Gå til innhold

Operasjon olabukse - et drama i fire deler


Gjest soleia

Anbefalte innlegg

Gratulerer med nedgangen i ferien Soleia :)

Kjempebra!

 

Nå begynner jeg og komme i siget igjen føler jeg, endelig...men noen ammehjelp på kiloene har jeg dessverre ikke, 0 effekt her ;)

Men har hatt nedgang for 3. uke på rad nå...endelig...

Har også kjøpt oss isbitmaskin, og så langt har det hjlpet godt på vanndrikkinga :D

 

En uke igjen før mannen begynner ferie :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,6k
  • Created
  • Siste svar

Hei på deg ;)

 

Jepp- jeg skal fokusere på at jeg har klart å gå ned i løpet av Sverigeferien. Det er deilig å tenke på. 81-tallet kommer vel. Den som venter på noe godt, osv....

 

Klem til deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min kjære, kjære, trofaste følgesvenn :D

 

Kjipt at ikke amminga gir deg noe gratis, men vet du hva? Du skal fikse dette alikevel du! Kjempefin nedgang de siste tre ukene- gratulerer med det. Nærmer du deg 8-tallet nå? Eller er du kanskje der alt- jeg klarer ikke å følge med i svingene jeg ;)

 

Ha en fortsatt fin sommer og lykke til med kverking av kiloer frem til ferien om fire uker. Bare to uker til min ( neste ) ferie....håper å kverke litt til frem til det. Skal så nærme 7-tallet som overhoooodet mulig !!

 

Sommerklem

 

:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott Soleia.

Nedgang i ferien er jo strålende, selv om du hadde håpet på mer. Skal jeg gjette har ikke ferienedgang dukket opp så ofte de tidligere årene.

 

Fryd deg over nedgangen, snart kommer 7 tallet og hilser på deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...for gode ord, ninass!

 

Nå ble jeg gira...tenk at jeg er sååå nærme 7-tallet- sånn egentlig? Den dagen jeg kommer dit skal jeg virkelig unne meg selv noe flott...hm...må tenke litt på det, kjenner jeg ;)

Ja...jeg er nærme. Ihvertfall rent tallmessig. Men tidsmessig er det nok et stykke igjen, med min ekstreme sneglefart...

Anyways- takk for piffen!!

 

:D:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom hjem fra Step i stad og var sulten og fysen på en gang. Var litt tid til mat, så jeg tok meg et grønt eple....mmmmm....søtt/surt, sprøtt og saftig. Mettende ( en stund ) og staggende for søtsuget.

Jepp! Eple er undervurdert!

 

;):D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida Soleia, nærmer meg nok ikke 8-tallet enda. Min merkverdige kropp gikk ned til 91, 8 for så å gå opp 4 kg på en uke for ca 1,5 måned siden. Deretter var det stillstand i nesten en måned før vekta igjen har bevegt seg nedover. Veide i dag 93,6 (ned 600 gram siden i går...hehe...) Reiser på ferie om 4 uker, håper på nedgang hver uke fram til da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...på vei ned mot 80-tallet :D

Kroppen er vel litt i ulage etter svangerskap og fødsel, vil jeg tro. Det er jo ikke mulig å legge på seg 4 kg fett på en uke ;)

 

Gleder meg til å følge deg videre. Hvor skal dere på ferie da?

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...kjenner jeg.

82 skulle vise seg å bli et solidvektplatå. Det også. Har nå vaket på dette tallet i nærmere fire ( !!!! ) uker, etter at jeg så galant hoppet over 83-tallet.

Jeg merker på klær og ser i speilet at jeg har tatt et jafs inn i cm de siste to-tre ukene. Men jeg kjenner på at jeg nå trenger mer nedgang. Kypros er bare ni dager unna, nå.

 

Noen tips eller råd, jenter?

Jeg skal begynne å notere alt jeg spiser- og legge meg på mellom 1600 og 1800. Har lagt inn trening ca annenhver dag fram til vi drar.

 

Kom også på at jeg alltids kan bli flinkere med vann. Men de periodene jeg har drukket mye vann, har ikke akkurat vekta løsna da heller..

 

Huff

 

;):D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dronninga

Heihei Soleia:-) Kommer bare innom for å hilse. Her kommer en sommerhilsen fra meg. Jeg ser du har problemer. men ikke gi opp. Stå på ikke gi deg nå:-) God tur og god sommer vidre:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter vel ikke, akkurat....jeg følger opplegget som vanlig, jeg.

Problemet mitt er at vekta " henger seg opp" noen ganger....har ligget på 82-tallet i snart fire uker. Og jeg begynner å bli smårar av det. Jeg ville jo så nærme mulig 7-tallet som mulig innen Kypros.

 

Ellers har jeg det bra!

 

;):D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke det er så mye å gjøre med platåer, men da jeg gikk på kurs i våres var det noen som gjorde følgende:

 

En dag med skikkelig utskeielse, og da snakker vi ikke litt ekstra mat, men en ordentlig greie med kaker, sjokolade eller lignende. De to følgende dagene var de virkelig flinke med maten samt trente godt. De mente det skjedde noe med trinnet de hadde stagnert på ved å lure kroppen til å sette opp forbrenningen litt etter en utskeielse.

 

Jeg tror ikke jeg vil anbefale den metoden, men flere mente at det faktisk fungerte.

ikke tenkt på tall i forbindelse med ferien. Ta frem et gammelt bilde av deg, og kos deg heller over forandringene. Vi vet at dette tar tid, ikke sant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Augusta07

Hva med målbåndet? Min erfaring er at det synes på målbåndet, når det ikke synes på vekta. Uansett skal du være godt fornøyd med å ha kost det i sommer, uten å spise mer enn du har forbrent, tvert i mot! Å finne andre måter å kose seg på enn å spise vil vise seg å være viktigere i det lange løp. Mye viktigere enn hva vekta viser akkurat nå!! Hver (u-)vane du har varig endret er på sikt viktigere enn det tallet som vises på vekta.

 

Lykke til, så passer buksa di snart! Og god ferie!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi !!! Dagens vekt: 81,4. Kjempefornøyd ;)

 

Det gjelder å bare kverne på, til tross for lange vektplatåer...det ser jeg nå.

Tålmodighet, tålmodighet.....

 

Ninass og Augusta- dere har så rett, så rett. Det er bare et tall på vekta. Og jeg føler meg superfresh denne sommeren. Jeg har masse delikate sommerklær, og jeg gjemmer meg ikke bort. Faktisk føler jeg meg nice !!!

 

Nå håper jeg vekta stabiliserer seg på 81-tallet, og jeg kanskje får se 80, noe i innen vi drar.

 

Lasagne til lunsj- med masse salat til. Skal på kveldsvakt, har med kyllingsalat og knekkebrød med tomatost. Blir fettmarsj til og fra jobb- dvs en time. Sola skinner og jeg er glad. Superglad.

 

Takk for støtten alle gode jenter her inne.

 

1,5 kg unna del 4. Rart....Når jeg kommer dit, skal jeg belønne meg selv med....helt riktig- en olabukse!!!!

 

Masse kaotiske tanker her nå, og et rotete innlegg ser jeg nå.

 

Tjolahopp!!!

 

:D:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså....dagens vekt!

81,3.....

Måtte dette bare vare.....at det går nedover, altså! Dette er så deilig!

 

Tok to (!!!!) kakestykker på jobb i går kveld, men det var også det eneste jeg spiste på de åtte timene, så det får bare gå. I dag blir det intet lørdagsgodt ;)

Skal fettmarsje meg avsted på jobb nå. Har på meg treningstøy og greier. Overskyet her i dag, men varmt.

 

Ha en fin dag

 

:D:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....81,3.

Tenk...jeg er 1,4 kg unna del 4. Og ny olabukse. En mørk en, denne gangen! ;)

Tør jeg håpe på at det er i boks etter Kypros?

 

Har nettopp vært på en time spinning. Deilig. Er usikker på hvor mye trening til jeg rekker før vi drar, mye som skjer med jobb og pakking denne uka. Skal se å få lurt inn en økt eller to.

 

Her regner det i dag. Skal ta meg en varm dusj, og så blir det knekkebrød med egg og tomat. Namme!

 

Småtrolla må aktiviseres, så vi får se hva vi finner på med dem etterpå!

 

:D:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...Får snakke litt med meg selv her, i disse feriedager.

 

Min BMI er nå 26,7. Jippi!! Jeg nærmer meg faktisk normalvektig ;)

Da jeg snudde om på flisa i høst, var den på skremmende 33,1...

 

En deilig tanke på en regnfull dag.

 

Jeg skal sove før nattevakt. Tre vakter igjen før ferie.

 

:D:)

 

ps- har oppdaget Hennig Olsens smoothies i is- form. Pære og jordbærsmak og med 133 kcal per 100 g. Namme! Tar en liten bolle hver kveld. Søtt og friskt og ikke så usunt som fløteis. ds.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hipp hurra for deg. Strålende Soleia. Gjett om du kommer til å føle deg fin på stranda!

 

BMI snart på normalvekt er deilig å tenke på. Det er ikke bare at vi blir lekrere og føler oss bedre, men vi blir sunnere også. Hjelper kroppen til å fungere bedre. Det synes jeg er en bonus man skal tenke mer på.

 

Kan melde ned 500 gram og strålende fornøyd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Augusta07

Takk for inspirsjon til trening i ferien! Du ga meg det puffet jeg trengte til å restarte meg selv nå som vi reiser på ferie. Du er kjempeflink og sprer masse godt humør rundt deg her inne!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ninass- gratulerer med ned nye 500 gram. Kjempe!! Skal se du når målet ditt, og vel så det. Du virker akkurat like bestemt på dette som meg. ;)

 

augusta07- så flott at du fikk opp treningslysten da! Sommeren er en utmerket tid å røre på seg synes jeg :) Go, go, go !!!!

 

Har nettopp sovet litt før nattevakt. Etterpå blir det norske jordbær med en vaniljeyoughurt oppå, og en dæsj nøtter. Matvraket- det er meg :D

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veide meg nå- rett etter nattevakt med lite mat i kroppen...

Tallet er dog så fantastisk at jeg bare mååååå dele det med dere:

 

80,5 !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

:):)

 

Jada, jada...jeg vet at tallet kommer til å være høyere enn det, de neste dagene...Spiste kun tre knekkiser på hele vakta (ekstremt travelt )

 

Men det er lov å fryde seg alikevel, eller hva????

 

I dag er jeg skarve 600 gram unna 7-tallet...djiises!

 

Danser, hopper og spretter i stua og gleder meg i dag. Så får morgendagens vekt meg sikkert trygt ned på jorda igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.....80,2.....

 

Vet at det er lite mat i kroppen fortsatt, ettersom jeg sov til kl 14.00 i går.

But still?? Det er lov å glede seg :)

 

Glede seg skikkelig, faktisk!!!!!!!!!!!!!!!!

 

:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...kristepine :)

 

Jeg mistenker at dagens tall er unaturlig lavt, så jeg tror vel ikke selv på å få se 7-tallet riktig enda. Men jeg er happy uansett!

 

Klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JEG ER OVER I DEL 4!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

Dagens vekt var jammen 79,9. Jeg kan nesten ikke tro det...............Når jeg satte igang med dette i høst var det så lant unna. Og nå er jeg her.

Masse følelser nå. Glad, overraska og stolt. Og veeeldig fornøyd med speilbildet om dagen. De nye sommerklærne sitter flott, og olabuksa begynner å bli for stor...

 

Men det er litt antiklimaks også- på en måte. Som når man endelig har greid noe man har jobbet for så lenge. Og så føles det litt...tomt? Som etter en stor eksamen....Jeg vet ikke om dere skjønner hva jeg mener....

 

Nok filosofering for i dag- her er det bare å ikke miste fokus. Jeg er ikke i mål enda. Det skal fettmarsjes fram og tilbake til jobb, og hvert måltid skal planlegges. 2 dager igjen til Kypros :)

 

Tusen takk alle flotte jenter her inne som følger meg. Håper dere vil bli med på siste etappe også- del 4 !! Uten dere hadde dette blitt mye tyngre!

 

Varm klem fra Soleia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...