Gå til innhold

Operasjon olabukse - et drama i fire deler


Gjest soleia

Anbefalte innlegg

Gjest DaimBolle

Dette fikser du vet du! høres ut som en bra plan for kvelden! lete frem motivasjon fra innerste hjertekammer, hehe. har troen på deg jeg!

du er kanskje litt "redd" for å komme over på hold vekten?...kanskje litt å tenke over. regner med du oppdaterer oss etter hvert. vi heier på deg! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,6k
  • Created
  • Siste svar

Hei soleia!!!

 

Jeg håper bursdags-sjokoladekaken smakte veldig godt, for du fortjente hver bit du tok - den sommeren du har lagt bak deg nå står det så mye respekt av!!! En bursdag med utskeielser er null i forhold. :D

 

Det er rart å nærme seg slutten? Du er enda nærmere enn meg, og jeg synes allerede det begynner å bli litt rart. Tenke sånn; "i januar kommer jeg til å veie det jeg egentlig vil". Og hva skjer da? Skjer det noe? Det gjør jo egentlig ikke det. Da skal vekten vise det samme tallet hver morgen (eller hver uke), og vi skal klappe oss selv på skulderen bare for det, og gå på trening og spise sunt.

 

Du har vært en kjempemotivasjon for meg. Du er så flink, du får resultater og du jobber deg nedover og nedover. Og jeg vet at du skal jobbe deg i mål, at du skal holde deg på Hold vekten kurs, og at du kommer til å bli en av Grete Roedes mest motiverende kursledere (og kravet om å holde vekten som kursleder blir omtrent null problem for deg!)

 

Soleia - dette ordner seg. Gløden ligger gjemt et eller annet sted, jeg bare vet det! Se på bilder fra i sommer og i fjor sommer - som sammenligning. Se på bilder fra julaften i fjor og forestill deg for ditt indre julaften i år! Tenk på alle fettmarsjene du har gått på - hvor fettcellene har ynket seg av skrekk! Og tenk på fettutsletteren du hat fått av meg - du har den fortsatt, du fikk den jo som spesialvåpen for sommerferien, og jeg ser at du har vært flink til å bruke den. :)

 

Og merk deg at dette er innlegg nr. 877 i tråden din. Ja, du har skrevet mye i tråden din selv og, men hvor mange innlegg har du ikke fått fra andre forumbrukere her inne? Og hvorfor tror du at akkurat du får så mye respons? :)

 

Stooor motivasjonsklem fra innen - jeg trenger deg her lenge til, og helst på HV forumet en god stund også, så jeg har IKKE tenkt å gi slipp på deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dronninga

Heihei soleia:-) Ikke fortvil. Vi alle har sprekker innimellom. det er vanskelig å holde fokus opp så lenge. Men jeg syns nå du har klart det veldig bra. Tross motgang av div som du har vært igjennom. Som Innen2010 sier. Dra fram bilder fra i fjor:-) Det er inspirerende nok det. Jeg gjør det. Da grøsser jeg. Ser stor forskjell på damen da og nå ja. For jeg har også mistet piffen litt selv om jeg har begynnt på nytt kurs. Men jeg må ta tak i det. Jeg vil jo ikke gå rundt å se ut som en flodhest heller:(

 

Nei jeg tror du klarer det jeg soleia. Hold motet opp. Så får du det til. Vi er her for å støtt verandre. Så stå på jente. Du har kommet langt hittil å i mål kommer du:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...jentene mine! Hva skal jeg si? Tusen takk!

Tusen takk for alle de varme ordene ( innen, du fikk meg til å gråte en liten skvett....) og tusen takk for at dere har troen på meg.

 

Jeg tror kanskje det er litt skummelt at jeg nærmer meg slutten. Innen satt så fint ord på det jeg tenker. Snart skal det samme tallet lyse mot meg hver gang, og jeg skal på tross av det, fortsette mitt gode kosthold og trene x 3 per uke. Ingen stadige vektmål å jakte på. Men dere- jeg gleder meg også, altså...det er bare litt skummelt. Tanken på at jeg ikke skal klare det, overdøver alle de gode tankene. Jeg er bare så redd for å mislykkes. For jeg orker ikke denne jobben en gang til. Jeg må hele tiden jobbe med meg selv og tenke at dette skal jeg klare. Tankenes makt skal ikke undervurderes! Og- innen- du ga meg enda mer lyst til å bli kursleder. Takk!

 

I går gravde jeg frem motivasjonen igjen- og i dag er jeg tilbake i full stim. Vekta viste også ned 800 gram fra i går- så sjokoladekaken er historie :D

 

Uten dere hadde jeg ikke kommet hit. Det høres ut som en svulstig Oscar-tale. men det kommer fra hjertet.

 

Varme klemmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stor og varm klem tilbake! Du er tøff! Og jeg mente hvert eneste ord, og er veldig glad for at du fortsatt vil bli kursleder. Det vil mange andre være glade for også etter å ha møtt deg. :D

 

Jeg tror vi alle tenker sånn som du når det nærmer seg hold vekten. Det er en stor seier å være i mål, men samtidig er det jo da "hverdagsjobben" begynner - og det for resten av livet, med muligheten til å feile når som helst. MEN også muligheten til å hente seg inn igjen, og fortsette videre. Vi klarer dette sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Soleia :)

Jeg skjønner deg så godt, det må være skummelt. Å slanke seg er "lett" og det kan du ut og inn og i blinde, det er når du skal holde vekten at jobben blir krevende tror jeg. Vekta kommer jo alltid til å svinge litt opp og ned? Forskjellen fra våre gamle syndige liv er at nå skal vi kose oss med måte og bare ligge å "justere".

 

Skal du gå hold-vekten-kurs hos GR?

 

Ha en super dag videre, ingenting er ødelagt av en bursdagshelg. Og jeg er sikker på at 5-åringen syns det var fint at mamma var med og feiret hans store dag....sukk. (Minsten min ble 5 i juli og vi hadde barneselskap nå denne uken - herlighet for en skjønn alder, de er bare så nydelige, bråkete men nydelige :D)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig å høre fra deg! Og gratulerer så mye med knallnedgang denne uken! :)

 

Ja- det er slitt skummelt- og litt ukjent farvann. De andre gangene jeg har nærmet meg trivselsvekt, så har alt skjært seg, og kiloene kommet snikende på igjen. Denne gangen skal det ikke skje. Men jeg trenger masse veiledning - så derfor skal jeg gå hold-vekten-kurs gjennom GR. Min kursleder der er bare super, og et stort forbilde for meg.

Men først skal jeg jobbe med de siste 3-4 kg...En ting av gangen.

 

Ja- 5 år er en skjønn alder. Han har så mange vakre tanker om ting, så mye han lurer på, så mange meninger og så mye han vil gjøre. Og så elsker han mammaen sin :)

 

Klem til deg Vildemor! Etterpå skal jeg forresten til Skedsmokorset der smågutta skal spille fotballkamp mot Skedsmo! Så hvis du åpner vinduet ditt kl 1830, så kan du høre at jeg heier og roper !!

 

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja- 5 år er en skjønn alder. Han har så mange vakre tanker om ting' date=' så mye han lurer på, så mange meninger og så mye han vil gjøre. Og så elsker han mammaen sin :)

 

:D[/quote']

 

Jeg vet!! Vi kjørte bil med mormor her om dagen - og da smeller det plutseilg fra baksetet: "så vakre øreringer du har mormor". Det er gutten sin det!!

 

Lykke til på fotballkamp - jeg skal høre etter deg *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dronninga

Heihei soleia. Ja Du er snart i mål men.... Du er ikke i mål før du har klart å holde vekten. Det tror jeg er det vanskligste delen som bli etter å ha fått match vekten. For meg blir det vel en evig kamp hver dag etter disse kursene også. Det gruer jeg meg til. Men vi er av de som ikke gir oss på tørre møkka. Er vi vel? God dag vidre så snakkes vi:-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg :)

 

Ja jeg vet at jeg ikke er i mål før jeg klarer å holde vekta. For meg - som for deg - så blir det nok en kamp hver dag resten av livet...Utfordringen blir vel å se på det som en ny livsstil som man kan leve godt med, uten å føle at man må forsake ting hele tiden. Hvis ikke, blir det jo et stusselig liv. Det gjelder å finne den gyldne middelveien med mat og trening. Og kose seg med ting som ikke nødvendigvis inneholder kalorier alltid heller :D

 

Men- dette er 3-4 kg til jeg er der. Jeg har masse tanker omkring dette- og jeg gleder meg til å komme dit. Gruer meg også, men jeg prøver å fokusere på at dette er noe jeg skal klare. Denne høsten skal jeg bruke på å gå ned de siste kiloene, samt å få med hodet på den videre veien :)

 

Klem til deg dronninga!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dronninga

Det er så sant så sant det du sier. Blir en evig kamp. Men det må jo kunne gå ettersom andre klarer det tenker jeg. Ja vi får bare ta tiden til hjelp å tenke klokt og ta kloke avgjørelser i hverdagen. Feks å gå forbi godtehylla i butikken. Det er en seier i seg selv å klare å stå i mot lysta når vi nærmer oss kassa på super`n:-)

Jeg syns den hylla skulle stå langt borte fra kassa der det er kø og trengsel. Hehe. Det er vel en måte å friste oss som er glad i søtsakene. En takktikk fra butikken sin side. Men vi har jo ryggrad vi som klare å stå i mot det. Hvertfall litt.

 

Nei detta skal vi klare å overvinne kg sammen Soleia:-)

Vi heier hverandre fram til en mye bedre liv en det vi har hatt. 3-4kg det går fort vettu. Jeg har nok ca6kg igjen.

 

God dag vidre. Snakkes da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal du ha Soleia :D (Det har skjedd at noen har fortalt meg det tidligere og. Hihi..)

 

Hvordan går det med det nå? :) Føler du at du fortsatt er litt på halvgang eller er gløden på plass? Skal du noe gøy i helgen?

 

Jeg er fortsatt syk, og jeg er drittlei av å være det. Har lyst å trene!!! Blir ikke mange trimpoengene av å ligge på senga gitt. Ikke det at jeg orker å samle trimpoeng før jeg er frisk heller da. Hehe.. Krysser fringrene for at jeg blir frisk i løpet av helgen.

 

God helg hvert fall!

 

-innen2010

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg :)

 

Jeg føler at jeg er i gang igjen. Noterer maten, og ligger på ca 1600 kcal. Treninga derimot er jeg litt sløv på nå. Får ta meg en fettmarsj i kveld tenker jeg.

Vekta står stuck- lenge siden den har rørt seg nedover nå. Jeg driver en slags stabilisering...hehe. Jeg kjenner at jeg gjerne skulle vært i mål NUH- men samtidig skal jeg ta meg god tid på de fire siste.( 3,2 kg actually! ) Høsten skal bli en fin og sunn og kos årstid- og innen jula kommer er jeg der. Men ny julekjole :D

 

Om jeg skal noe gøy i helga? Tja...jeg skal ta imot barn, og det er jo koselig :)

Men jeg skal ha nattevaktshelg og det er tungt, blir alltid tull med kroppen etter det... Spørs hvor lenge jeg holder ut i turnus. Og så skal smågutta mine spille fotballcup, og jeg får jo følgelig ikke vært med på det. Og det er så kjipt! :)

Nuvel, nok klaging. Med hyggelige kollegaer og fine fødsler så skal det nok bli bra!

 

Kjedelig å høre at du har blitt syk- masse god bedring til deg og håper du snart kommer i gang med treninga igjen!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...to unnagjort og en igjen. Føler meg fyllesyk og ør. Dagens vekt 77,9. Gleder meg til vekta stabiliserer seg der, og at jeg kan jobbe meg ned mot 76. Foreløpig er det litt for mye hopp- og- sprett til at jeg kan erklære 77-tallet for stabilt. :D

 

Gleder meg til siste nattevakt er ferdig nå. Da er jeg i gang igjen med et bra kosthold og ikke minst trening. På tide å avslutte sommerferien nå :)

 

Ha en koselig søndagskveld alle sammen!

 

:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke glemt, bare en stund siden jeg har vært inne her. Har skjedd veldig mye (ikke bra ting) på privaten med alvorlig sykdom i familien, så har hatt mer enn nok med hverdagen, og ikke hatt fokus på mat. HELDIGVIS har jeg ikke gått opp mer enn 0,7 kg den siste mnd. med trøstespising, så nå er jeg igang igjen og like motivert som før ferien :)

 

Jeg er fortsatt 1,71 m høy og veide i morges 84,2 (startet på 87,7) :)

 

80 kg innen 01.10.09

75 innen 15.11.09

70 innen 31.12.09

65 innen 15.02.10 - (I MÅL!!!)

 

PUH - bare å henge i stroppen ! :)

 

Høsten er en suuuper tid å gå ned i vekt, det er nydelig å gå/løpe (for de som liker å løpe) i skogen, det er "lite festligheter" av type ut og spise/julebord etc. i forhold til våren/sommeren og vi rekker mye før jula setter inn! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å " se " deg igjen :)

Trist å høre om at du har fått alvorlig sykdom i nærmeste familie. Jeg skal ikke si at jeg vet hvordan du har det- for vi reagerer alle ulikt. Men jeg var gjennom alvorlig sykdom i min familie for snart syv år siden- så jeg tenker på deg. Håper at det går greit.

 

Kjempeflotte mål du har satt deg fremover. Og flott at du ikke har gått opp så mye i den tøffe perioden. Well done! Nå er det bare å brette opp ermene!

 

Det skal jeg gjøre også. Nå skal de siste pyntekiloene til livs. Jeg er i dag 2,1 kg unna målet. Håper å klare det innen 17 okt. Da skal jeg møte gode venninner i Oslo - skikkelig jentekveld med spa, restaurant og noen øller etter på :) Daaaa SKAL jeg være over på stabilisering.

 

Etterpå skal jeg sette opp morgendagens meny. Og på onsdag er det tilbake på spinningsykkelen. Her skal det brennes fett! :)

 

Stor klem til dundas!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe.. Hv-innen ja. Hun kommer et par måneder etter deg. :) Satser fortsatt på innen 2010, og forhåpentligvis i starten av desember, slik at jeg har begynt stabilisering til jul - ikke det at jeg skal skeie ut, orker ikke gå opp i vekt i juleferien! Hihi.. Her er det langtidsplanlegging.

 

-innen2010

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker også langtidsplanlegging. Det er funny!

I jula er jeg stabil, og har kanskje vært det en måned eller to? *drømme*...

 

Julekiloene skal bekjempes med trening. Og kjenner jeg meg selv rett, så blir det ingen fråtsing i ribbe- og medisterkakefatet...orker simpelthen ikke å kjempe mer med vekta jeg nå.

 

Men nok om jula- nå er høsten her! Himmelen er blygrå og det er regn i lufta. Skal straks følge minstetrollet i barnehagen. Så er det litt rydding og så skal jeg koooose meg! Ikke med mat og snop- men med levende lys og oppussingsplaner...skal se etter kjøkken, ny sofa og nytt stuebord...Jepp!

 

:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristepine

Åååhhh, koselig med oppussingsplaner! Det er så deilig å planlegge og glede seg til å få det enda finere rundt seg. Jeg har også litt planer, men sliter litt med evnen og viljen til å gjennomføre. :)

 

Selv synes jeg at jeg er veldig flink sånn i hverdagen. I går hadde jeg absolutt ikke lyst til å gå ut igjen da jeg kom inn døra, men jeg kvinnet meg opp og jogget over 8 kilometer på ny personlig rekord. :) Det var veldig deilig. Men jeg må si at disse siste pyntekiloene sitter ekstra godt... Bare drøye fire kilo igjen nå, men det ser nesten ut som om det varer til over jul. Men jeg ser jo veldig godt at noe har skjedd med kroppen min nå i August. Den er mye fastere i fisken og smalere i fasongen. Herlig! I morgen er det veiing og måling. Håper jeg ser resultater der også.

 

Med ønsker om stabile tall og koselig planlegging

Klem fra Kristepine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...