Gå til innhold

Operasjon olabukse - et drama i fire deler


Gjest soleia

Anbefalte innlegg

Gratulerer med 82! :) Hehe.. Dette går jo unna. Bra med kriselager med vannmelon og jordbær også - nammenam! Og håper du fant masse fine klær til 82-kg-kroppen! Du er jo i full gang med trening og fettmarsj! :)

 

Jeg fikk ikke trent så veldig bra på hytta denne helgen, så kan ikke si jeg startet veldig sterkt. :P MEN jeg har overført den manglende trimmen til denne uken, så da må jeg bare ta i desto hardere.

 

Vi snakkes, fortsatt god sommer!

-innen2010

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,6k
  • Created
  • Siste svar
Gjest dronninga

Gratulerer med 82 tallet da. Fy å du står på. Jeg er stolt av deg jeg jente:-) Jeg har vært i bryllup i helgen så her er det vel oppgang igjen tror jeg:( Men nå er det bare å sjerpe seg å stå på vidre å legge bak seg utskeielsene. God var det lell:-) God dag vidre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

innen - så flott at du kom deg på nett i ferien :P

hold deg nå til planen med sunn og god mat og litt bevegelse, så skal denne sommeren gå fint. Gleder meg til å høre mer fra deg....

 

dronninga- hei på deg :)

joda, det går da nedover om man er tålmodig. Nå skal jeg bruke denne siste uka før Sverige til å jakte på 81-tallet. Så får vi se om jeg kommer dit.

Ikke fortvil om du går litt opp etter bryllupet- det er raskt av igjen vet du :)

Skal du reise noe sted i sommer?

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dronninga

Vi skal ha ferie fra den andre 2 juli. Da skal vi på contryfestival i 3-4 dager på Vinstra uten unger. Hehe. Vi har kjøpt oss bobil så vi kommer til å ta turer med den i ferien. Vi har ikke planer for hvor vi skal kjøre da men... Vi finner vel ut av det:-)

 

Ja det går nedover med oss men det går tregt. Men det er vel sånn det skal være. Jeg var hos legen min i dag. Blodtrykket mitt er blitt for lav den nå. Så jeg må begynne med litt svakere tabletter nå. Det skyldes vekt tap. Hehe. Og ellers så ble jeg friskmeldt. Han sa at han var stolt av meg som hadde klart å gå ned så mye. Jeg så så frech ut syntes han. Hehe. Moro det å få høre at det syntes at vi går ned.

God dag vidre. Snakkes:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...å få sånne komplimenter av legen da, dronninga! Og så flott at blodtrykket ditt synker. Det er jammen en stor helsegevinst i denne livsstilen- og det er jo tross alt det viktigste....

 

Jeg er flink med trening om dagen. Spinning i går, og spinning i dag. I morgen blir det en kjapp tur på mølla. Maten derimot..? Kunne gått bedre. Må få litt dreis på det fra i morgen igjen- kanskje skrive litt igjen. Spiser vel fornuftig nok ,men aaaaner jo ikke om det blir 1300 kcal eller 1900 kcal, og så blir det litt drittmat innimellom som jeg skal luke ut. Drepende kjedelig å skrive, men nødvendig hvis jeg skal få se 81-tallet snart. Og det skal jeg jo :P

 

Ha en god sommerkveld alle sammen!

 

ps- daimbolla- gi lyd fra deg hvis du leser. Tenker på deg!! ds.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er noen like ved hytta mi nå som har internett - så jeg kan nok få låne en del! :P Jippi! Da slipper jeg vektklubb-abstinenser nå i starten hvert fall! Det går greit - sunn mat og passe med trim, dette skal vi klare! :cool: Du er flink som spinner i vei!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dronninga
...å få sånne komplimenter av legen da' date=' dronninga! Og så flott at blodtrykket ditt synker. Det er jammen en stor helsegevinst i denne livsstilen- og det er jo tross alt det viktigste....

 

Jeg er flink med trening om dagen. Spinning i går, og spinning i dag. I morgen blir det en kjapp tur på mølla. Maten derimot..? Kunne gått bedre. Må få litt dreis på det fra i morgen igjen- kanskje skrive litt igjen. Spiser vel fornuftig nok ,men aaaaner jo ikke om det blir 1300 kcal eller 1900 kcal, og så blir det litt drittmat innimellom som jeg skal luke ut. Drepende kjedelig å skrive, men nødvendig hvis jeg skal få se 81-tallet snart. Og det skal jeg jo :P

 

Ha en god sommerkveld alle sammen!

 

ps- daimbolla- gi lyd fra deg hvis du leser. Tenker på deg!! ds.[/quote']

Jo da. men blodtrykket var for lavt nå så jeg skal begynne med noen som ikke er så sterke. Han lurte på om jeg ikke var svimmel eller noe sånt. Men det er jeg ikke. Jeg har veiet å målt meg i dag. Nå veier jeg 76,2 og -1,5cm til er borte. Hehe. Nå lukter jeg på 75tallet. Det skal jeg klare vettu:-) Så flink du er da å trene. Her går det i utearbeid og hus arbeide. Driver på til seine kvelden her nå med å rydde tomta og inne i huset her. Er sliten når vi skal legge oss. Hehe. God dag vidre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De siste dagene har jeg spist litt på måfå....sunne greier, men ingen kontroll på kaloriinntaket. Det var det slutt på fra i dag. Deilig, faktisk :P Har til nå spist 1174 kcal, så da vet jeg jo hva jeg har å " rutte med" til kveldsmat etterpå. Blir nok et par knekkiser med egg eller lettere fløtemysost og en pære. God følelse å ha litt kontroll på inntaket igjen.

 

Har også vært i sportsbutikken og kjøpt meg en knall rosa vannflaske. Den skal ikke brukes på trening, men hjelpe meg til å drikke mer vann i hverdagen. To sånne flasker per dag er målet- starting tomorrow....

 

Ellers har jeg vært hos frisøren og fått meg en fresh bob-klipp før sommerferien. Svinser dessuten rundt i sommerklær som jeg ikke kunne drømme om å komme inn i fjor. I morgen skal jeg kjøpe meg et par nye plagg til...funny!!!

 

Vekta varierer opp og ned 3-400 gram, men det er jeg vant til. Kroppen trenger litt tid ( 1-2 uker) for å venne seg til den nye vekta før den atter en gang slipper opp litt igjen. Den daglige veiingen har lært meg ett og annet om kroppen min, faktisk :)

 

Ha en fin sommerkveld- her er det nyyyydelig!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hey jeg er en jente på 19,fikk ett barn for 2 år siden og er gått fra 65 kg til 82.

jeg trenger noen råd til hvordan jeg skal gå ned i vekt, trener,men vet ikke hva jeg skal spise å sånn!!

hjelp meg!!!!!!

jeg er fortvilet... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler deg varmt å gå på et Grete Roede- kurs. Enten nettkurs- da kan du vel begynne med en gang, eller et ordinært kurs som starter i høst. Der vil du få alt du trenger av hjelp for å gå ned i vekt.

 

Det finnes også en utregning på forumet som heter " ny i vektklubben" - i en tråd som heter " så mye skal du spise hver dag". Der kan du finne ut hvilken meny du bør ligge på for å gå ned i vekt, og hvor mye du skal ha av hver ting.

 

Flott at du allerede trener :P Da gjelder det å få dreis på matinntaket. Dette klarer du hvis du vil!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dronninga
..herlig dronninga!

Er det ikke deilig??

Det gjør alt slitet verdt det....

 

:P:)

Heihei. Jo da. Ble litt paff. For det er ikke lenge siden jeg prøvd den. Men nå får jeg igjen knappen hvertfall. Hehe. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...ja det har jeg jammen meg blitt...

Interessen for klær har jeg alltid hatt- men jeg har undertrykket det litt når jeg har vært så stor....har gått mest i svarte bukser om vinteren og store kjoler og skjørt om sommeren...Huff...Men det er det slutt på nå!!!!

I dag har jeg handlet:

- svart og hvit bikini

- lys rosa bikini

-kakifarget skjørt

- hvitt skjørt

- hvit og rosa sommerkjole med halterneck

- hvit kortermet skjortebluse

- singleter i ulike farger

 

Alt i str 40 og 42 :P

Tenk dere det da jenter....I fjor måtte jeg ha str 48/50 og jeg gråt av fortvilelse da jeg måtte ha bikini...den ligger innerst i skapet nå- til skrekk og advarsel. Jeg riktig koooste meg i dag, nynnet for meg selv, mens jeg stadig ble forbauset over den ( relativt ) slanke personen i speilet. Hipp, hipp hurra!!

 

Jeg vaker på 82-tallet denne uka, og det er helt fint. Ønsket var å se 81-tallet innen Sverige på mandag. Vi får se på det.

 

Fettmarsj har jeg også fått pressa inn i dag- 30 min i intens sommervarme.

 

Størstetrollet mitt drar avgårde på sommerferie sammen med bestemor allerede i morgen. Så i kveld må det pakkes. Jeg og minstetrollet drar på mandag- etter jobbehelga mi. Mannen i mitt liv kommer uka etter.

 

Ha en flott solfylt dag alle sammen- livet er herlig!!

( og nei- jeg går ikke på speed..haha )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er....

- spennende

- slitsom

- krevende

- inspirerende

- gøyal

- uvirkelig

- kjedelig

- en kamp

- tålmodighetsprøve

- morsom

 

....på en gang!

En dag kan variere veldig fra en annen. Høyt oppe i går etter handlingen. Langt nede i dag, etter å ha trykket i meg masse drittmat på jobben.

 

Jaja- i morgen er en ny dag! ( og bare tre veiinger igjen innen Sverigetur...)

 

:(:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....var snille 82,4.

500 gram unna 81-tallet.

 

Etter gårsdagens spise-fadese vet jeg at det hele kan utsettes med noe dager. Men gårsdagen er historie :(

I dag skinner sola- igjen- og jeg har nettopp inntatt en deilig omelett med grønnsaker på terassen...klokka er halv ni og gradestokken viser 22 allerede....

 

Skal desverre jobbe i finværet i kveld. Men det betyr fettmarsj til og fra jobben. Og jeg skal riktig koooose meg i formiddag- med sol, vannmelon, norske jordbær og generelt lite karbs. ( ble altfor mye av det i går......)

 

Størstetroller har reist i forveien til Sverige sammen med bestemor- så her er bare jeg, minstetrollet og pappaen. Litt kos det også. Når jeg reiser på jobb etterpå skal minstetrollet og pappaen ut for å bade.

 

Ha en herlig dag i sola dere !!!

 

Soleia i sola

 

:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig du har reist allerede, men likevel......................... ha en riktig god ferie Soleia.

 

Jeg er akkurat kommet hjem fra ferie, med stillstand på vekta.

Ser at du har vært superflink de siste ukene. Det fortjener du virkelig. Kos deg masse på ferie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det sommerferie.

Kofferten er pakket og tåneglene lakket ( haha)

Gleder meg masse. Dagens vekt var 82,6. Jeg rakk ikke å se 81-tallet før avreise, men det er helt OK. Jeg er faktisk veldig fornøyd.Kroppen min er nå en gang sånn at den trenger 1-2 uker på ny vekt før den slipper opp igjen. Uansett har jeg ikke veid mindre siden sommeren 2005... Nå skal jeg jobbe mot å få se 81-tallet når denne ferien er over om to uker. Jeg skal notere ned det jeg spiser og ta en real fettmarsj hver eneste morgen- før den verste varmen....er supermotivert for et sunt og deilig kosthold på denne ferien. Jeg skal ikke la det skli ut som foregående sommere.

 

Nå venter sjø og båtliv, hengekøye i hagen, et stort hvitt sommerhus ved Sveriges västkust....masse tid med småtrolla, mannen, svigermor, svigerinne og svoger og to små flotte nevøer. Skal kose meg masse med dem. Og med gode bøker. Og lange samtaler rundt bordet etter at trolla er lagt om kvelden. Og deilige grillmåltider med grønnsaker. Frukt og bær. Og litt is.

 

Kommer ikke til å være innom her på en stund. Andre må gjerne legge inn en rapport om sommeren sin, om de vil :(

 

Sommerklem til dere alle!

 

:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dronninga

Lykke til og god sommer. Jeg skal ha ferie fra torsdag av jeg. Vi skal på contryfestival på Vinstra i helgen. Jeg gleder meg. Vi drar uten unger. De ville ikke bli med. Hehe.

 

Så god sommer soleia:cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

Kos deg, og jeg håper virkelig at du holder vekta.

Du er en super inspirasjon for meg.

Du har slitt, men ikke f.. om du har gitt deg! Og resultatene har kommet.

Husk på det når fristelsene blir store i sommervarmen, eller hvis du føler du har skeia utpå - at dette klarer du:-)

 

klemmer :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Nå oppdager jeg at det er ikke noen innlegg fra deg hverken her eller i sommertråden. Koser du deg på ferie? Går det greit med vekta? Og trening? Og mat?

 

Jeg går nedover, og denne uken krysset jeg den magiske grensa med 10 kg ned!!! :D Treningen går ikke heeelt som planlagt (planla 15 t/uke, men har blitt ca. 10). Utenom det har jeg et høyere hverdags aktivitetsnivå enn vanlig (altså utenom trim) og jeg spiser sånn passe sunt, men ikke full godteristopp som før. Så vi får se. ;) Det er deilig med sommer, men jeg er veldig obs på at jeg fortsatt hører veldig hjemme her på vektklubben, i alle fall i tankene nå som jeg ikke har så mye internett.

 

Jeg krysser fingrene for at du har det bra! Legg igjen et ord så vi kan få høre hva som skjer i din verden. :)

 

-innen2010

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest soleia

Så koselig at jeg er savnet :)

Det er bare tilfeldig at jeg er på nett i dag, da jeg er hjemme for å jobbe en nattevakt. Ellers har jeg vært i Sverige fra 29. juni, og det er det ikke nett.

 

Joda- det har gått veldig fint hittil. Jeg teller ikke kalorier, men velger fornuftig til hvert måltid. Minimalt med snop og is. Jeg har gått en real fettmarsj hver morgen hvor jeg har jogget/gått 50 min. Derfor var skuffelsen stor i dag når jeg endelig kunne veie meg....ned 100 gram....hva er det for noe, da??

82-tallet skulle vise seg å bli en terskel for meg det også...Målet mitt er- fortsatt- å se 81-tallet når Sverigeferien er over, dvs til mandag. Men troen er ikke så stor akkurat nå. Gleder meg til å komme tilbake til hverdagen igjen i to uker før Kypros. Håper å knekke 1-1,5 kg da. Det måååå da bare løsne litt snart igjen? Jeg blir så lei disse vekttersklene som jeg stadig er innom. Men jeg føler meg fresh denne sommeren og har for første gang på flere år badet i bikini uten å skamrødme... ;)

 

( forresten er ikke resultatet så verst når jeg tenker meg om....vanligvis går jeg opp flere kilo på en sånn Sverigeferie...det er er bare det at livsstilen min er snudd helt på hodet, og jeg forventer/håper på resultater deretter....see?? )

 

Nå skal jeg en tur på Høypuls før nattevakt. Skal ha med grovt brød, reker, fiskeudding, sitron og salat på jobben i natt.

 

I morgen etter nattevakta drar jeg tilbake til Sverige og er uten nett igjen. Men fra mandag 13 juli er jeg tilbake i god gammel Soleia-vektklubb-form

 

:D:)

 

Forresten- kjempegrattis med nedgang innen! Du er bare super! Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var årets Sverigeferie over.

Kostholdet har gått fantastisk bra. Jeg har spist fornuftig til hvert eneste måltid, og spist fem ganger om dagen. Jeg har ikke telt kalorier eller skrevet dagbok, men har summert sånn omtrentlig inni hodet mitt. Jeg har ligget på ca 1800 kcal per dag. Jeg har jogget/gått i høyt tempo 50 min hver morgen. Pulsen har hamret og svetten har rent på ryggen. De tidligere somrene i Sverige har som tidligere nevnt alltid gått den veien høna sparker. Jeg har mompa og spist noe hemningsløst og alltid endt opp med mange plusskilo. Så sånn sett: enorm fremgang!!

 

Alikvel er jeg ikke så sikker på om jeg har klart å gå ned noe disse to ukene. Og jeg vet ikke hvorfor....Merker at jeg har gått inn i cm og olabuksa mi har blitt mye løsere. Det er nice.Og min andre favorittbukse svømmer jeg nesten i ;) Og tre kollegaer av meg utbrøyt akkurat det samme da de så meg: "så tynn du har blitt!!" Haha- en lite stykke igjen der, gitt. Men uansett veldig hyggelig å høre. Men så er det det med den vekta, da....ville så gjerne vært så nærme 70-tallet som mulig innen Kypros.

 

Vel- vekta kommer i morgen. Det er to uker til Kypros- og her skal det jobbes. Videre.

 

:D:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferievekta: 82,1.

Altså ned 500 gram i løpet av disse to ukene i Sverige.

 

Litt blanda følelser her.

Er møkklei 82-tallet etter tre uker her. Og innsatsen i ferien har vært upåklagelig...skulle så gjerne vippet ned på 81.

 

On the other hand; ned i ferien er egentlig bra. I feel fine, komplimentene hagler, mannen min er klåfingra ;) og jeg har ikke veid så lite siden sommeren 2005, da jeg surfet på ammingsbølgen.

 

Skal straks avgårde å hjelpe nye borgere til verden.

Ha en fin dag- her skinner sola...inni meg og utenfor vinduet!

 

:D:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du skal fokusere på "the other hand", jeg. Det er jaggu ikke mange som klarer å gå ned noe i det hele tatt i ferien (heller motsatt vei)! Og å holde treningen ved like i ferien er minst like vanskelig!

 

Stor tommel opp til deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...