :)

 

ha en fin dag min venn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dronninga
Jeg har funnet på noe søtt & godt når søtsuget melder seg!

 

Appelsin

Vaniljeyoughurt Yoplait 0%

Kanel

 

Skjær appelsinen i biter. Hell over ett beger youghurt. Strø over litt kanel.

Voila! Godt' date=' søtt og mettende og ca 100 kcal.

 

:):)[/quote']

Hehe. Jeg pleier å ta en sånn til kvelds jeg. Men med banan og yoghurt av noe slag og en ss frokostblanding. Er godt det også:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg skulle besøke tråden din etter at du la igjen en hyggelig kommentar i min tråd, må nesten heie tilbake. Du har vært kjempe flink, er imponert! Alle her i tråden har vært flinke egentlig, fikk ikke lest alle innleggene, men virker som om dere har alt under kontroll.

 

Ønsker dere lykke til på veien

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest soleia

Dagen i dag har gått fint :)

Imorgen blir en utfordring....Skal ut med 17 jenter på ABBA-show i Oslo og gleder meg vilt! Men jentekveld-----> fri flyt av kalorier. Hm...må lage meg en slagplan, og skal på trening på formiddagen. Får håpe denne halve dagen ikke ødelegger hele uka mi. Men- det er ikke ofte jeg er på vift- så kvelden skal nytes!

 

:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

vi skal jo leve også med denne livsstilen, så noe fest må vi ha innimellom.

Det høres kjempegøy ut med den gjengen ut på show! :-) Kos deg masse!

 

Jeg skal ha en liten jentefest hjemme imorgen; det blir sjampis, vin og godsaker.

Min strategi er å legge inn en treningsøkt, og spise litt mindre mat...og prøve å kontrollere alkokolinntaket sånn noenlunde - kjenner jeg gleder meg masse når jeg skriver om det.

 

:-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dronninga

hei jenter:-) Jeg ser dere skal ut i helgen:-) Koslig det da. Må jo ikke mure seg inne selv om vi er på slanker`n. Vi skal på konsert i Lillestrøm i morgen. Svågeren til mannen min skal spille trommer:-) Så da må vi jo nesten dra å se på:-)

 

Blir nok litt flyttig også på oss i helgen.

 

Ha en god dag vidre jenter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...