Gå til innhold

Operasjon olabukse - et drama i fire deler


Gjest soleia

Anbefalte innlegg

Gjest soleia

Nettopp trent høypuls og mage-rygg, det var digg å få svetta litt.

Nå har jeg inntatt en salat og etterpå skal jeg begynne å "rype meg opp".

 

Jeg gleder meg masse til i kveld, og skal nyte livet og gode venninner. Så får jeg bare håpe at vekta viser nåde til tirsdagen.

 

Ha det hyggelig på lørdagen, Julianna og Dronninga :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,6k
  • Created
  • Siste svar
Gjest soleia

I går var det jammen moro!

Jeg holdt meg til drinker blandet med lettbrus. På restauranten før showet spiste jeg en Bruschetta toppet med kyllingfilet og masse grønnsaker. Kjempegodt :D

De andre spiste stort sett pasta, men det var noen voldsomme mengder i en porsjon, så jeg er glad jeg valgte Bruschettaen.

På showet etterpå danset jeg masse, så jeg håper jeg brant noen kalorier på det.

 

I kveld er det slap-off i sofaen med TV

 

:D:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dronninga

Ja det ble flytting og konsert. Jeg fikk i meg for lite mat på lørdagen også. Åååå så sulten jeg var hele kvelden. Vi rakk ikke å spise middag. Men tok en banan før vi gikk å la oss ved 3 tiden om natta. Hehe. Var en koslig kveld. Vi hadde med min sønn også. I går ble det snømåking på oss her. Ååå Den var tung:(

Og jeg har ødelagt beine litt. Jeg sklei og måtte hoppe her ute for å ikke dette i en skråning å landet rett på beina men... Jeg har en vond hel fra før å det ble ikke noe bedre av det nedslaget. Så jeg har vært hjemme i natt fra jobben:-)

 

Ellers alt bra med meg. Jeg syns tråden din var langt nede igjen jeg så jeg heiser den litt opp igjen jeg:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stillstand i dag, og 600 gram opp forrige uke. Dette går ikke som jeg tenkte.

 

Har hatt "krisemøte" sammen med kursleder i dag, og hun kunne ikke se at jeg lå feil an kalorimessig. Dog ga hun meg tre tips for kommende uke, for å se om det løsner på vekta igjen:

 

- spise 7 ganger per dag

- drikke 2 liter vann per dag

- trene intervall tre ganger i uka

 

I dag var det en treningsveileder fra SATS der. Han rådet meg til intervall på tredemølle, 4x4 ( dvs fire minutter løping, full intensitet og fire minutter gange, fire repetisjoner) for å få fart på fettforbrenninga. Han nærmest garanterte vektnedgang hvis jeg begynner med dette. Han sa også at dette, kombinert med StepStyrke er det beste for meg. Trening med egenvekt, dvs bruke kroppen, og ikke spinning feks hvor jeg sitter på et sete, skal være optimalt for vektnedgang. Så da kutter jeg ned litt på spinninga, og erstatter det med intervalltrening. Grugleder meg :)

 

Målte meg forresten i dag, og jeg har jammen gått inn 54 cm :)

Gått ned feks fra 105 til 86 i midjelmål. Så det er jeg happy med. Nå skal jeg følge kursleder og treningsveilederens tips- så håper jeg at de forb.... kiloene slipper litt igjen.

 

Gi opp jeg, nei? No way.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette høres bra ut Soleia, ikke stillstanden da, men optimismen.

Bra du ser framover, og jeg krysser fingrene for at ny trening hjelper deg :)

 

Dessuten er jo 19 cm (!!!!!) rundt midjen knallbra! Og 53 totalt er supert :)

 

Gleder meg masse til å slå følge med deg nedover igjen. To uker til termin nå! Begynner bli lei kan man si. Skal på jordmorsamtale på fredag på sykehuset, gruer meg, men tror jeg trenger det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

Optimismen din er det som teller, og vil gi deg resultatene.

men jeg må si 54 cm bort og 19 i midjen. Hallo! Du må jo ha krympet mange størrelser!

Det er jo bare supert; så kiloene gir seg de og!

:-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest DaimBolle

er enig med de andre. bra at du beholder optimismen og leter etter en fornuftig vei ut av gjørma, selv om det kanskje ikke er enkleste...

 

vi kan jo ikke gi oss. når vi har jobbet så hardt for å komme hit vi er. og over en halv meter ned i cm det er alstå noe å ta av seg hatten for!! :)

 

jeg sliter litt med å bli kvitt oppgangen fra forrige uke (med to kosekvelder) og nå er jeg både støl og venter mensen. så ikke rette tid å snikveie meg på. satser på at vekten blir snillere ut i neste uke når ting får roet seg. jeg skal i hvertfall stå på videre når det gjelder mat og treningen. må hive innpå vann også, der har jeg redusert litt i det siste...ubevisst.

 

jaja. håper du får en fin onsdag og lykke til med 7 måltider og intervalltrening. det gjør nok susen skal du se! :)

 

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pav- jeg gleder meg masse til ditt comeback :)

Masse lykke til på jordmorsamtalen på fredag. Håper du får luftet litt tanker omkring fødselen. Klem

 

Julianna- ja det har da blitt noen str ned. Begynte vel på grusomme 48-50 og er nede i (snart)42...

 

Daimbolle- ikke gi deg selv om vekta er litt høyere noen dager. Om noen dager er det plutselig penere tall som lyser mot deg, vet du :) Syklus og stølhet er faktorer som øker vekta hos meg også- opp mot 1 kg faktisk.

 

Nå har jeg kommet hjem etter min første intervalltrening. Det var beinhardt; svetten rant og jeg peste som en hval. Jeg måtte virkelig motivere meg selv for å holde ut de 4 x 4 intervallene der jeg løp. Men jeg overrasket meg selv- jeg trodde aldri i verden at jeg skulle ORKE å løpe i 16 minutter...men det klarte jeg jammen. Så vel ut som en stranda hval etterhvert, men jammen var det bra trening. Blir faktisk aldri så sliten etter spinning. Så dette har jeg tro på, jenter!

 

Jeg er godt i gang med vanndrikkinga mi også- så hvis dere unnskylder meg jenter- jeg skal på do!! :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh..... så flink du er Soleia. Å løpe 16 minutter i intervall er strålende. (litt misunnelig)

Selv begynner jeg løpingen min i kveld! Har bestemt meg for å løpe halvmaraton i september.

Overambisiøs, jeg? Ja sikkert, men jeg har satt det som mål.

 

Og så alle de centimeterne da!!!!! Ikke minst i livet.

Ser frem til at spesielt magen skal minke i omkrets. Etter å ha jobbet på egen hånd her inne i et år med 6,6 kilo ned, begynte jeg denne uken på GR Aktiv. Det kommende halvåret skal brukes til å forbedre den fysiske formen. Kiloene regner jeg med forsvinner i takt med treningen (hvis ikke blir det mange kilo å drasse gjennom Oslos gater)

 

Heier videre på oss og ser at olabuksa i skapet vinker litt forsiktig til meg. (har hengt for seg selv bakerst i skapet etter å ha vært julepyntet i desember)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...både på treningsfronten og matfronten.

Tung i bena etter intervall-treningen i dag, men i morgen er det ny økt.

Gleder meg :)

 

Er god og mett og bittelittegrann sjokoladesugen- men det øret hører jeg ikke på :)

 

Takk for hilsen, Jorunn E

 

:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne helga skal jeg jobbe, og i kveld er det seriestart! Gleder meg som en unge :)

Får ikke tid til å være her inne så mye i helga, men jeg kjører løpet med 2 liter vann og 7 måltider per dag. I går var jeg på StepStyrke.

 

Heia Lillestrøm!!!

 

:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dronninga
Denne helga skal jeg jobbe' date=' og i kveld er det seriestart! Gleder meg som en unge :)

Får ikke tid til å være her inne så mye i helga, men jeg kjører løpet med 2 liter vann og 7 måltider per dag. I går var jeg på StepStyrke.

 

Heia Lillestrøm!!!

 

:):)[/quote']

God helg soleia:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen er det atter en veiedag. De to siste ukene har jeg gått OPP 600 g + stillstand, så jeg har et ekstremt dårlig forhold til badevekta akkurat nå.

Etter en peptalk med kursleder forrige uke kom vi fram til en slagplan, og den har jeg fulgt slavisk:

 

- 2 l vann per dag

- intervalltrening etter avtale med treningsveileder på SATS ( trent 4 ganger)

- 7 små måltider per dag

 

Jeg vet at jeg kommer til å bli så uhorvelig skuffa om vekta ikke responderer på dette heller. Hva skal jeg gjøre da, liksom? Likevel må jeg vel gi dette opplegget flere uker før jeg kan evaluere det.

Har ingen følelse av at jeg h ar gått ned i vekt heller. På klærne kjennes det, men det er jo ingen bombe etter minus 55 cm.

 

Vel, kommer tilbake i morgen med rapport.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda- det går bare fint med meg. Koselig at jeg er savna!

Ja nå er vi ferdige med å diskutere med "pulverheksene"- det var jo morsomt :D

 

Vekta har de siste tre ukene uforklarlig steget- så jeg fortsatte bare trofast på opplegget mitt, og har begynt å veie meg hver dag. De siste to dagene har kroppen sluppet 1,2 kg igjen, så dette er rar og finjustert mekanikk, gitt.

Går jo ikke så fort som ventet, dette, men man får bare fortsette i samme tralten. Jeg har nemlig tro på opplegget. Og den buksa jeg kjøpte meg her for fire uker siden- den er for stor blitt :P

Så kiloene må jo bare følge etter.

 

Registrerer at kiloene ikke ruller av hos deg heller.Jeg beundrer ditt pågangsmot og sunne, flotte livsstil. Kiloene må slippe- og tenk så fast du blir i fisken?? Du er bare superflink, jente!

Snart California nå eller???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

Det var godt å se deg :-)

Sånn er kroppen min også, kiloen hopper opp og ned innimellom, mens jevnt over ligger jeg stabilt. Ned i størrelser synes jeg dog er viktigere enn kilo, men det er jo merkelig da at det er så stort forskjell i forhold til cm. Men jeg har stått stille der også den siste måneden.

 

Jeg reiser neste lørdag; så nå har jeg reisefeber. Joggeskoene blir med!

 

:-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kroppen har sluppet litt igjen- endelig. Ned 1,3 denne uka ble fasiten.

Vekt 87,8. Her er bare å skuffe på med intervalltrening, meny 2- hyppige måltider- og masse vann. Roper utålmodig på 86-tallet nå.

 

:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dronninga
Kroppen har sluppet litt igjen- endelig. Ned 1' date='3 denne uka ble fasiten.

Vekt 87,8. Her er bare å skuffe på med intervalltrening, meny 2- hyppige måltider- og masse vann. Roper utålmodig på 86-tallet nå.

 

:):)[/quote']

Så bra soleia. Kjempebra at det har løsnet litt. Jeg har gått ned 600gr denne uken men -11cm. Så jeg er fornøyd jeg. Hurra for oss:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...