Gå til innhold

Operasjon olabukse - et drama i fire deler


Gjest soleia

Anbefalte innlegg

  • Svar 1,6k
  • Created
  • Siste svar
Vekt etter 17 dager på Kypros: 79' date='2. Det er ned 800 gram. Siden sommeren startet er det vel ned ca 3,3 kg.

 

:D:)

 

4 kg igjen til målet og jeg er bare så bra!

 

 

:)[/quote']

 

 

Hei :) takk for hilsen på bloggen min her inne.. håpe du kjem innom å følge meg på ny bloggen også.

 

Så flink du he vært i sommer da.. Hurra for deg

 

NÅ he du jammen med de ikke mye igjen før du når målet ditt.

 

Kjempe bra

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sassa- tusen takk for lykkeønskninger, det er alltid godt å få! Selv om det bare er 4 kg igjen vet jeg at det kan bli en kamp. De siste kiloene sitter hardt. Og slipper jeg litt opp, kommer kiloene fort på igjen....jeg har vært her før, for å si det sånn....Så det er veldig hyggelig å få sånne hilsener. :)

 

Eve- jeg skal selvfølgelig følge deg inne påp din nye blogg. Superspennende er det!

 

Klem til dere begge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristepine

Ja, dette blir en kamp... I følge min vekt i dag tidlig har jeg 5,5 kilo igjen. Men min vekt har nesten ikke beveget seg siden Mai, så jeg må si jeg er litt skeptisk til hvordan dette skal gå. Riktignok har fettprosenten gått nedover og magen virker mindre selv om midjen ikke har endret seg, men lell a' gutt!(som de sier der jeg er fra) Jeg skulle gjerne ha sett mer resultater. Nå har jeg begynt å notere alt jeg spiser igjen, så kanskje jeg får en åpenbaring.

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du nådd bunnen av kofferten snart ?? :)

Så utrolig flink du har vært som har gått ned masse i sommer. Grattis!!

Leser at Kypros var bra, kjenner igjen beskrivelsen av dagene vi hadde på Kreta. Helt nydelig!!

 

Og du har vært fin i bikini og virkelig høstet frukter av jobben du har gjort. Dette unner jeg deg virkelig. Du er en stor inspirasjon - det skal du vite :D

 

Ok, velkommen tilbake til virkeligheten i alle fall, og lykke til med de siste kiloene. Fortsetter du som før så går de fort av og vips er du i hold-vekten-modus!

 

Ønsker deg en strålende onsdag videre

 

Klem fra Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...Kristepine: vi tar kampen sammen..... :)

 

...Vildemor: tusen takk for herlig hilsen! Hyggelig å høre at jeg kan være til inspirasjon. Og jeg må si at det går begge veier; jeg høster masse inspirasjon og motivasjon fra dere flotte jenter her inne. Når du sier at jeg nærmer meg hold-vekten-modus får jeg nesten frysninger....jeg, liksom?? hehe...Vel- jeg får nok jobbe bra for de siste 4- og det å holde vekten er om mulig en enda større- og livsvarig -" jobb". Gleder meg til å følge deg videre, jenta :D

 

Klemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....vet du dronninga :) Den som gir seg er en dritt !!

 

I dag har jeg og størstetrollet vært ute å shoppa. Tenk at min eldste skal begynne på skolen....Det ble sekk, pennal, matbokser og drikkeflasker, crocs og nye klær. Det lukta svidd av bankkortet mitt, men størstetrollet storkosa seg :)

 

Minstetrollet er med ei veninne hjem fra barnehagen, så jeg tar med meg størsterollet i svømmehallen. Han ble fantastisk flink til å stupe, svømme og dykke etter ting på bunnen av bassenget på Kypros- så det nå følges opp. Og så får a mor rørt litt på seg også! Deilig med en sånn skikkelig mamma- og eldstesønn- kosedag!

 

Maten går fint. Kjøpte en nyyydelig scone på bakeriet i stad. Aner ikke kaloriinnholdet, men tipper ca 300. Til middag i dag blir det chili con carne :)

 

Ha en flott sensommerkveld alle sammen! Her på østlandet skinner sola!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.........fortsatt på min side.

 

78,0. :)

 

Tør jeg håpe på å få se 77-tallet innen kurset 18 aug? Sist jeg var på kurs i starten av juni veide jeg 84,9 på kursledervekta ( på kvelden, med klær )

Tipper at kurslederen- som jeg kjenner veldig godt nå, og nesten har blitt som ei venninne- får hakeslepp?? hehe...

 

Ha en fin dag- her skal jeg kose meg med begge småtrolla i dag.

 

:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tomlasilja

Motivasjonen er bedre enn på lenge. (Ja, den har vært stødig før også, men det er lenge siden sist). Røykestoppen 31.12.08 forsterket den allerede synkende formen (les: stigende vekta). 8 kilo opp på et halv år. Ikke bra.

Så nå skal jeg ut i krigen mot totalt 16 ubrukelige, døde fettkilo! Starter mandag og dette skal bli spennende og sikkert noe frustrerende. Har gått til innkjøp av megadyr tredemølle - kiloene skal bort, koste hva det koste gjør! Jeg ønsker oss alle en allsidig høst. Tomla.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.........fortsatt på min side.

 

78' date='0. :)

 

Tør jeg håpe på å få se 77-tallet innen kurset 18 aug? Sist jeg var på kurs i starten av juni veide jeg 84,9 på kursledervekta ( på kvelden, med klær )

Tipper at kurslederen- som jeg kjenner veldig godt nå, og nesten har blitt som ei venninne- får hakeslepp?? hehe...

 

Ha en fin dag- her skal jeg kose meg med begge småtrolla i dag.

 

:):)[/quote']

 

Hei :)

 

Oii.. må si du står på.. kjempe bra.. du er virkelig flink

 

Så du hadde hatt kosedag med eldste sønnen i byen.. en minepæl dette når de er ferdig med barnehagen og skal over te skolen.. da e de kjekt å gå kjøpe seg noe nytt te man begynne på skolen. Lykke til med skolegutten.

 

Ha ei flott helg.. håpe dere har bedre vær en vi har her.. her regner de. .eller skal vi heller si øser ned..

 

Klem fra Evelyn ( håper å høre fra deg ine på ny bloggen min )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristepine: jeg er nok ikke over på hold-vekten før utpå høsten en gang. Gleder meg- men skynder meg langsomt. Denne gangen skal det nemlig vare !!

 

Tomla- velkommen hit og lykke til med vektnedgang. Spennende å høre hvordan det går med deg.

 

Eve- tusen takk, jeg har litt flyt om dagen. Selvfølgelig skal du få høre fra meg på bloggen din :)

 

For en fin dag! Ei venninne av meg ringte i stad og ville ha meg med på jentekveld- og det er jeg selvfølgelig med på :)

Løp ned på senteret i stad og kjøpte meg et kort olaskjørt på Gina Tricot i str 42. Skal ha på meg det sammen med svart singlet og svarte tights under. Blir nice :)

 

Er ikke så sikker på om vekta blir så samarbeidsvillig de neste dagene. Fikk nemlig tante rød på besøk nettopp, og magen murrer... Pleier å veie litt mer når jeg er i den perioden i måneden. Har forresten blitt mye mindre blødning etter at jeg fikk hormonspiral- faktisk nesten ikke noe. Det er deilig- for ei som har blødd som en stukken gris i alle år :)

Det blir i tillegg alkohol på jentekvelden i kveld, så jeg får bare regne med en liten oppgang på vekta i morgen. Det er det imidlerid verdt- og det skal straks bort igjen!

 

Ha en fin kveld alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så herlig, det....

Alle bare pusta ut og slappet av- noen hellige timer uten mann & barn :) Latteren runget og røverhistoriene florerte.!!

Det ble noen drinker, men jeg hoppet galant over chips med dip og den gedigne skålen med smågodt....

 

Det som nesten var mest gøy i går var alle kommentarene om min nye kropp. Komplimentene haglet nærmest hele kvelden. Gøy :) En av jentene veier 100 kg og vil ned til 75 og hun ville veldig gjerne bruke meg som inspirasjonskilde og motivator. Koselig.

 

Det ble også tatt masse bilder og jeg ser det jo veldig godt nå- jeg er slank!!!

 

Dagens vekt var 77,5. Er nok dehydrert etter i går, så tør ikke å glede meg over det rekordlave tallet enda.

 

Ha en deilig lørdag, dere!!

 

:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er Soleia. Jentekveld uten å ramle opp i godteskålen. Jeg har endelig greid å ta av et halvt kg. Dette tror jeg kommer til å gå seint, men jeg er motivert til å ta det sakte denne gangen. Du er til flott inspirasjon for oss andre. Jeg har to olabukser som er knallfine, men for små. Gleder meg til å sprade rundt i dem når jeg har nådd det første målet. fra 87 til 82.

 

Ønsker dere en strålende helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg! :)

 

Ja- det gikk forbausende greit å stå over godtebollene. Begynner det å bli en vane, kanskje? Hm...evnt er jeg så inni granskauen nærme målet mitt nå, at jeg nekter å gi slipp. :)

Når jeg tenker meg om er jeg bare 1,6 kg unna...Jøsses :)

 

Lykke til videre inn i olabuksene, Busta!

 

Her pissregner det- så her blir det levende lys og ullpledd i kveld. Og så har de norske eplene kommet i butikken, har kjøpt en diger pose. Skal riktig koooose meg, skal jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristepine

Men jeg og poden kom oss ut allikevel. Han hadde frivillig fotballtrening kl 11:30, så jeg benyttet sjansen til å jogge en runde. Det gikk på rekordtid! Kroppen begynner virkelig å komme i form. I tillegg løp jeg etter sykkelen hans til og fra treningen, så nå er jeg passe mør. :)

Jeg hopper også elegant over godteskåla. Det har ikke vært vanlig i sommer, men da har også vekten stått stille. Nå er hverdagen tilbake og ønsket om å se en fremgang er større enn ønsket om det lille godteriet. Jeg sparer kosemerkene til i morgen. Er bedt på grillmiddag med rødvin hos kjæresten. :)

 

Ja, det er virkelig deilig med jentekveld! Det er lenge siden her nå. Jeg måtte flire litt nå da jeg leste innleggene dine fortløpende. Først forteller du at du skal ut, og tar alle mulige forbehold om hvordan det vil virke på vekta og regner med at det blir mye opp. Så er det dagen etter og vekta har gått vesentlig ned, men du har jammen like mange forbehold. :) Det virker som om noe har sluppet taket i kroppen din etter ferien, gitt. Herlig!

 

Ha en fantastisk kveld med ullpledd og levende lys. Det har vi her! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristepine- der tok du meg virkelig på kornet! :) Er det noen som alltid tar forbehold, og som alltid forventer det verste, så er det meg!

 

Jeg tør rett og slett ikke å håpe på at jeg snart er i mål med min vektnedgang...selv om tallenes klare tale sier noe annet :)

 

Ha en flott kveld! Flink er du som hopper bukk over godteskålen i kveld. Kos deg med kjærestemiddag i morgen!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristepine

Middagen sto til forventningene! Tilbehøret også... :)

Men masse salt, to glass rødvin og bare fem timers søvn gjorde at vekta spratt opp en halvkilo. Håper det roer seg før onsdag og "offisiell" veiedag.

Håper du hadde en fin søndag også!

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vaker på 78-tallet, etter at jeg var nede i 77,5 på lørdag. Da var jeg dehydrert og det var ingen bombe at jeg spratt opp igjen på 78.

Nå gjelder det å holde seg stabil der, mens jeg jobber meg ned mot 77 igjen.

 

I morgen er det kurs igjen og det gleder jeg meg masse til :) Kurslederen min er så herlig! Tenker å bruke dette kurset til å knekke de siste 3 kiloene. Og så blir det forhåpentligvis hold- vekten kurs etter det.

 

Har fulgt størstetrollet til sin første skoledag i dag. Vemodig og rart....

 

Ha en fin augustdag!

 

:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...