Gå til innhold

Operasjon olabukse - et drama i fire deler


Gjest soleia

Anbefalte innlegg

*ler av very naaaais* haha - hun er stilig! :D

 

Grattis med 86-tallet, jeg er så misunnelig som det går ann å få blitt, men jeg kommer kanskje dit en gang jeg også...om 30 kilo!

 

Ha en super mandag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,6k
  • Created
  • Siste svar
Gjest dronninga

Hei soleia. Så bra da at du har kommet ned på 86tallet. Jippi:-) Det gjør noe med selvføleslen ja. Stå på vidre så kommer du i mål.

 

Her står det stille. Skal veie meg i morgen. Men tror ikke jeg har gått ned noe. Jeg hat tante rød på besøk så lite trening på meg nå. Jeg blir helt slått ut. Er værst på eftan og kveld. Var litt flink i går da. Var ute å kippet ned hekken og raket litt. Så stiv og støl i kroppen i dag. Godt det.

 

Ellers så får du ha en god dag vidre soleia:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ninass- gratulerer med 7-tallet!! Wow- bøyer meg i støvet. Gleeeeder meg snn til å komme dit!!

 

Dronnninga- takk for hilsen. Satser på at det beveger seg nedover snart for deg

 

Vilde- klart du kommer dit! Og enda lenger....det er bare å jobbe jevnt og trutt.

 

Her er det stillstand. For niende da på rad står jeg på 86-tallet. Hm....hva skal til for å løsne opp igjen,tro?

Skal starte opp med mer intervall igjen. Tror det gjør susen. Og vann. Masse vann. Og en god posjon optimisme og standhaftighet :)

 

De siste dagene har jeg fått komplimenter av tre ulike personer, som sier at de ser at jeg har gått ned og at jeg ser flott ut. To av de var fra venninner, og det bare varmet. Den siste var fra svigermor- og det syntes jeg nesten var litt pinlig....Hvorfor det, tro? Kanskje jeg synes det er litt flaut overfor svigermor-det at jeg har latt meg selv forfalle....? Jeg er jo i utgangspunktet en slank person, og var jo også det når jeg ble kjent med svigermor...Hm..rart det der.

 

Ellers var jeg å svømte med minsten her i helga, og jeg kastet et raskt blikk i speilet i dusjen. Jg ser jo nå veldig godt at det har blitt mye mindre av meg. Men jeg ser også at det er 10 kg igjen som skal bekjempes.

 

For ett år siden veide jeg også 86. Og ble på en måte litt fornøyd. Slakket opp tøylene. Og la på meg igjen. Big time. Dette skal ikke skje igjen. Jeg har kjempet så hardt for å komme ned hit. Og jeg skal nå målet mitt denne gangen. Så her er det vel så mye tankearbeid som gjelder fremover.

 

Vel- det var det jeg hadde på hjertet for denne gangen.

 

Nå går jeg for 85!!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dobbelice

Står du stille må du enten spise litt mindre kcal eller øke treningsmengden litt :D Evt kan du prøve å variere kcal inntaket litt for dag til dag, så løsner det nok skal du se :)

Synes du er flink jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Soleia.

 

Snart kommer 85 tallet, vet du. Dette kan du nå. Det går i rykk og napp og husk på olabuksene som henger og bare venter på deg. Syntes jeg hørte en bukse viske forsiktig i butikken her en dag, om ikke Soleia kom innom snart.

 

Kom igjen nå....................... har du lyst å ta en utfordring? 10 situps mer enn du egentlig klarer hver morgen og kveld i en uke?

Er det vanlig med 0 situps, blir det 10 stykker 2 ganger om dagen. Er du god for 50 stykker, må du trå til med 60 stykker morgen og kveld, HVER DAG. (og her slo konkurransemennesket til igjen. Jeg får liksom ikke gjort noe jevnlig hvis det ikke er er en premie i enden)

 

Og premien er:::::: minimum 1 cm ned i livet innen utfordringsuka er omme!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhh.. Stilletilstand og vektterskler er så kjipe altså! Jeg skal krysse fingrene for at 85 kommer plutselig, og at 84 ikke henger så langt etter da! :) Hehe.. Jeg er redd for en vektterskel om ca. 3 kg, for da kommer jeg til en "god, gammel vekt", men driver og samler opp motivasjon allerede nå. SKAL SKAL SKAL klare meg gjennom en terskel. Får dra til meg motivasjon av din standhaftighet, har også flere ganger før kommet litt i gang med nedgang og "blitt fornøyd" og rast opp i vekt - ikke aktuelt igjen.

 

Ha en fin fin kveld! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dobbelice
Hei Soleia.

 

Snart kommer 85 tallet' date=' vet du. Dette kan du nå. Det går i rykk og napp og husk på olabuksene som henger og bare venter på deg. Syntes jeg hørte en bukse viske forsiktig i butikken her en dag, om ikke Soleia kom innom snart.

 

Kom igjen nå....................... har du lyst å ta en utfordring? 10 situps mer enn du egentlig klarer hver morgen og kveld i en uke?

Er det vanlig med 0 situps, blir det 10 stykker 2 ganger om dagen. Er du god for 50 stykker, må du trå til med 60 stykker morgen og kveld, HVER DAG. (og her slo konkurransemennesket til igjen. Jeg får liksom ikke gjort noe jevnlig hvis det ikke er er en premie i enden)

 

Og premien er:::::: minimum 1 cm ned i livet innen utfordringsuka er omme![/quote']

 

Bør ikke trene samme muskel to dager på rad!! Bør være en dag i mellom, noe som også gjelder magemusklene! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp- kjære ninass- jeg er med :)

Jeg er som deg- elsker simpelthen utfordringer.

Sit ups her morgen og kveld i en uke skal bli. Tror kroppen takler det. Ellers er jeg enig med dobbelice at man ikke skal kjøre tung styrketrening på samme muskelgruppe flere dager på rad. Men noen sit ups hver dag tror jeg går fint :)

 

Takk for inspirasjon ninass!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhh.. Stilletilstand og vektterskler er så kjipe altså! Jeg skal krysse fingrene for at 85 kommer plutselig' date=' og at 84 ikke henger så langt etter da! :) Hehe.. Jeg er redd for en vektterskel om ca. 3 kg, for da kommer jeg til en "god, gammel vekt", men driver og samler opp motivasjon allerede nå. SKAL SKAL SKAL klare meg gjennom en terskel. Får dra til meg motivasjon av din standhaftighet, har også flere ganger før kommet litt i gang med nedgang og "blitt fornøyd" og rast opp i vekt - ikke aktuelt igjen.

 

Ha en fin fin kveld! :)[/quote']

 

Ja vektterskler er kjipe. Men vi vinner over dem. Garantert. Ikke ta sorgene på forskudd. Det er ikke sikkert at det oppstår noen terskel.

 

Klem til deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står du stille må du enten spise litt mindre kcal eller øke treningsmengden litt :) Evt kan du prøve å variere kcal inntaket litt for dag til dag' date=' så løsner det nok skal du se :)

Synes du er flink jeg![/quote']

 

Tusen takk for gode råd. Jeg skal prøve både å øke treninga litt og å variere kaloriene litt fra dag til dag.

 

Klem

 

:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp- kjære ninass- jeg er med :)

Jeg er som deg- elsker simpelthen utfordringer.

Sit ups her morgen og kveld i en uke skal bli. Tror kroppen takler det. Ellers er jeg enig med dobbelice at man ikke skal kjøre tung styrketrening på samme muskelgruppe flere dager på rad. Men noen sit ups hver dag tror jeg går fint :)

 

Takk for inspirasjon ninass!

 

OK, da starter vi. Jeg reiser riktignok bort i 3 dager, men det spiller ingen rolle. Situps skal bli. Jeg teller i kveld hva som er normalantallet mitt + legger på 10 stykker (au...) Melder tilbake søndag kveld eller mandag. Tror ikke jeg har netttilgang dit jeg skal, men tar med PC i tilfelle.

 

Om en uke er enda en centimeter borte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dronninga

Hei soleia:-) Jeg ser du sliter med å stå stille. Det gjør jeg også. Men vi får bare stå på så klarer vi det vi har satt oss som mål:-) Jeg heier på deg:-)

 

En solskins og helg hisen fra dronninga:cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...det gjør jeg, det er sikkert og visst. Snart vært stabil på 86-tallet i to uker nå

:)

Når jeg tenker meg om, har jeg ikke vært spess flink til å føre dagbok de siste to ukene. Jeg synes det er så pyton kjedelig. Men kanskje jeg skal gjøre det fra nå, og se om det løsner litt igjen. Dessuten kommer straks det månedlige, og jeg veier ofte en kilo mer i forbindelse med det.

 

Vi får bare stå på videre vi, dronninga. Før eller siden kommer vi i mål

 

God helg til deg- jeg skal jobbe!

 

:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

det er pyton kjedelig med den dagbokføringen.

jeg prøver å forenkle med å legge inn alle frokostene og mellommåltidene for hele uka fremover, men fy pyton kjedelig likevel.

Men det må til tror jeg, så jeg tror det er en god ide å prioritere det Soleia.

Og 85-tallet kommer det - tålåmot og atter tålamot er det som kreves. Litt svensk innimellom her bare for å understreke poenget altså :-) :-)

 

Kos deg i helgen Soleia; nyt solen!

:-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp- det er det jeg er om dagen.

Vekta ligger på 86,5 Og 86,6 Og 86,8.

Har det månedlige og føler meg tykk.

I fjor på denne tiden veide jeg det samme. Så var det noe som glapp- tror jeg rett og slett ga opp siden det gikk så tregt. Endte opp med + 8 kg innen høsten startet. Jeg er rett og slett livredd for at det samme skal skje nå. Er inne i en kritisk fase akkurat nå hvor det kjennes tungt. Trenger veldig å se lavere tall nå. Men for å komme dit kreves det innsats. Og innsatsen i dag har vært bedredelig. Og så blir jeg enda mer motløs.

La meg litt i stad, for å sortere litt tanker. Jeg VIL klare dette. Men jeg må jobbe for det. Beinhardt, men sånn er det. Fra i morgen er det full dagbokføring og 2 liter vann. Fire treningsøkter fra mandag til fredag.

Håper så inderlig at kroppen slipper litt når det månedlige er over om noen dager. Jeg trenger det desperat nå. For å ikke "havne på kjøret " igjen.

Beveger meg på en tynn, tynn line nå. Men denne gangen skal jeg ikke dette ned. No chance in Hell.

 

Klem fra frustrert frue.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Soleia!! Dette fikser du! Har du noen bilder av deg selv fra det største? Heng dem opp på innsiden av skapdøren, så ser du dem hver gang du skal kle på deg! Har du en sommerkjole som er litt trang fortsatt? Heng den frem, så du kan glede deg til den passer perfekt! Og husk det at hvis du for eksempel veier 86 i 4 uker så har jo det INGENTING å si når desember kommer og du veier mye mindre, da har du glemt hvor lenge du veide 86! Noen uker til eller fra har jo egentlig ingenting å si i det lange løp. :) Hmm.. Jeg tror nok kanskje det var lurt å begynne med nøye matdagbok igjen for en stund, for å hjelpe med å løsne.

 

Masse lykke til og STOOOR-motivasjons klem fra innen2010!

 

Jeg heier på deg, og jeg er sikker på at 85 ligger og lurer ikke så langt der borte i horisonten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

Du må "ikke havne på kjøret" igjen. Lo godt når jeg leste det; det var så inderlig, intenst og gravalvorlig. :-) :-)

 

Ser du er på et lignende sted som meg; og sliter med å legge inn den store innsatsen. Jeg sliter med fokus i det hele tatt. Det var intenst før påske; jeg konset må alle de tingene som var nødvendig og fikk til slutt helt fine resultater.

Nå er det litt slappt. Og jeg føler meg tjukk jeg også.

 

Kanskje er vi redd for sommeren som nå står for døren snart: for å ha mislykkes igjen, føle oss tjukke, og samtidig gi faen, og nyte all den gode maten og drikken som sommeren byr på, og gå opp igjen nye 5-8 kilo. Og føle oss dobbelt dumme egentlig til slutt når sommeren er på hell og ganske mye tjukkere.

Kanskje er vi redd for alternativet: all jobbingen forann oss, mens alle slapper av og nyter i fullt monn blir vi nødt til å holde igjen. Litt treigt egentlig. men vi kan kose oss å ha det kjekt uten å gi oss fullstendig over til godsakene...vi kan det!

 

Jeg tror vi må velge å være treige, istedet for slappe; for vi VIL IKKE gå opp denne våren og sommeren!

Så vi får ta en dag av gangen; føler jeg har gitt meg selv litt slakk denne uken, men ikke så veldig, er vel 70 % på sporet. Neste uke tror jeg skal klare litt mer; trene mer, mer grønnsaker, og mer registrering. Holde fokus Soleia, du klarer det du og; det er ikke tallene som er viktig i den fasen du er i nå, men at du holder fokus og ikke gir deg.

 

Dette ble et langt innlegg, det bare kom masse tanker. Ja jeg er enig med deg i det du skrev inne på tråden min, jeg ser likhetene; vi er nok ganske like i mye. Og denne sommeren skal vi ligne spesielt mye på ett område; vi skal klare å holde dette fokuset; ikke miste det - da tror jeg vi skal klare 10 kg ned i stedet for 5-8 kg opp som ifjor - denne sommeren skal vi klare det!!!

 

:-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for flott innlegg- blir nesten rørt, jeg :)

 

Du er absolutt inne på noe når du skriver at vi er redde for å mislykkes- nok en tjukk sommer i vente, liksom.... Jeg nekter å la de destruktive tankene ta overhånd. Nei, her er det bare å ta seg selv i nakkeskinnet. Jeg har muligheten til å veie 79 når vi drar til Kypros. Eller 95. Valget er i bunn og grunn mitt.

Får prøve å ikke fokusere på vekta disse dagene, selv om jeg veier meg hver dag. Viktigere er det- som du helt riktig sier- at fokuset kommer tilbake. Og det gjør det. Nesten time for time, merker jeg.

Jeg er vel sånn 70 % på sporet jeg også tenker jeg. Har notert hver smule jeg har puttet i munnen ( 1807 kcal). Har ikke spist sjokolade i dag.

I morgen plusser jeg på med 2 liter vann og ei god treningsøkt. Og mange gode tanker

 

:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom med smil, klem og heiarop.

 

Kom igjen Soleia. Du klarer det. Det vet både du og jeg. Stryk de negative tanken og fokuser på de positive. Letter sagt enn gjort, jeg vet det, men det er bedre å målet i hodet i stedet for muligheten til å mislykkes.

 

Det er perioder som er tyngre enn andre. Det må vi bare ta med oss, men så flinke som vi egentlig er, så kommer vi sterkere tilbake. Ikke sant?

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og denne er av den seige sorten!

Holder stand på 86-tallet, og kroppen simpelthen ELSKER det.....Stopper alltid opp på dette tallet, både på vei opp og på vei ned. Jeg får si som min herlige kurlseder sa det: dette er ihvertfall siste gangen du stopper på dette tallet :)

 

Jaja. Må prøve å bevare humøret. Har gått inn 60 cm og har en myye smalere og strammere kropp nå enn i fjor. Jeg ser ikke helsvart på at det snart er sommer- det gjorde jeg i fjor.

 

Har fått masse kommentarer de siste ukene på at jeg har blitt så mye slankere. Det varmer og det motiverer til fortsettelsen.

 

Jeg føler heller ikke at det er noe offer å fortsette, jeg digger jo denne livsttilen med sunn mat og masse trening. Så ingen grunn til å ikke fortsette. Vekta må gi tapt til slutt. Og da håper jeg de neste 3-4 på vei ned mot 80 blank går litt lettere igjen.

 

Prøver å ikke la meg stresse eller bli sur eller misunnelig på de som går ned "så lett som bare det". Det hjelper ingen :)

 

Ha en fin kveld!

 

:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

Det er lett å bli misunnelig på de som bare svinser seg nedover tallrekka, men det hjelper jo ikke, som du skriver.

Bare vent, det går jo i rykk og napp med deg, plutselig rutsjer du ned igjen.

:-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en flott innstilling, Soleia.

Det er akkurat sånn det må være for at resultatene skal komme og ikke minst bli værende.

 

Jeg prøver å motivere meg til noen dager med mye trening frem til mandag. Skulle gjerne vært ute å spilt litt golf, men med en vond skulder, får det nok heller bli joggeskoene (turskoene) som skal brukes. Litt styrke i mage og lår i tillegg, og vips, så håper jeg på litt cm nedgang. Det er jo tross alt cm som synes, ikke vekta. (selv om jeg innrømmer at jeg er litt opphengt i den)

 

Jeg både ser og merker at jeg har blitt mindre, men kommentarene har uteblitt. Litt kjipt det, men jeg gjør dette tross alt for min egen del. Men skal jo innrømme at det hadde vært hyggelig hvis noen hadde sagt noe også.

 

Skal adoptere innstillingen din, og satser på en mye strammere kropp 1. juni.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest soleia

Vekta er ikke grei om dagen. Den er stuck på 86-tallet. Og i dag sveipet den såvidt innom 87-tallet også. Jeg har bare lyst til å skrike i ren frustrasjon.

 

Jeg har tenkt og tenkt og tenkt i dag. Hva kan jeg endre på ? Jo, det må være treningen. Mer trening må til. Hvaaaa??? tenker kanskje noen av dere nå. Trener ikke hu derre olabukse-soleia hele tiden??!!

Sannheten er at treningen de siste 3-4 ukene har dabbet fryktelig av. Og når jeg har trent, har jeg ikke tatt skikkelig i .... Jeg må stikke fingeren i jorda og innse dette.

 

Jeg følger Julianna og Ninass kjør og setter meg følgende målsetting:

-trene 4 ganger per uke frem til Kypros.

Der var det sagt! Ønsk meg lykke til. Får håpe dette setter i gang noen prosesser i kroppen min igjen.

 

Reiser til Bergen i morgen og kommer ikke hjem før tirsdag kveld.

Fra og med onsdag er jeg i gang med mitt nye treningsopplegg!

 

Gleder meg!

 

:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dronninga
Vekta er ikke grei om dagen. Den er stuck på 86-tallet. Og i dag sveipet den såvidt innom 87-tallet også. Jeg har bare lyst til å skrike i ren frustrasjon.

 

Jeg har tenkt og tenkt og tenkt i dag. Hva kan jeg endre på ? Jo' date=' det må være treningen. Mer trening må til. Hvaaaa??? tenker kanskje noen av dere nå. Trener ikke hu derre olabukse-soleia hele tiden??!!

Sannheten er at treningen de siste 3-4 ukene har dabbet fryktelig av. Og når jeg har trent, har jeg ikke tatt skikkelig i .... Jeg må stikke fingeren i jorda og innse dette.

 

Jeg følger Julianna og Ninass kjør og setter meg følgende målsetting:

-trene 4 ganger per uke frem til Kypros.

Der var det sagt! Ønsk meg lykke til. Får håpe dette setter i gang noen prosesser i kroppen min igjen.

 

Reiser til Bergen i morgen og kommer ikke hjem før tirsdag kveld.

Fra og med onsdag er jeg i gang med mitt nye treningsopplegg!

 

Gleder meg!

 

:):)[/quote']

Heihei. Jeg sier lykke til med trim opplegge ditt. Jeg mener du klarer det soleia. men du skal vite at vekta kan stå stille i perioder. Men detta hver du jo.

 

God tur til Bergen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...