Gå til innhold

Operasjon olabukse - et drama i fire deler


Gjest soleia

Anbefalte innlegg

  • Svar 1,6k
  • Created
  • Siste svar

Hei Soleia Fant deg etter litt leting. Har lest endel i tråden din og du er bare så utrolig flink til og holde motet oppe, og det hjelper i motgang det :-) Du minner meg veldig om meg selv det går opp og ned hele tiden men heldig vis mere ned en opp, og det er jo bra:-)Stå på.

 

Selv er jeg snart 38 år 2 barn og 176 cm høy og veide 99,4 når jeg startet i Januar 08 så det er over et år siden jeg begynte da, men gikk ned 23 kg på G-kurs for endel år siden og alt var kommet tilbake nå, så nå tar jeg tia til hjelp, ned skal jeg om det så skal ta flere år denne gangen.

 

Du får ha lykke til videre, jeg skal følge med deg og du vet jo hvor du finner meg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kos å få hilsen :)

 

Jepp- vi får bare ta tiden til hjelp. Ikke annet å gjøre enn å skuffe på, og akseptere at man ikke er den som raser ned i vekt.

Desto greiere blir det kanskje å holde vekten etterpå?

 

Skal følge med dere også

 

:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du er min dobbeltgjenger på forumet med å ta tak i folk med litt usunt forhold til slanking osv osv så MÅTTE jeg jo finne tråden din og ta meg en liten titt. :) Sitter egentlig med skolearbeid så får ikke lest så mye nå, men skal jamen meg titte på tråden din. Siden du alltid er enig med meg, må du jo være super fornuftig og en fantastisk person. Hihi.. :)

 

Det ser hvert fall ut som du har satt deg fine mål, og veldig bra å dele opp da, så det ikke ser så langt ut! Og du er jo på del 2, så det går nedover. Heia soleia! Og god helg! Leser at du skriver at man må innse at man ikke er den personen som bare raser ned i vekt - det er det jeg endelig har innsett og. Veldig deilig å slanke seg når man endelig har slått seg litt til ro med det, føles ut som jeg har mye mindre hastverk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frktrulte

Titter bare innom igjen jeg.. :) Det er beundringsverdig å se at du klarer å holde motet oppe hele tiden.

Jeg prøver å gjøre det samme, men det er ikke alltid like enkelt. Det finnes mange dårlige dager, men heldigvis enda flere gode :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp- vi har nok masse like meninger om ting. To fornuftige personer vi :)

Har du egen tråd du også? Lykke til på vei nedover- innen 2010 er et bra mål!! Der er vel da jeg også satser på å være ferdig- innen 2010 begynner :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei- så koselig at du stikker innom :)

 

Det er ikke alltid like lett å holde spiriten oppe- det må innrømmes. Men jeg har vel innsett at dette tar tid, og forsonet meg med det. Jeg har ikke noe alternativ, egentlig. Og denne sunne livsstilen er jo digg :)

 

Lykke til videre mot en lettere sommer- frktrulte!

 

:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holder til på "Mellom 18 og 25 år", med tråden min "Ned 15 kg innen 2010!". Men jeg er student med mye oppgaveskriving osv. så jeg henger jo litt for mye på internett rett og slett. :) Så derfor er jeg også en ivrig skriver på tråden "Nerder på vektklubben" på samme forum. smiley-computer004.gif

Ha en fin lørdags kveld! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh. Soleia. Du er jo superflink. Ned 1,3 kilo, nei det var feil: når det er nedgang så måler man det i gram. Ned ettusentrehundre gram.

Nå må da olabuksa stadig rykke nærmere?

Og tusen takk for hyggelig melding.

 

Hvordan har helgen gått? Som regel dukker jo de vanskeligste sakene opp i helgene.

 

Jeg synes vi er flinke jeg! Tar ting med ro, men likevel holder koken. Nå mangler jeg jo bare 0,7 for å nå 10 kilos grensa. Ettersom jeg startet dette på 90 kilo blank, så nærmer jeg meg i tillegg det å bytte første siffer. Tenk........ 7 tallet er like i nærheten.

 

Har du satt deg noe mål for påsken? Jeg har ikke noe spesielt når det gjelder vekta, men ettersom jeg nå går på kurs, må jeg jo bare holde koken. Hadde jeg holdt på på egenhånd som tidlligere, tror jeg stillstand hadde vært målet. Uansett skal bevegelse i fokus i påsken.

 

Store smil fra

ninass

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-ninass!

 

Ned 1,3 var forrige uke. Da løsna det endelig etter tre trege uker med stillstand og litt oppgang.

Denne uka ser det ut som det blir stillstand (snikveier, med tirsdager som "offisiell" veiedag). Det er greit nok etter det store jumpet på vekta forrige uke+ mensen og nattevakter i kroppen. Jeg kommer grusomt tilbake :)

 

Joda- jeg er allerede på plass i en av olabuksene mine. Har gått inn masse i cm- selv om jeg synes kiloene er vanvittig trege. Men jeg gir meg aldri. Og til sommeren skal jeg kjøpe meg noen nye olabukser :)

 

Påsken blir helt grei for meg i år, tror jeg. Skal jobbe en del, så vi reiser ikke bort. Og jeg er nærmeste nabo til SATS så jeg skal også trene som vanlig. Har ikke tid til å gå opp i vekt i påsken.....Stillstand er fint, men helst vil jeg litt ned....

 

Herlig at du nærmer deg 7-tallet! Hva er målvekta di?

 

Lykke til videre, treningsfantasten!

 

:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Målvekta mi tror jeg er 75 kilo. Jeg er ikke helt sikker. Har aldri vært noen sylfide, men hadde sikkert tålt å veie 70 kilo også.

Jeg er 1,72 høy.

 

Men... 75 kilo er det jeg tror jeg vil trives med, så får vi bare se hvordan kroppen ser ut på det tidspunktet. Under 70 skal jeg i alle fall ikke, så jeg føler at jeg virkelig begynner å komme nærmere målet.

 

Du da? Hvor langt ned sikter du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Målvekta mi er 75 kg. Jeg er 174 cm høy. Jeg blir aldri noen Barbie, men det er heller ikke mitt mål. Med 75 kg har jeg normal BMI- jeg blir slank med former :)

 

Jeg veide 72-73 da jeg giftet meg. Når jeg ser på de bildene nå, ser jeg flott og slank ut. I dag - 7 år og to barn senere- er det akkurat passe med 75!!

 

Så jeg har altså 12 kg dit, da. Første målet mitt er å se 7-tallet når vi reiser til Kypros 25.juli. Og så ta de siste fem frem mot jul.

 

:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi samme mål.

Jeg prøver å se for meg megselv ca 6 kilo mindre. Føler akkurat nå at det virker litt lite, men det finner jeg ut.

Uansett vil jeg helt sikkert føle meg superlekker med 75 kilo.

 

Jeg føler at det er flere kilo enn centimeter som forsvinner, men får sette inn litt styrketrening hjemme, tenker jeg for at også centimeterne skal minke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke tid til å gå opp i vekt i påsken.

 

:):)

 

Dette var en helt genial setning! :) Nå er jeg vedig fornøyd, den låner jeg videre. Hadde egentlig bare tenkt å smugtitte bittelitt på tråden din, men den setningen var så perfekt, så det måtte kommenteres.

Og du, for en vektnedgang sist! Hurra! Stillestand etter det er ikke noe problem, vi kommer i mål etterhvert. Det er inspirerende å lese tråden din, men jeg må lese den ordentlig etter at jeg har levert oppgavene med deadline før påske. Hihi.. Må snike meg ut fra internett igjen. Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter veiing hver dag, visste jeg jo at et ville bli stillstand denne uka. Har vært overraskende stabil på vekta hele uka.

Er ikke deppa- da jeg har det månedlige+ kommer fra nattevakt.

Håper at det løsner litt denne uka og at jeg snart kan innkassere 86-tallet.

 

Påsken blir forhåpentligvis grei skuring for meg. Skal jobbe noen dager, og etter det har jeg 12 dager fri ;) De dagene skal brukes til mye trening. Målet er å se 86-tallet innen påsken er over, dvs ned 900 gram disse to ukene. frem til neste kurskveld (14.4.)

 

Ciao!

 

:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dronninga

Hei. Du er målbevist nå soleia. Kjempebra:-)

Jeg er litt fedd opp humør om dagen. Syns alt er så kjipt at. I går på kvelden følte jeg at kroppen hadde mistet energien. Var helt tappet. Alle krefter var liksom borte. Jeg skjønner ikke hvorfor men... Får håpe det bare var et blaff:-)

 

Du får da en god påske da soleia. Jeg heier på deg:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare innom og fortelle at dagens snikveiing var en særdeles vellykket en; ned 1,1 de siste tre dager- og 86,7!!!!! Weeeee!!!

 

Ok- jeg vet at vekta svinger veldig..og at jeg fort kan sprette litt opp igjen...

Men jeg bryr meg ikke om det i dag. Nå blir det superspennende å se når vekta slår seg til ro på 86-tallet- og når den flytter seg ned mot 85.

 

Jeg kan ikke huske sist jeg veide så lite!! 3-4 år siden kanskje??

 

God påske til dere som skal ha påskeferie fra i dag!

 

;):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yes, nå skjer det ting. Den som gir seg er en dr............ Vi som holder ut får betalt til slutt.

 

Ønsker deg en strålende påske med mye kos. (og det finnes mange måter å kose seg på)

 

Dette skal være en superflink påske for min del. Hvis jeg donerer denne påsken til Grete Roede, kan jeg leve normalt alle kommende påsker resten av mitt liv?

Joggeskoene er pakket ned, det samme er golfkøllene, så bevegelse skal det i alle fall bli masse av i påsken.

 

Bare noen timer igjen nå, så begynner min ferie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dronninga
Må bare innom og fortelle at dagens snikveiing var en særdeles vellykket en; ned 1' date='1 de siste tre dager- og 86,7!!!!! Weeeee!!!

 

Ok- jeg vet at vekta svinger veldig..og at jeg fort kan sprette litt opp igjen...

Men jeg bryr meg ikke om det i dag. Nå blir det superspennende å se når vekta slår seg til ro på 86-tallet- og når den flytter seg ned mot 85.

 

Jeg kan ikke huske sist jeg veide så lite!! 3-4 år siden kanskje??

 

God påske til dere som skal ha påskeferie fra i dag!

 

;):)[/quote']

Kjempe bra soleia. Det går den rette veien for det nå. det har løsna virkelig for deg:-) Vi skal bli hjemme i påsken så jeg titter innom deg:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dronnninga! Det var jammen på tide at det løsna litt ;)

Nå gjelder det bare å jobbe på videre. Nå roooper jeg på 85-tallet, selv om jeg vet at det kan ta tid. Men det kommer, det kommer.

 

Du er flink du også dronninga! Er du snart i mål, eller?

 

Ha en fin hjemmepåske (det skal jeg også...)

 

Klem

 

:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dronninga
dronnninga! Det var jammen på tide at det løsna litt ;)

Nå gjelder det bare å jobbe på videre. Nå roooper jeg på 85-tallet' date=' selv om jeg vet at det kan ta tid. Men det kommer, det kommer.

 

Du er flink du også dronninga! Er du snart i mål, eller?

 

Ha en fin hjemmepåske (det skal jeg også...)

 

Klem

 

:):)[/quote']

Takk men nei jeg er ikke kommet i mål enda. Har masse igjen å ta av. Snakkes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes de to siste dagene har vært tunge, sånn mentalt sett. Har lyst til å bare dytte innpå hele tiden. Vet ikke helt hvorfor. Har vel klart meg sånn nogenlunde hittil, men....Nå står påsken for døra.

Har tenkt og tenkt på noe som kan være litt drahjelp for meg disse tunge dagene. Og har kommet frem til noe lurt.

 

Solariumsavtalen!

 

Hver vår, sånn ca i mai, unner jeg meg ca 5 eller 6 soltimer for å freshe opp en vinterblek kropp. Når sommer og sol kommer da, så får jeg fort en fin brunfarge. Og for ikke å snakke om hvor fresh jeg føler meg. Jeg holder meg dog laaangt unna solarier resten av året, da jeg er redd for huden min.

 

Vel- her er saken som skal hjelpe meg å holde dampen oppe i disse aprilukene:

JEG FÅR IKKE LOV TIL Å TA SOL FØR VEKTA VISER 84,9, OG JEG ER OVER I DEL 3...

 

Det vil si om ca 2 kg, det. Og hvor lang tid det tar, vel det er opp til meg. Og kroppen min. Den lever jo som kjent sitt eget liv....Hvis jeg ikke henger i stroppen, så blir det ikke solarium på meg før sommeren! Og det går jo ikke an...??!!

 

;):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vilde72

Hei soleia ;)

Nå har jeg lest mesteparten av tråden din her - og det var fin lesing! Du virker som ei jente med humor og livsglede og det trenger vi her inne!

 

Og olabukseplanen var genial..hehe, ingenting er så sexy som ei olabukse som sitter bra? Jeg ser frem til å komme inn i en selv...sukk

 

Rart at du skulle skrive det med solarium, for min løsning på å komme meg gjennom påsken er nettopp å ta sol. Vi er hjemme på østlandet i påsken og akter å være påskefjellfresh som alle de som har vært på fjellet blir :)

 

Så solarium blir mitt påskegodt. Noe jeg liker og kan trøste meg med mens de rundt meg koser seg sjokkis og marsipan!

 

Ha en fortsatt finfin påske!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig at du kommer innom :)

 

Det med solarium som påskegodt var innmari lurt egentlig! Jeg får finne på noe annet jeg da, som ikke "får lov" før jeg har gått ned 2 kg til ;)

Utrolig hvor mye freshere man føler seg etter et par-tre soltimer.

 

Ønsker deg masse lykke til videre.

 

:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...