Gå til innhold

Operasjon olabukse - et drama i fire deler


Gjest soleia

Anbefalte innlegg

...og det er jobbehelg for min del ;)

 

Har nettopp vært på høy puls og kroppen syntes det var en fin ting og samarbeidet bra med meg. Deilig! Og hvem er forresten den (relativt ) slanke dama i speilet? Jo- det er visst meg det! hehe.....

Skal også snike inn en spinningtime på søndagen, innimellom jobbinga. Og jeg fettmarsjer selvfølgelig til og fra jobb hele helga. Det er meldt sol !!

Matpakkene er også planlagt; mye knekkebrød med egg og et par grove pitabrød fyllt med kylling og grønnsaker. Det gjelder å kose seg :)

 

Ellers sender vi minstetrollet avgårde med fly alene til bestefar i Bergen i helga..Femåringen gleder seg stort- det er første gang- men mammaen gruer seg litt.....håper det går fint. Og så får vi litt ekstra tid til størstetrollet- det er deilig både for ham og mammaen og pappaen <3

 

Ha en fortryllende helg alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,6k
  • Created
  • Siste svar

Hei igjen soleia. Ja det er jobbehelg for meg også:-) men vi får bare ta helgen som den er. Minstemannen din blir godt tatt vare på på flyet. Sønnen min tok fly til farmor og farfaren han når han var liten. De tar veldig av de små til flyet og av flyet. Ungene får gå på ført i flyet. Så de får sitte helt forran i flyet. Det kommer til å gå så bra att. God helg til deg soleia:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristepine

Oj oj, spennende med minstemann alene på flytur første gang! :) Min er 7 og jeg har fremdeles ikke turt å slippe han alene på flyet til bestemor og bestefar. Jeg har ikke trengt heller, for det har alltid vært noen andre som også skal ta turen så de har slått følge. (Slik som faren hans og onkelen hans) Men jeg har jo sett dem som reiser alene og de blir veldig godt fulgt opp! Jeg tenker han kommer til å kose seg glugg i hjel og kreve å alltid få reise alene heretter! ;)

 

I dag skal jeg ut på restaurant med jobben. Det gikk opp for sjefen at vi hadde en sommerfest tilgode, så han bestilte et bord og ba oss med. Det blir hyggelig. Det er asiatisk og vi får velge litt forskjellig, så det blir relativt enkelt i matveien. Der er jo mye grønsaker og rent kjøtt gjerne. Det er verre med drikke... :) Jeg planlegger senest siste trikken hjem, så jeg rekker vel ikke å helle innpå allverden.

 

Ha en god helg alle sammen!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så mye nytt å melde. Gått fettmarsj til jobb i dag kl 0630- deilig! Er noe støl i muskulaturen i dag etter høypuls i går. Spiste INGENTING på jobb i dag- kun ett eple- da det var gruuuelig travelt. Har spist noen sjokoladebiter i ettermiddag må innrømmes, og etterpå blir det jordbær med vaniljeyoughurt før tidlig kveld.

I morgen er det spinning- jobb- fettmarsj på programmet.

 

Ellers gikk det helt supert med lillebror på flyet i går og han storkoser seg hos Bestefar. Jeg snakket med ham på telefon istad- en blid gutt kunne berette om ny, rød brannbil og egenbakt sjokoladekake i ovnen ;)

 

Ha en deilig lørdagskveld jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mange fine innlegg på tråden din siden sist jeg var innom. og jammen er du snart i mål snuppa! 2 usle kilo igjen og de banker du vet du!! synes det er så flott at du har klart dette selv om du går nattevakter. :D skal nok sniklese når du flytter inn på HV også! ;) kose deg masse i helgen og lykke til på neste kursdag.

 

:) **HEIA HEIA** :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for koselig hilsen. I dag er jeg 1,7 kg unna målet mitt. Når jeg kommer dit, vet jeg ikke. Men jeg har fullt fokus om dagen med både kaloritelling og trening- så jeg kommer dit ;)

 

Lykke til videre med sukkernedtrappingen og vektnedgang!

 

Ha en fin-fin søndag!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at alt gikk bra på flyturen! :)

 

Du må ikke jobbe så mye at du ikke får spist, det hørtes ikke noe hyggelig ut. Det går kanskje greit hvis det kun skjer en gang i blant da. Hihi..

 

De siste seige kiloene ja, 1,7 kg! Så nær! Bra du holder orden på trimmen og maten, da vet du jo veldig godt at du gjør alt du kan - nå må bare kroppen henge med, og det vet man jo ikke helt nøyaktig hvor lang tid tar. ;)

 

Ha en riktig fin søndags ettermiddag! Ny uke i morgen, og vi peiser på videre!

 

-innen2010

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-alltid trivelige meldinger å få av deg :)

 

Som regel får jeg spist på jobb, altså...ingen fare. Men akkurat den vakta var fryktelig. Jeg hadde tre fødsler på få timer, så da ble det sånn. :)

 

I natt var jeg også innom jobben- på min fritid- og tok imot min venninnes lille jente! Hun ønsket å ha meg som jordmor og da tro jeg til vet du ;) Kjenner jeg er sliten nå...skal straks køye og så har jeg langfri. Skal brukes godt....

 

 

Hvor mye har du egentlig igjen til målet du da innen? Kan ikke være mye det er snakk om? Tror du at du snart får se 57-tallet?

 

Klem og god natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er jo tvillinger, så da må vi holde kontakten. :)

 

Hehe.. Du ofrer noen måltider fordi babyene absolutt må ut, ser den. Litt vanskelig å be dem knipe igjen siden du skal ha mellommåltidet ditt. ;)

 

Så koselig at du stiller opp når en venninne ønsker det, men må si at jeg egentlig ikke ble overrasket. Det er akkurat en sånn person det stråler gjennom at du er i hele denne tråden din! :) Håper du fikk sove godt etterpå! Vel fortjent, og vi trenger søvn også vet du.

 

Jeg jakter på 56 tallet egentlig. Hehe.. Så du traff nesten. Jeg er 5 kg unna målet, og det har jeg vært lenge nå, men det har jo ikke vært helt min periode i det siste, med kjip sykdom og alt mulig rart. Nå er jeg tilbake i farta, så håper jeg det løsner nå. Men det er jo som du sier, de siste kiloene, og særlig når man jakter inne på normalvektsområdet (til de av dere som lurer, jeg er kun 156 cm høy, soleia vet dette :D, jeg er ikke ute etter å bli spikertynn!)

 

-innen2010

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ny garderobe må jeg faktisk ha......

Har nesten ikke klær som passer lenger. Så i morgen skal jeg først en tur på SATS. Deretter blir det en aldri så liten handlerunde. Masse fine høstklær i butikkene nå. Jeg gleder meg til å fylle skapet med nytt tøy- mye klassiske enkle klær. Jordfarger, strikk og olabukser. Har jo ikke råd til å bytte hele garderoben på en lønning, så dette skal bli mitt prosjekt utover høsten og frem mot jul. Forhåpentligvis hjelper dette meg til å gi jernet for å kvitte meg med siste rest også. Uansett- de samme klærne passer jo om to kilo også- det utgjør ingen drastisk forskjell.

 

Ha en flott kveld- og en ekstra hilsen til min tvilling ;)

 

ps- forresten- det er nesten uanstendig så mange kommentarer jeg får på jobben nå. På hver eneste vakt er det en eller flere som spør hvor mye jeg har gått ned ( er ikke det en privatsak, sånn egentlig? Enn om jeg skulle begynne å spørre hvor mange kilo de har gått opp i sommer? Eller hvor mye de veier?) og hva jeg har gjort ( suppekur? Fedon? Atkins? Er det ingen som har tro på et vanlig sunt kosthold sammen med regelmessig trening lenger??) Kjenner jeg blir litt brydd etterhvert. Jeg har mange kollegaer- vi er jo ca 100 jordmødre bare- og sikkert 50-60 av disse har sagt noe om min nye kropp....Misforstå meg ikke- jeg er jo glad for at det synes og det varmer å få komplimenter....Men det betyr også at de har sett at jeg har vært feit før ( doh!)- og har tenkt over det. Og det synes jeg er litt pinlig. Pluss at det er nå tross alt mitt indre som teller mest- jeg vil gjerne verdsettes for mine indre kvaliteter også- og de hadde jeg da også som feit?!!

Det ble et langt ps- men jeg har masse tanker omkring dette.

ds.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Soleia og dere andre superslankere!

Jeg har lenge fulgt med på denne tråden (tittelen fanget meg, selv har jeg gått ned 8 kg og er blitt normalvektig kan man si). Jeg må si jeg er utrolig imponert over dere! Jeg kjenner meg igjen i motbakkene og gledene, og har krysset fingrene for at vekten skal krype nedover for dere alle sammen.

 

Da jeg leste det siste innlegget ditt, Soleia måtte jeg bare skrive. Det gjelder PS'et ditt! Jeg skjønner at du kan oppleve det litt nært kanskje og påtrengende når folk "vil vite" hvor mye du har gått ned, hvor mye du veier osv. Jeg tror folk spør og kommenterer bare fordi de er imponert! Ikke det at folk nødvendigvis tenkte at du var feit før (dine ord...), men at de ser at du har forandret deg. Og jeg tror ikke de skjønner at det kan oppleves som annet enn positivt å få kommentert en positiv vekt. Jeg sammenlikner det litt med å være gravid. Folk spør om det utroligste (og jeg har gjort det selv). Plutselig er magen din allemannseie. Damer ser med kritisk blikk på magen og spør hvor langt du er på vei. Og er du litt stor eller liten får du virkelig høre det! Og alle skal høre om du er frisk og pigg, og sier at "graviditet er ingen sykdom". Selv hadde jeg en vanskelig graviditet og hatet alt som ble sagt. Det var personlig og nært, og jeg følte det var veldig privat. Det er kanskje det du også tenker, at din vekt er din private sak. Samtidig som det er vidunderlig å se fantastisk ut :(

 

Selv opplevde jeg heller det motsatte. Jeg hadde gått ned 6-7 kg og var superstolt og superfornøyd. Jeg følte det lyste "sunn og slank" av meg. Men var det noen som sa noe? Ingen! Alle visste jeg slanket meg, og de spurte kanskje i forbifarten hvordan det gikk. Men det kunne de vel se selv? Jeg slet veldig med dette en periode og var fristet til å gi opp hele kostholdsendringen. Heldigvis gjør jeg dette mer for meg selv, sønnen og mannen min enn for noen andre, og klarte å fortsette det sunnere livet. Nå får jeg mange komplimenter (akkurat som om den siste kiloen var synlig...), og sliter heller med at kroppen min ikke har blitt som jeg hadde trodd.

 

Men - nok om meg, ville bare skrive å si hei og tenke litt mer rundt dette sammen med deg.

 

Stå på alle jenter, dere er fantastisk flinke!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristepine

Her er jeg igjen!

Jeg hadde (igjen!) en totalt hodeløs helg. Ingen hemninger på fredag, men det var planlagt. Ut å spise på fin restaurant med veldig god mat og god vin. Kunne kanskje ha latt være å spise opp naboens sjokoladafondant etter min egen frityrstekte banan...:( Men absolutt en hyggelig kveld. Lørdag løp jeg en mil for første gang. Det gikk overraskende greit. Men klarte jo å ødelegge det med en utepils og partyplatter på Egon senere på dagen... (Det var jo så fint vær!) og litt taco på kvelden (Det var jo lørdag) samt litt mørk sjokolade (fremdeles lørdag)... :eek: Søndag ble det 5,5 km med litt høyere tempo og puls, men klarte ikke å kutte ut popcornet på kino på kvelden. (sukk) Var litt sulten da jeg kom inn i lukta. Dårlig planlegging! Jeg lå litt lavt i kaloriinntak alle hverdagene forrige uke, og jeg vet med meg selv at jeg da til slutt går på en liten smell. Jeg burde vite bedre nå.

 

I går gikk jeg gjennom resultatene fra sommeren. Jeg har brukt to måneder på å gå ned en kilo... Men samtidig har kroppen forandret seg og jeg har kommet inn i en vane med trening. Og det er jo det som teller, eller hva? Jeg prøver å psyke meg opp til veiing i morgen...

 

Jeg må si meg enig med Schumi om kommentarene fra kollegaer. Jeg hadde syntes det var verre om ingen sa noe, og det er nok bare hyggelig ment som en oppmuntring til hvor flink du har vært. Du har jo gått ned så mye! Det hadde vel nesten vært rart om ingen hadde sagt noe?

 

Og jeg hadde også samme følelsen og opplevelsen som Schumi da jeg var gravid... :) Magen min var allemanns-eie og alle hadde meninger. JEG betydde ingenting. (Jeg hadde veldig vond bekkenløsning fra begynnelse til slutt, ingen god opplevelse)

 

Men jeg skulle gjerne vært med på shopping! Dessverre så er jeg i den situasjonen at jeg nå er på vei inn i garderoben min igjen. Jeg har hatt skapet fullt av litt for trange klær. Noe er selvfølgelig utdatert, men ikke så mye at jeg har en unnskyldning for å shoppe... :) Kos deg soleia!

 

Dette ble visst langt... KAnskje på tide å jobbe litt igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...tusen takk for lange svar-me like! :)

Det er godt mulig jeg er litt overfølsom ang kommentarer om vekttapet. Jeg skal jobbe med saken!

 

Ellers, handling av klær gikk ok. Jeg sier ok, for olabukser er fortsatt et problem, selv om jeg nå nærmer meg normalvektig. Jeg må fortsatt ha str 42, og tilogmed 44 i noen modeller!! Litt nederlag å oppleve at en del bukser får jeg fortsatt ikke over hoftene :( Jeg endte da opp med en bukse...

 

Over til det positive: fikk meg en jakke i str medium. En tøff Helly Hansen allværsjakke i turkis. Og den var satt ned fra 2000 kr til 400! Fornøyd da!

 

Ha en fortsatt fin kveld jenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...først en time knallhard StepStyrke og så kveldsvakt.

 

Veier litt mer enn jeg liker om dagen- har gått opp ca 1 kg de siste dagene. Tilbake til dagbokskriving.

 

Ha en fin dag- her skinner høstsola atter en dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagbokskriving er tingen! :) 1 kg kan være vann og stress og hva som helst, du henter deg inn igjen fort som bare det!

 

Det er veldig rart med de kommentarene folk tror de kan slenge rundt seg med om kroppene våre nå som vi er på en nedover kurve. Litt pussig. "Så trent du ser ut for tiden" - ok, jeg så helt slapp ut før? "Nå er du jo blitt SÅ fin i kroppen" - ok, hva tenkte du egentlig før? Hehe.. Det er jo litt rart. Og samtidig forstår jeg jo, hverft fall i mitt tilfelle, at folk har sett at jeg har gått oppover i vekt tidligere. Det er likevel litt sånn at jeg noen ganger ønsker at folk ikke skal huske kroppen min før, og heller bare gi meg positive komplimenter om hvordan jeg ser ut nå, UTEN å trekke inn noen sammenligninger. Mer sånn: "Du ser så fresh ut i dag" eller "herregud, du er så flink som trener hele tiden" osv. Sånn merker hvert fall jeg at jeg tenker noen ganger. :) Men uansett så er det jo også hyggelig at folk får med seg at det skjer noe. Vanskelige greier dette her, også svinger det litt hva slags oppmerksomhet man ønsker ut i fra eget humør og sånt. :( Jeg er hvert fall ingen enkel person med andre ord!

 

Olabukser er jo litt problematisk med at det er ulike størrelser til ulike merker osv osv osv. Ikke ta det tungt soleia - jeg er helt sikker på at du ser helt fantastisk ut i olabukser!

 

-innen2010

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei alle sammen. Ja jeg er enig i det som blir sakt her. men er godt med komplimanger også da:-) selv om det kan bli litt mye innimellom. Men ta det med et smil:-) De mener ikke noe vondt i det som blir sakt. Jeg tror ikke folk tenker at det kan såre oss.

 

Jeg ville bare si god helg til alle. Vi drar på bobil tur denne uken som kommer. Vi skal ha høst ferie:-) Jeg gleder meg veldig. Vi drar uten unger denne gangen:-)

 

Ha en god dag og en god helg alle sammen. Snakkes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristepine

Kjære Soleia. En kilo kan være hva som helst. Det går opp og ned her i verden! :) Ikke sikkert du hadde sett hvorfor du gikk opp selv om du hadde ført dagbok. Men det kan sikkert være greit å følge med litt.

 

Den offisielle vekten min var 62,4 denne uken. Klarte ikke å holde på de 62 blank jeg så på fredag gitt! :(

 

God helg og klem til alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig med frisøndag. Har vært en time på spinning og nå skal vi straks ta med gutta ut i ballbingen- da får a mor rørt litt på seg der også. :(

 

Maten går greit. Teller kalorier og spiser helt greit. Noe sjokolade og tull innimellom. Den kiloen er redusert til 7-800 gram, men jeg tror at jeg må være pinlig nøyaktig for å få bukt med siste rest her nå. Det er nok " belønningen" for at jeg straks er i mål og har en normal BMI om et par kg. Må nok jobbe som en løvinne fremover og jeg kjenner på at det virker litt uoverkommelig. Jeg må virkelig grave frem de siste kreftene og enda mer motivasjon.....og det kjennes slitsomt. Men må jeg, så må jeg. Får tenke litt på strategien videre i kveld.

 

Ha en flott søndag alle flotte jenter her inne!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du greier nok å grave frem de siste kreftene for å nå målet :-) Det forventes av alle som har fulgt deg at du greier det (ja, litt press hjelper som regel :( ) Hehe

Lykke til. Jeg er iallfall sikker på at du greier dette.

 

Klem

Tonetrall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tonetrall- litt press hjelper det ja! Jeg vet at mange her inne følger med og "forventer" at jeg snart skal karre meg i mål.

 

Oddsen- så flott at oddsen er på min side! hehe....

 

Trøtt etter en aktiv helg her nå. Skal kose meg med en pære med vaniljeyoghurt og litt nøtter oppå til kvelds. Har sinnsykt lyst til å bare dytte innpå med mat og kaker, sjokolade og pudding i dag. I stad satte jeg meg ned for å prøve å analysere hvorfor jeg har det sånn i dag, og forsåvidt i går også. Så tror jeg at jeg skjønte sammenhengen. Min kjære mamma som desverre ikke lever lenger skulle hatt bursdag i går. I stad var vi på gravlunden med lys og nydelige blomster. Trist, trist, trist...jeg savner henne sånn! :)

Kanskje det er derfor jeg har så lyst til å spise? Det er jo gjerne i sånne situasjoner jeg vil døyve smerten med mat...Skal forsøke å la det være, det fører ikke noe godt med seg. Og forhåpentligvis sklir det over når bursdagen hennes kommer noen dager lengre unna.

 

Hvis mamma ser ned på meg nå er jeg 100% sikker på at hun ikke vil at jeg skal trøstespise for hennes del. Og jeg er sikker på at hun følger med :(

 

Ha en fortsatt fredelig søndag- her skal den brukes til ettertanke og til å tenne levende lys. Mamma- jeg elsker deg og savner deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..tusen takk for mange gode klemmer- det gjorde seg ;)

 

Det går bedre i dag og kostholdet er på stell igjen.

Sitter og funderer på om jeg skal fettmarsje de dagene jeg ikke er på SATS. Jeg gjorde jo det i sommer, når jeg gikk så fint ned. Jo- jammen skal jeg det. Starting from tomorrow!

 

Ukesplan:

tirsdag: fettmarsj

onsdag: 1 t Stram opp

torsdag: fettmarsj

fredag: fettmarsj

lørdag: fettmarsj

søndag: spinning 45 min

 

Fredag er det jentekveld- gleder meg masse som vanlig. Kaloriene kommer til å flyte, men det er det verdt for denne ene kvelden. Jeg elsker jentene mine! <3

 

Ha en kos mandagskveld. Jeg skal kose meg med jakten på kjærligheten, speltknekkis med egg og norske epler!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra du føler at det går bedre igjen! Forstår innmari godt at mammas bursdag kan påvirke deg! Du er tøff, som likevel tenker på opplegget ditt, og å fortsette. Du imponerer igjen og igjen.

 

Ser ut som en fin plan med fettmarsj og annen trening. :)

 

Ha en fin fin dag!

 

Lykke til! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...