Gå til innhold

Operasjon olabukse - et drama i fire deler


Gjest soleia

Anbefalte innlegg

Gjest Caddie

Gratulerer så mye med bursdag.

 

Må bare innom og fortelle noe. Husker du buksa jeg pyntet og hang opp til jul? I dag har jeg den på!!!!!!!! Og den sitter flott.

 

Nå må jeg bare jobbe på videre. Dette er jo supermoro!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,6k
  • Created
  • Siste svar
Gjest Julianna

Jeg har egentlig synes at det har vært vanskelig å sett meg mål, rett og slett fordi jeg har vært redd for å feile.

Men jeg har nå satt et mål: 79 kg til 1.juli og deretter er jeg ikke så sikker men mener det da skal være realistisk med 74 kg til 1. september.

Har tro på den nye dietten. Og hvis den holder det den lover, skal jeg begynne ta av snart!!! utrolig hvis det er sant!

Ellers har jeg en yndlingsbukse som jeg kommer inn i om ca 10 cm! Ble litt oppgitt etter påsken og la den bort, men får ta den frem og prøve igjen.

 

jeg har tenkt en del på sommerferien; jeg har ikke tenkt å ta så mye fri fra dette opplegget; jeg føler at jeg må få orden på vekten og basere meg på et kosthold hvor jeg holder vekten godt, også i feriene. Hva tenker du; er det mulig å holde seg til opplegget sånn noenlunde i en ferie?

 

Ha en fin onsdag!

 

:-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frktrulte

Gratulerer masse med dagen! :)

 

Det med lavkarbo har jeg forsøkt, men har aldri klart en hel uke uten. Problemet er også det at jeg har kun studielån å rutte med. Ergo kan jeg ikke kjøpe kylling og sånt i hytt og pine.

Så dessverre blir det mye mat med karbohydrater. Men.. så lenge jeg er flink til å trene så funker det jo. Jeg minker i centimeter rundt livet, så noe riktig må jeg jo gjøre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest soleia

....frk trulte er i morgen- men tusen takk på forhånd! :)

 

Jeg tror man fint går ned om man ikke kutter ned på karbohydrater også. Dette er bare min måte å prøve ut noe nytt, siden vekta knapt beveger seg nedover.

 

Ha en flott dag frk trulte! Ser du er så flink til å trene - fortsette sånn!!

 

:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest soleia
Gratulerer så mye med bursdag.

 

Må bare innom og fortelle noe. Husker du buksa jeg pyntet og hang opp til jul? I dag har jeg den på!!!!!!!! Og den sitter flott.

 

Nå må jeg bare jobbe på videre. Dette er jo supermoro!

 

Kjempegrattis med "ny" bukse, ninass!! Det viser jo bare at alt slitet og strevet er verdt det!!!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest soleia

Målene dine høres veldig realistiske ut. Hva veier du i dag? Jeg er øverst på 85-tallet. Og håpet er fortsatt å se 7-tallet innen 25. juli.

 

Er det noen spess type diett du har begynt på? Fortell, fortell..... :)

 

Og så var det sommeren.Dette er noe jeg har tenkt- og tenker- mye på. Jeg er hellig overbevist om at det er mulig å følge dette opplegget selv om det er sommerferie. I fjor sommer skled jeg heeeelt ut og presterte å legge på meg 5 kg på noen korte sommeruker. Jeg ga altså totalt blaffen. Dette har jeg bestemt meg for at ikke skal skje i år. Ikke aktuelt engang. Jeg skal føre dagbok og fortsette treningen sommeren igjennom.

Kurset mitt slutter 19. juni. I juli blir det to uker i svigermors sommerhus ved vestkysten i Sverige. Her skar det seg fullstendig for meg i fjor. Billig smågodt. Myke, ferske polarbrød med helfet Husmannsost. Grilling hver kveld ( og da snakker vi ikke kyllingfilet & salat for å si det sånn......).Is i bøtter og spann (bokstavelig talt...).Og ingen trening. Det måtte jo bare gå galt. Hver morgen prøvde jeg å skjerpe meg. Og kl 11.00 hadde jeg falt utpå. Og da var den dagen ødelagt. Så var vi to uker på Rhodos, hvor jeg også mesket meg med all slags mat og drikke og- igjen- null trening. Jeg følte meg forferdelig og tullet meg inn i badehåndkleet på stranda og trakk inn magen konstant.....Fysj!

 

I år må det bli annerledes. Stikkordet er først og fremst trening. Jeg skal gå/jogge en lang tur hver morgen når jeg er i Sverige. Og jeg skal ha et kosthold som jeg har kontroll på.Tenker å ha med en kladdebok der jeg fører inn det jeg har i meg. Og kose meg masse med frukt og bær og meloner. Og grille magert. Og kutte smågodt, helfet ost og heller spise LITT is. Og ikke hver dag.

 

Vi skal også to uker til Kypros. Her blir det gode muligheter for trening- faktisk hver dag om jeg vil- da det er SATS på den resorten vi skal bo på. Jeg vet at jeg kommer til å føle meg mye freshere da. Og det igjen inspirerer til sunnere kosthold. Vi skal heller ikke ha buffet til middag i år, og det er helt greit kjenner jeg. Da blir det en rett på restaurant. Ved buffet har jeg alltid forskynt meg....tja...tre-fire ganger?

 

Nei, Julianna! Denne sommeren skal bli noe helt annet! Jeg har tilogmed et mål om å gå ned en kilo eller to i løpet av disse sommerukene.

 

Har du noen tanker omkring dette?

 

Klem!

 

:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har planene i orden for sommeren! Det er kjempebra! :) Jeg også pleier å skli ut i sommeren, den er altfor lang. Jeg er student så jeg har over 2 måneder ferie. Det skal jeg absolutt ikke klage over, veldig deilig å ikke måtte lese noe hele tiden, meeen det var det med trening og mat. Jeg har tenkt å lage en veldig konkret plan i forhold til trening. Også kjøpte jeg meg en kjempesøt kladdebok til å notere trening i påskeferien - den skal være ferieboken min så den blir med på sommerferie også. Og da må ALLE avvik fra planen noteres, siden der noteres all trening. Tror også jeg skal notere kosemat og utskeielser på matfronten, slik at jeg ikke kan late som det skjer sjeldnere enn det faktisk gjør. Også skal jeg passe på å komme meg innom forumet her hver gang jeg er et sted hvor noen har en pc med internett - for da kan jeg oppdatere tråden min med trimpoeng, vekt og midjemål - og da MÅ jeg jo holde fokus. Hihi.. Skal du prøve å være noe på forumet i ferien? Eller blir det vanskelig? Jeg skal ta med meg vekt og målebånd på hytta i sommer, kommer nok til å gjemme det i skapet mitt, for vil egentlig ikke at de andre skal vite at jeg har såpass fokus nå - men jeg tror det må til. Kan ikke ta ferie fra vekta nå igjen, det må det være slutt på.

 

-innen2010 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest soleia

-med deg innen !! ( og det er jo ikke noe nytt :) )

 

Jeg kan heller ikke ta ferie fra kilokampen i sommer. Høres ut som du har lagt deg fine planer du også!

 

Jeg har tilgang på PC omtrent hele sommeren, bortsett fra de to ukene jeg er i Sverige. På kypros er det trådløst nettverk i alle leilighetene, så mannen skal ha med seg PC- en sin. Kommer til å være her inne mye i sommer, det hjelper meg veldig. Skal oppdatere med vekt osv. så ofte jeg kan.

 

Ha en fin dag

 

:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

skal vi klare; vi har en deal; jeg skal ha med med PC og sørge for nettilgang!

Jeg skal til Nord Norge, Sørlandet og så til Skottland.

Jeg pleier bare å senke skuldrene skikkelig og flyte helt ut med en gang jeg tar ferie; og legger på meg like mye som du tydeligvis også har gjort. Ble skremt i påsken for da var jeg ikke så dekadent, men ko likevel helt ut av det. Så denne sommeren skal jeg lage en struktur som funker, med trening, kosthold og oppfølging her inne. Så dette klarer vi Soleia!

 

Nå veier jeg 84.5, 1 kg mer enn før påske. Ikke artig.

 

Ny diett er lavkarbo og mer fett. Det er uvant å spise mer fett, og å ikke telle kalorier, men nå har jeg tro på dette. Har lest om en haug med mennesker hvor bare dette har funket, så da er det jo ikke tull. Dvs at noen kropper ikke liker karbo, og derfor ikke går ned dersom det blir for mye karbo. Det som er rart er at jeg blir veldig fort mett, og det varer lenge. Pleier å være helt vill når jeg kommer hjem til middag i 6 tiden hver dag, selv om jeg har spist godt med mellommåltider. Idag kom jeg hjem kl 7 og var sulten, men ikke desperat; helt lugn. Men jeg får se, er alltid veldig ivrig når noe er nytt og jeg ser for meg kiloene som snart skal rase av....hehe.

 

Og så har jeg tenkt å ta meg en tur til lege å ta blodprøver for å sjekke ut om det er mat jeg ikke har godt av osv.

 

Ja sånn er det; mye nytt:-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest soleia

...for det innen !!!

 

Dagen ble først " feiret" hos legen da jeg fikk satt inn hormonspiral. Jeg skal ikke- ikke- ikke- ikke- ha noen vektøkning pga denne, altså!! Da klikker jeg i nøtta.

 

Etterpå skal jeg på noe morsomt- Abba-aerobic!! Etter det blir det feiring. Og da skal jeg ha kake! :)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall

Jeg føyer meg i rekken av gratulanter. Gratulerer med dagen, Soleia 090.gif

 

Høres ut som en deilig bursdagsfeiring. Det hørtes vanvittig artig ut med abba-aerobic.

 

Ellers er jeg med på sommeropplegget deres, om det er ok. Fortsatt er målet 72 kg til ferien (veier ca 82 kg nå) :) Satser friskt her...... Ingen grunn til ikke å ha hårete mål.

 

Her er det dugnad i dag, så det er bare å sette i gang. Ellers har jeg vasket min leilighet og hengt opp endel bilder o.l. (flyttet inn for nesten 2 år siden, men ....). Og styrketrening på formiddagen, så tror jeg kommer til å sove som et barn i natt. I morgen skal jeg prøve å få kjøpt et antrekk til 17.mai. Bunaden tror jeg har krympet i skapet i år :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest soleia

Tusen takk mai2007!

 

Joda, Abba-aerobic var kjempemorsomt- og spiralen datt ikke ut :) Hahaha....

 

Har spist litt kake, men håper det ikke blir krise på vekta. Må få se 84-tallet snart kjenner jeg.

 

Flott at du har satt deg et litt hårete mål, mai!! Kjempekult er det! Du er hjertelig velkommen til å joine Juliannas og min sommeravtale. Hvem som helst kan være med- det er bare supermotiverende!

 

Bursdagen nærmer seg slutten. Jeg har hatt en fin dag, og fått mye fint. Mitt bursdagsønske nå er 84-tallet. Jepp!

 

:D:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dronninga

Heihei soleia:-) Så er helgen over oss igjen da. Med 17mai på søndag.

Vi tar bobilen og kjører opp til Våler(Hedemarken) Minste sønnen til samboeren bor der opp med sin mor. Så det blir kanskje så som så med mat på meg den dagen tror jeg. Men skal prøve å være flink men er ikke sikkert jeg får i meg alle måltidene:-) Men det oppveier sikkert litt hva jeg spiser.

 

Jeg ser dere har et opplegg på gang her. Lykke til sier jeg. Få høre da hvordan det går med dere:-)

 

God helg og god feiring med måte på søndagen da:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EliseV

Gratulerer så mye med vel overstått bursdag, Soleia. Håper du hadde en fantastisk dag.

 

Så flott sommerplan dere har. Høres ut som om fokuset er på rett plass, og at dere vet hvor fellene ligger. Ferien er jo egentlig en topp anledning til å få trent litt ekstra. Vi har jo mye mer tid til det, hvis man vil.

I fjor hadde jeg en avtale med skrittelleren min, om X antall skritt og X antall aerobe minutter, og det hjalp meg veldig. Jeg forandret målet mitt litt i løpet av ferien, men jeg klarte å fylle det hver dag. Noen dager var jeg ikke ute på trimmen min før over 11 på kvelden, og de dagene var det ekstra godt å klare målet.

 

Ønsker deg, og alle som holder til her inne, en riktig god 17.mai!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest soleia

...som nå står foran oss.

Jeg veier i dag 85,4 og er således veeeldig nærme 84-tallet. Håper å oppnå dette innen 17-maihelga er over. Kan bli tøft, jeg vet, jeg vet.

Skal jobbe to nattevakter. Utfordring: spise regelmessig (knekkebrød) og drikke mye vann. Ellers har jeg fri nesten hele 16 mai og hele 17 mai. Må være flink til å spise alle måltidene mine, og ikke hoppe over noe, for deretter å ta igjen kaloriene i form av kaker og pølser og is. Vi skal grille på kvelden, så da får det bli kyllingfilet. Må ellers unngå å være småtrollas "søplekasse" når de gir meg resten av kaka/isen/pølsa de ikke orker.

Trening blir det i dag. Får gi jernet. Ellers får jeg ikke trent igjen før 18 eller 19.

 

Får håpe at dette ikke går over alle støvleskaft, sånn at jeg får kommet meg over i del 3 snarest. Er møkk lei av del 2 for å si det mildt.

 

Ønsker dere alle en flott 17.mai-feiring! (ingen nevnt, ingen glemt...)

 

Klem

 

:):D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall

Om du greier målet du har satt deg der, så kommer du over på del 3 fortere iallfall, Soleia. Det hadde vel vært deilig? Jeg vet hvor vanskelig det er mellom ord og handling, men X'er alt jeg har for at du skal greie det. Jeg prøver å ha de samme målene !!! Jeg har veiedag i morgen og håper på 1 kg i minus igjen, men tror ikke det er det vekta sier.

 

Være flink flink flink..... Og etterpå blir man glad glad glad :-)

 

En riktig god 17.mai til deg, og dere andre.

 

e118.gif

 

Klem

Mai

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall

..... Da ble det 0 kg her. Det ble heldigvis noen cm borte. Nå MÅ jeg bare få hodet med på riktig mat. Slanker meg og slanker meg, men går ikke ned. Dvs at jeg slutter å slanke meg ca 21 og tror ikke kcal som spises etter 21 må noteres :eek: Tror jeg må begynne å skru sammen hodet igjen.

 

Trening har hjulpet iallfall, så da får jeg gå dit. GP fest i kveld. Skal bli koselig.

 

Ha en fortsatt fin dag - og er super nasjonaldag.

 

 

Klem

Mai

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest soleia

....alle sammen!

 

Dagens vekt 85,0. Altså skarve 100 gram unna målet for dagen. Bare en dotur, det :) Håper jeg ser 84-tallet en av de nærmeste dagene.

 

Ha en fin dag alle sammen!!!

 

:D:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dronninga
....alle sammen!

 

Dagens vekt 85' date='0. Altså skarve 100 gram unna målet for dagen. Bare en dotur, det :) Håper jeg ser 84-tallet en av de nærmeste dagene.

 

Ha en fin dag alle sammen!!!

 

:D:)[/quote']

Gratulerer med dagen soleia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest soleia

...eller noe i den stilen.

Ligger fortsatt på akkurat 85,0. Haha....er det mulig?? Ned 800 gram siste uke, da.

Jaja- denne kroppen skal bare gi slipp for nå er jeg overmoden for 84 her altså.

Har nettopp trent StramOpp og det var digg. I morgen tenker jeg det blir en blå spinningøkt. På fredag blir det StepStyrke og så får jeg ta en økt med spinning eller intervall i helga. Det var ukas trening.

Maten går egentlig veldig greit om dagen. Har ikke så lyst på sjokkis heller.

 

:):D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dronninga

Hei soleia. Veiendagen min ble bra . -700gr men ikke noe cm da. Men er fornøyd med det:-) Jeg veier nå 76,5kg. Endelig. Har stått å vaket på 77tallet lenge nå.

 

Ser du står stille eller hadde du gått ned 800gr???

 

Bra det da. Godt når det går riktige veien:-)

 

God dag vidre soleia:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...