Gå til innhold

Operasjon olabukse - et drama i fire deler


Gjest soleia

Anbefalte innlegg

...med det fineste nicket her inne, Kristepine :)

 

Så flink du er med trening. Motiverende lesning for meg som er litt ute av det om dagen...i morgen skal jeg tvinge meg avgårde på spinning og så blir det nok StepStyrke på fredag. Håper at treningsgleden atter en gang kommer sigende.....:)

 

Wow- 4 kg til mål... er det ikke delig å være så nær? Så nært, men akk så fjernt- for min del ihvertfall. Jeg tenker at de siste pyntekiloene sitter hardt, det kan hende det tar et par-tre måneder før jeg er der. Men det får så være. Kanskje kroppen trenger å venne seg til den nye vekta litt før den slipper resten? Vet ikke, bare litt funderinger.

 

Nei, jeg får hive meg rundt. Størstetrollet skal på fotball....Etter det blir det en varm dusj og så- kurs!! :)

 

Ha en flott tirsdagskveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,6k
  • Created
  • Siste svar

Nettopp kommet hjem fra kurs-og det er så kos :)

Søte, søte kurslederen min som utbrøyt: "du har blitt så pen!"

Takk og takk- det gjorde dagen min. Og enda en puff på motivasjonen.

Fom i morgen skal jeg begynne å registrere matinntaket igjen. Og så skal jeg trene før kveldsvakt.

Kurs er gøy, og kurs er utrolig motiverende!

 

:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristepine

Det er så hyggelig å høre om kurskveldene dine! Hun kurslederen høres ut som ei skikkelig ålreit dame, virkelig. Jeg kjenner motivasjonen strømmer helt hit. :)

 

Ikke nok med joggeturen på mandag, i går var jeg på Friskis igjen. Joggeturen hang igjen i bena, så jeg fikk liksom ikke helt opp tempoet i puls-delen, men styrketreningen satt akkurat der den skulle og det gjør den nok i et døgn til... :) Veiing i dag viste ned 100 gram bare, men det er helt greit. Jeg ser jo at det går riktig vei! Det er som du sier Soleia, dette kan ta helt frem til Jul.

 

Jeg tenkte litt på matmengder og Hold Vekten i helgen. Jeg føler ikke at jeg spiser lite og jeg savner ingenting i hverdagen slik jeg spiser og trener nå. Jeg spiser mer enn "vanlig" og ikke minst oftere. Hva skal jeg øke med når jeg kommer så langt? Slik det ser ut nå, tar det en stund før jeg må takle spørsmålet, men det skader vel ikke å forberede hodet på å holde vekten og ikke gå ned.

Stor klem

 

PS vi hadde også fotball med poden i går. Vant 8-1 og poden scoret 2. :)*stolt!*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...at poden scoret to mål!! Gratulerer. Mammahjertet svulmer! :)

 

Jeg har også begynt å tenke litt på stabiliseringen inni hodet mitt. Er jo som du sier ikke helt der enda, men det er greit å fundere litt.

 

Kurslederen min sier at man skal øke med 100-200 kcal per dag per uke, til man er oppe i det man skal ha for å være stabil ( ca 2500 for min del....hvis jeg trener...) Og hvordan gjør man det tro? Jeg føler også at jeg lever godt på mine 1700 nå. Det gjelder å ikke øke med " drittmat" eller snop, ihvertfall. Da siger de gamle vanene sakte men sikkert tilbake igjen- og det er jo ikke aktuelt!

Man kan vel kanskje øke med en ekstra brødskive, en banan, fetere gulost, eller en neve nøtter? Jeg vet ikke. Det blir ihvertfall spennende tider, og jeg gleder meg til å få mange tips og råd fra kursleder.

 

Ha en flott dag- og grattis med 100 gram nærmere målet!

 

:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bøyer meg i støvet Soleia. Hva har skjedd?

 

Riktignok har jeg ikke vært her inne i det siste, men at du skulle gå fra noen og åtti kilo til en slank, olabuksekledd snelle på de ukene, hadde jeg ikke drømt om.

 

Nå skal jeg jommen komme igang for fullt igjen. Får jo prøve å følge deg nedover, selv om jeg ligger hakket bak deg i øyeblikket.

Lommeboka tillater desverre ikke kurs akkurat nå, men har jo bevist at jeg kan på egen hånd tidligere, så da er det bare å sette i gang.

 

Takk for inspirasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hva har egentlig skjedd? Jeg har ikke gjort så veldig mye annerledes. Kanskje trent litt mindre og spist litt mer, faktisk. Og i sommer har kroppen riktig sluppet opp- nærmere bestemt 6 kg :)

 

Noen slank snelle er jeg vel ikke riktig enda, men det kommer seg :)

 

Har igjen noen få kg og er nå i full gang igjen. Har skrevet opp alt jeg skal spise i dag og skal gå fettmarsj til og fra jobb.

 

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er så flink så flink Soleia, gleder meg masse med deg. Og det er vel egentlig det samme når du kommer i mål, for du kommer i mål garantert :) Om det skulle ta litt tid, så får du bare se på som et ledd i å holde vekta.

 

MAsse kos fra Pav

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja' date=' hva har egentlig skjedd? Jeg har ikke gjort så veldig mye annerledes. Kanskje trent litt mindre og spist litt mer, faktisk. Og i sommer har kroppen riktig sluppet opp- nærmere bestemt 6 kg :)

 

Noen slank snelle er jeg vel ikke riktig enda, men det kommer seg :)

 

Har igjen noen få kg og er nå i full gang igjen. Har skrevet opp alt jeg skal spise i dag og skal gå fettmarsj til og fra jobb.

 

Ha en fin dag![/quote']

 

Jeg har lest denne tråden lenge, og den er en stooor inspirasjon!!! Du er virkelig flink! Og så må jeg bare si at jeg elsker at kaller det fettmarsj, humor er max viktig. Jeg blir mye mer motivert til å gå fettmarsjer enn å ta en rask gåtur, skjønner? :-) Stå på, du er en inspirasjon for oss alle her inne tror jeg!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja da er jeg tilbake, og mens jeg har vært daff, har du vært superflink.

Gratulererer; du imponerer stort!

6 kg ned sommerstid; gåttabanen.

Jeg er nok ganske misunnelig på deg også, må innrømme det.

Noen daffer, mens andre skaper resultater.

Sånn er det.

Jeg er så imponert over at du ikke gir deg og kjemper videre holder fokus så lenge. Og det er det det handler om. Det er hardt dette her; og det handler vel om å kjempe og å ikke gi opp over langen.

Da er jeg klar igjen for å kjøre på opp mot julen; kilo for kilo; og vi følges på veien nedover; du brøyter veien, så kommer jeg etter:-) :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare så hyggelig at du har funnet veien tilbake til oss!

 

Takk for komplimentene. Jeg har jobbet målrettet i sommer, og har vel innsett at jeg må tenke langsiktig. Jobben med å holde seg slank kommer til å være en viktig del av mitt liv- resten av mitt liv. Så enkelt er det. Samtidig må jeg minne meg selv på at det ikke er synd på meg. Jeg er sunn, frisk, straks normalvektig ( BMI 25,8 nå ) og liker å trene og å spise fornuftig. Samtidig er jeg fullt klar over at de gamle vanene lurer i buskene, og at de gamle kiloene gjerne vil tilbake på kroppen min igjen. Men det vil ikke jeg- og denne gangen har jeg større tro på at jeg også skal fikse stabiliseringen enn før. En jobb for livet- men det er det jammen verdt :)

 

Sammen skal vi jobbe oss ned mot 75 og jeg tar det på langen og satser på at jeg kan begynne stabilisering innen jul ( opps..litt av en tid å starte på, forresten... :) )

 

Jeg måker vei!!

 

:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...er dagens tall. Kunne jeg nå håpe at vekta endelig legger seg der, og at jeg snart får se 76?? * kikker ørlitte grann opp mot himmelen, selv om jeg ikke er spesielt troende * :)

 

Den dagen jeg ser 76 skal jeg nemlig UT Å KJØPE OLABUKSER!! Har sett noen kule på Match...må nok be om litt hjelp, ettersom jeg ikke helt vet hva slags modell eller hvilken str som kler min nye kropp. Å- det er så masse kule høstklær! Jordfarger, offwhite og lilla er trenden, ser jeg...mine favorittfarger! Gleder meg til å fornye meg litt nå. Ut med store uformelige, svarte klær. Og inn med nye olabukser, strikkeplagg, tunikaer og kjoler. Jepp!

 

Har nettopp spist en bolle havregrøt med ekstra linfrø oppi. Til middag i dag er det magre karbonader med masse digg kårotstappe til.

 

See ya- skal ut å fettmarsje!

 

:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mikrofiberen

Man blir inspirert til å trene mer og mer da man leser om din herlige nedtur i vekt.

 

Jeg har vel et ønske om å ta av 20 kg selv, men det er lang vei dit, har snart klart 12 kg og det har vært litt nedur og oppturer.

 

Det må være herlig å være så nærme målet sitt... men som du sier at det kommer flere hverdager etter at målet er i mål. Følger med deg og har stor tro på at du klarer dette.

 

Det å lese om din vei til et lettere liv og du har klart det, så kan vel jeg klare det også, tenker jeg.

Og da er det bare å trene, har akurat klippet gresset i 1 time og 10 minutter, og det gir noen trimpoeng det også.

 

Stå på dette klarer vi alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig at jeg kan være en inspirasjon :)

Jeg har også hatt mine nedturer, og jeg er enda ikke i mål. Men jeg har stor tro på at jeg snart kommer dit- og jeg gleder meg til å lære meg kunsten å stabilisere ( det har jeg nemlig ikke klart før....)

 

Gratulerer med ned nesten 12 kg- det er jo supert! Lykke til med resten- dette klarer du!

 

Klem

 

:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tiden er inne for litt selvdigging.

Har vært på fotballcup med småtrolla i hele dag. Stod kioskvakt i tre timer uten så mye som å røre noe av alle godsakene. Og da snakker vi nystekte vafler med syltetøy, sjokoladekaker, krydderkaker, boller, pølser og hamburgere. Jeg tviholdt på min Pepsi max og min medbragte matpakke. Ha! Am I good, or what??!! :)

 

Håper jeg får betalt for jobben snart :)

 

Ha en fin søndagskveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristepine

Så flink du er! Så flink har ikke jeg vært i helgen... Ramlet uti både sjokoladekaken til poden og godteskåla på lørdag... MEn han har jo bare bursdag en gang i året. jeg klarer ikke å si nei når han kommer og byr meg på mer kake og bolle. Han lurer allerede på hvorfor jeg ikke skal ha noe lørdagsgodt. Jeg er litt forsiktig med hva jeg sier og gjør foran han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Soleia - vi vet at din ståpåvilje gir resultater!!! Hehe.. Det er derfor du straks er i mål. Du er KJEMPEFLINK! Bra jobba i helgen.

 

- innen2010 (som endelig er frisk, og kan ta fatt i dette slankeprosjektet igjen:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ingen helgen altså! Det hender jeg faller for fristelser både her og der, jeg....det var bare det at det gikk så bra i går og var litt stolt over det. :)

 

Så var det tingenes tilstand. Jeg har vel i bunn og grunn stått stille de siste tre ukene. Noen hundre gram ned, noen hundre gram opp. Har et sterkt ønske om å snart se 76-tallet. Må ta noen grep- og stramme inn litt der jeg har sluppet opp litt i det siste. Altså:

 

- trene moderat x 3 per uke

- 1600 kcal ( opp mot 1900 kcal treningsdagene)

- kutte noe ned på brød, pasta og potet

- ha tålmodighet

-minne meg selv på at jeg er fin som jeg er, men at det er viktig for min egen del, å knekke de siste tre...

 

Starting from tomorrow!

 

Jakten er i gang ------------> 76

 

:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...