Gå til innhold

Operasjon olabukse - et drama i fire deler


Gjest soleia

Anbefalte innlegg

Pøh - jeg kan betro deg at det ikke er noe "jeg har nådd målet så nå kan jeg slange meg i laurbæråkeren" ... det er etter måloppnåelse at jobben begynner - jobben med å holde vekta, fortsette å trimme (minst) et eple i uka og få matinntaket opp til en normal. :)

 

Gratulerer med å komme inn på oppløpssiden! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,6k
  • Created
  • Siste svar
Pøh - jeg kan betro deg at det ikke er noe "jeg har nådd målet så nå kan jeg slange meg i laurbæråkeren" ... det er etter måloppnåelse at jobben begynner - jobben med å holde vekta' date=' fortsette å trimme (minst) et eple i uka og få matinntaket opp til en normal. :)

 

Gratulerer med å komme inn på oppløpssiden! :)[/quote']

 

Jeg vet da det? Har ikke sagt noe anner heller jeg? Er 100% innstilt på å jobbe med vekta resten av livet, og er klar over at det er hardt arbeide. Skal gå holde- vekten- kurs i ett og et halvt år, når jeg er i mål om 4-5 kg. Og så vurderer jeg å bli kursleder.

Det var da litt av et gledesdrepende innlegg å komme med på denne gledens dag.....

 

Uansett- jeg er på oppløpssiden, ja. Så takk for gratulasjon. Men jeg skjønte altså ikke det første du skrev.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet da det? Har ikke sagt noe anner heller jeg? Er 100% innstilt på å jobbe med vekta resten av livet' date=' og er klar over at det er hardt arbeide. Skal gå holde- vekten- kurs i ett og et halvt år, når jeg er i mål om 4-5 kg. Og så vurderer jeg å bli kursleder.

Det var da litt av et gledesdrepende innlegg å komme med på denne gledens dag.....

 

Uansett- jeg er på oppløpssiden, ja. Så takk for gratulasjon. Men jeg skjønte altså ikke det første du skrev.[/quote']

 

Hei Soleia!

 

Har lest innleggene dine og synes det er utrolig moro å se! Selv gikk jeg ned 40 kg (fra 110 til 70) for 2 år siden, men etter røykeslutt snek jaggu vekta seg opp til 87,5 igjen!!! Nå i sommerferien fikk jeg bare NOK og startet for 3 uker siden og har rast ned 4 kg allerede (hehehe, ikke rart, kroppen fikk nok sjokk over ikke å få den vanlige gørra jeg dyttet i meg)... Nå er jeg supermotivert - og dine innlegg var et ordentlig solskinnsdytt for meg . Den utrolige lite gjennomtenkte og barnslige jantelovskommentaren over, får du bare glemme, du er fantastisk flink og kommer i mål, et skritt og en dag av gangen!!!! For noen er glasset alltid halvtomt vettu, men for oss er det alltid halvfullt :)

 

Masse lykke til videre, jeg følger med deg - og går forhåpentlig ned sammen med deg (selv om det nok går myyyye saktere fremover)

God tur til Kypros - var der i fjor og koooooooste meg! :)

 

Hilsen

hinkespretten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først av alt: tuuusen takk for hyggelig innlegg- nå ble jeg glad igjen :)

 

Så; gratulerer med supert vekttap- tenk 40 kg!!!!!!!! Imponerende...

Du har vært fantastisk flink som også har sluttet å røyke- tenk for en enorm helsegevinst! Flott at du nå er tilbake og skal jobbe deg tilbake til 70 kg. Du har jobbet bra må jeg si, som ikke har gått opp alle kiloene igjen. Dette fikser du! Heng deg bare på i denne tråden om du vil- jeg blir her en stund til :)

 

Klem

 

:):D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først av alt: tuuusen takk for hyggelig innlegg- nå ble jeg glad igjen :)

 

Så; gratulerer med supert vekttap- tenk 40 kg!!!!!!!! Imponerende...

Du har vært fantastisk flink som også har sluttet å røyke- tenk for en enorm helsegevinst! Flott at du nå er tilbake og skal jobbe deg tilbake til 70 kg. Du har jobbet bra må jeg si' date=' som ikke har gått opp alle kiloene igjen. Dette fikser du! Heng deg bare på i denne tråden om du vil- jeg blir her en stund til :)

 

Klem

 

:D[/quote']

 

Hihi, jeg henger meg på - blir en stund på meg og... Jeg har telt over 40 olabukser i skapet og ca. 10 av dem er KJEMPEkule, men de får jeg bare til knærne... Drømmen - og målet - er å dra dem på som ingenting og spankulere rundt i min nye kropp og være fornøyd - dvs. egentlig ikke bekymre meg over at jeg ser ut som en dobbelt hval bakfra, som jeg føler i dag. Nå er jeg størrelse 46 (uhuuuu) men stadig og sakte men sikkert på vei nedover. Prøver å veie meg én gang i uka, men det hender jeg snikveier meg litt innimellom, hihi. Første målet mitt er under 80, og håper å være der om 3 ukers tid, selv om det kan holde hardt med ca. 1.1 kg vekktap i uka!. Deretter er det 75, og deretter å passere under den magiske 70-grensen. Er 1,71 (jepp, den ene cm er viktig å få med) høy, og har i dag en BMI rundt omkring 29 - ikke bra. Har noen ganger tenkt at jeg ikke er overvektig, men under-høy, men det stemmer nok ikke :) Tenk du som har gått det lange løpet helt siden i høst - ikke mindre enn utrolig imponerende, jeg vet godt hvilket slit det er med at det går sakte, manglende motivasjon i perioder når man når terskler, utålmodighet etc., så det er jaggu litt av en jobb! Heng i, så kommer vi begge i mål! Mitt langsiktige mål er 66 kilo - eller at olabuksene i str 38 som jeg har liggende, passer uten at jeg som en annen skrev her, ser ut som en muffins! hahaha. Og hadde jeg enda klart å stumpe røyken for godt - men NEIDA - etter nesten 20 kg og et halvt år klarte jeg jaggu å begynne igjen - så nå er jeg mye tyngre og røyker ennå! Er det mulig å bli så teit!... Vel, tar en ting av gangen. Fått meg valp i sommer, så nå må jeg i hvert fall mye ut på tur, og det er en viktig drahjelp - ikke så glad i trening, men skogsturer digger jeg heldigvis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsomt navn- velkommen inn :)

 

Heldige deg- med sååå mange kule olabukser liggende i skapet....tenk for en motivasjon. Ta det steg for steg som jeg har gjort- første stopp er under 80 nå!

Lykke til- jeg gleder meg til å følge deg inn i olabuksene.

 

Klem

 

ps- og jeg fikk på meg gifteringen min i dag!! Det har vært litt sårt for meg, det der....da jeg giftet meg veide jeg ca 72 kg. Etter påfølgende vektøkning passet ikke ringen lenger, til min store sorg.... :) Men nå- med en vekt på 79, passer den igjen :) Så i kveld skal jeg rense den i zalo-vann og så skal den skinne så fint på fingeren min når vi reiser til Kypros :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsomt navn- velkommen inn :)

 

Heldige deg- med sååå mange kule olabukser liggende i skapet....tenk for en motivasjon. Ta det steg for steg som jeg har gjort- første stopp er under 80 nå!

Lykke til- jeg gleder meg til å følge deg inn i olabuksene.

 

Klem

 

ps- og jeg fikk på meg gifteringen min i dag!! Det har vært litt sårt for meg' date=' det der....da jeg giftet meg veide jeg ca 72 kg. Etter påfølgende vektøkning passet ikke ringen lenger, til min store sorg.... :) Men nå- med en vekt på 79, passer den igjen :) Så i kveld skal jeg rense den i zalo-vann og så skal den skinne så fint på fingeren min når vi reiser til Kypros [/quote']

 

Så fantastisk med gifteringen!! Det er jo enda bedre enn en olabukse! Og tenk at du er på 70-tallet med målet i sikte! Ikke langt igjen ! Jeg skal hjem og henge ut et par-tre av de jeg liker aller best godt synlig på soverommet, så kan jeg sovne til den vakre tanken på meg selv i en av dem om noen mnd., hihi. Ha en fantastisk tur, Soleia - så ses vi her inne etterpå :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristepine; du sa det du, men jeg trodde ikke på deg! :) Tusen takk for at du hadde troa! Fortsatt god sommer til deg!

 

Dundas; olabukseligaen gir seg ikke så lett, vi sees her inne etter Kypros. Nærmere bestemt tirsdag 11. aug! Stå på så lenge!

 

Godnatt- jeg kryper fornøyd til køys....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet da det? Har ikke sagt noe anner heller jeg? Er 100% innstilt på å jobbe med vekta resten av livet' date=' og er klar over at det er hardt arbeide. Skal gå holde- vekten- kurs i ett og et halvt år, når jeg er i mål om 4-5 kg. Og så vurderer jeg å bli kursleder.

Det var da litt av et gledesdrepende innlegg å komme med på denne gledens dag.....

 

Uansett- jeg er på oppløpssiden, ja. Så takk for gratulasjon. Men jeg skjønte altså ikke det første du skrev.[/quote']

 

Unnskyld! Det var ikke meningen å være gledesdreper - det var meningen å være litt morsom, småironisk. :knuseklem: Jeg synes det er storveis det du har oppnådd så langt og jeg oppriktig ønsker deg alt godt i den videre nedgangen - de siste 5.

 

For å forsøke å forklare så var det altså

"Men det er litt antiklimaks også- på en måte. Som når man endelig har greid noe man har jobbet for så lenge. Og så føles det litt...tomt? Som etter en stor eksamen....Jeg vet ikke om dere skjønner hva jeg mener...."

denne setningen som jeg svarte på - jeg forsøkte liksom å si det at det er masse nye mål å jobbe mot fremdeles, med et lite glimt i øyet. Dessverre er sånne småertende ting vanskelig å formidle via tekst.

 

Det var iallfall ikke meningen å være sårende/ufin med det jeg sa.

 

PS - gratulerer meg gifteringen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt i orden- jeg trodde kanskje heller ikke at det var meningen...

Jeg har fått så hyggelige meldinger av deg før, så... :)

Som du sier så er det ikke lett å oppfatte ironi i tekstform.

Uansett- vi har oppklart misforståelsen og alt er i orden!

 

Jeg gleder meg til å ta fatt på de neste og siste fem ( jøje meg ) og så har bestilt en flott hjørneleilighet med havutsikt og gasspeis og eikeparkett ved siden av deg inne på Hold-vekten- forumet :) Gleder meg til å følge deg der!

 

Ønsker deg en riktig god sommer smg!

 

Stor klem! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.............klart for avreise :)

Kofferten er pakket. Masse nye, freshe sommerklær oppi der! Ingen store, uformelige kjoler i str 46/48 lenger...Må nesten klype meg i armen. Det er så deilig!

 

Har store planer om å røre mye på meg i disse 17 dagene på Kypros. Vannaerobic står på planen hver dag. Kanhende jeg bruker noen av gruppetimene på SATS der også. Ihvertfall hvis det er morgen eller ettermiddagstimer. Det er uaktuelt å trene core eller høy puls i 38 varmegrader for å si det sånn.... Treningstøy og sko er uansett pakket!

 

Maten tror jeg faktisk skal gå greit. Er såpass " innkjørt " i nye levevaner nå, og det frister faktisk ikke å fråtse. Da føler jeg meg bare så uggen etterpå. Skal kose meg med god og sunn mat, masse frukt og grønt, og mye vann. På restaurant kan jeg gjerne ta en pizza eller en spaghetti carbonara. Men ikke hver kveld. En kyllingfilet eller fisk med grønnsaker til er vel så bra :)

 

Målet er å fortsatt se 7-tallet når jeg kommer hjem 11. aug. Det er et fint utgangspunkt før høsten. Da skal de siste fem kiloene kverkes. Med deres støtte :)

 

Fortsatt god sommer fra Soleia under sola! ( ihverfall snart..........)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei soleia!

 

Håper du koser deg i solen!!! Det har du virkelig fortjent!!!! DEL 4!!! :D:)

 

Og giftering og 7-tall og hele pakka. Det skulle bare mangle. Og jeg vet at du holder fokus, og at 7-tallet blir med i kofferten hjem fra ferien også. Og uansett så jobber vi sammen videre fremover - både mot det endelige målet og HV etterpå.

 

Jeg har gått ned 2,3 kg siden ferien min startet, og nå har jeg da altså under 5 kg igjen, gått ned over 10 kg og jeg har gjort unna over 1/3 av prosjektet. Det føles fantastisk.

 

Stoor sommerklem!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tillbrakt en våt og lat sommer i båt. Nå liker jeg ikke lenger utseendet mitt. Jeg er helt ny i forumet. Har tidligere vært medlem i vektklubb fra vg, men det blir dyrt i lengden. Synes tråden med olabukser var helt super. Å lese her er motiverende. Dere er fantastisk flinke som har greid så mye. Skal følge dere videre få mer motivasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

- Og så fantastisk som jeg har hatt det !!!!!!!!!!!

 

Vi har levd det gode liv i 17 dager. Masse gode bøker under parasollen. Basseng og lunka, grønt middelhav. Restauranter nede ved havet. Strålende fornøyde småtroll som begge har lært å svømme, stupe og dykke etter gjenstander på bunnen av bassenget. Og som har kollapset i seng hver kveld etter begivenhetsrike og varme dager. Is og meloner. Nye vennskap. Komplimenter fra mannen i mitt liv, som synes at jeg er flott i bikini. Sand mellom tærne. Greske gloser. Bilturer rundt for å utforske øya. Kalamari og Kleftiko. Solmodne tomater og solbrun hud. Herlig, rett og slett.

 

Kom hjem i stad- og jeg føler meg deilig avslappet- til tross for at kofferten gaper mot meg av klær som skal vaskes. Det tar jeg i morgen.

 

Treningen har det blitt så som så med. På enkelte dager var det mellom 36 og 38 grader- og da er det kun bading som gjelder. Prøvde meg ut på noen korte fettmarsjer, men varmen var for intens. Var med på noen vannaerobictimer. Ellers har jeg prøvd å være litt normalt aktiv sammen med småtrolla, blant annet har vi spilt litt fotball på kveldene når gradestokken har sunket ned mot 28 grader :D

 

Med maten har det gått fint. Har forsøkt å ha litt kontroll på kaloriinntaket, men jeg har ikke akkurat hatt med kjøkkenvekta, så det blir jo litt cirka :)

Har valgt fornuftig til hvert eneste måltid, og spist minimalt med is og chips.

 

I morgen kommer " dommen " etter disse 17 herlige dagene. Målet var å fortsatt se 7-tallet. Jeg har likvel lovt meg selv å ikke bli sint/skuffa/lei meg/drittlei hvis vekta viser noe opp. Jeg vet at væskebalansen i kroppen er i ubalanse etter heftig varme og flyturer. Jeg føler vel ikke at jeg har gått ned noe heller...

 

Anyways- jeg er tilbake og klar for høstens hverdager igjen, med trening og kontrollert matinntak. Jeg er klar for å knekke de siste kiloene. Så får vi se i morgen hvor mange det er av dem.

 

:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis soleia. Du er virkelig til inspirasjon for oss andre. Jeg har allerede funnet frem en buskse som jeg knapt har hatt på fordi den er for liten. Den skal jeg prøve hver fredag. Knappen går igjen, men det er ikke mulig å bevege meg. Det vil vel si at jeg bør kunne få den på etter ca 3 uker. Er det forresten noen som vet hvor jeg skal måle når jeg måler midje? Jeg målte rundt den tykkeste delen av magen og da ble jeg 103 cm. Det er vel veldig mye når kvinner ikke bør ha mer enn 80.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen inn i olabukse-kampen! :)

 

Hyggelig at jeg kan være til inspirasjon. Mine olabukser er nå faktisk for store, og om 2-3 kg skal jeg ENDELIG gå til innkjøp av mange, nye!!

 

Midjemålet skal måles rett over navelen.

 

Lykke til busta!

 

:D:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dronninga

Heihei Soleia. Å velkommen tilbake. Hørtes ut som en fin ferie du har hatt da. Og 8oogr ned. Det kan du være stolt av:-) Jeg har balansert meg mellom 75-76kg i sommer. Så det holder seg stabilt. Men føler at jeg må sjerpe meg nå. kg kan rase på i en fart hvis jeg ikke passer på:) Jeg begynner på nytt kurs til uken. Så full skjerpings nå for meg hvertfall.

God dag vidre da så snakkes vi:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...