Gå til innhold

Operasjon olabukse - et drama i fire deler


Gjest soleia

Anbefalte innlegg

Hei Soleia!

 

Så flott at gulldager er noe for deg og! :D Jeg kjenner det er vedlig deilig å ha noe jeg skal oppnå, som ikke handler om vekt akkurat nå (men jeg skal i mål, har ikke gitt opp!) Dessuten er jeg utrolig fornøyd med den "minst 30 min fysisk aktivitet" greia, for det har fått meg til å være i noe aktivitet HVER dag! Fantastisk! :)

 

Det er blitt 5 gulldager på meg, så det er jo alle dager siden jeg begynte med dette her! Og jeg sier 5, for det sprekker ikke i kveld! Hehehe.. Ikke noe nei-mat på meg! :D Du har greid alle dager du og ser jeg! :cool:

 

Ha en kjempeflott helg! Jeg tenker å tenne en masse lys og lage meg en kjempekopp med te, krype inn i et pledd, hørtes så koselig ut med peis! *mmmm* Det er kosen sin det! Og vel fortjent, for jeg har vært på trening i 2 timer nå. Og du har jo vært på spinning! Flinke vi er!!!

 

-innen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,6k
  • Created
  • Siste svar

....nok en gulldag kan noteres :D

Dette går- foreløpig- lekende lett. Helga har gått fint uten utskeielser. Har ikke fått trent siden ungene spilte cup både lør og søn. Men i morgen er det tilbake på spinning-setet....gleder meg! Hun instruktøren som har spinning på mandager er så søt og inspirerende.

 

Spiser mye knekkebrød om dagen og merker at det gjør godt for kroppen. Topper med egg & røkelaks eller ost i ulike varianter.

 

Ha en fin søndag. Her er det både Varg Veum og Beck på programmet i kveld! *kose seg*

 

:):D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Enda en dag. Dette er så fint!

 

Dagens frustrasjon: har blitt sylte forkjøla og dagens spinning utgår. Ergelig.

 

Dagens glede: jeg merker det veldig godt på kroppen at gulldagene gjør godt. Kommer tilbake med vekt når jeg kjenner det er riktig, men dette går rette veien- så mye kan jeg røpe :D

 

* Fokusere på kommende gulldager uten å fokusere på vektmål*

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for den daimbolle- gleder meg til julaften nå :D

 

Med meg går det bra om dagen. Og med deg? Håper du klarer å kravle deg med på tosifra igjen- hvis du ikke allerede er der da :)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå leste jeg ikke langt nok tilbake til at jeg vet hva disse gulldagene deres er, men det hørtes ut som et supert prosjekt om jeg tipper ca riktig! Jeg har også sånne dager, dvs jeg bedømmer meg selv med smilefjes i fem ulike grader, hehe. Sånn ca :) , :) , :| , :D og >:) . Det funker for meg også. HAr jeg vært flink så langt i løpet av dagen, er det jaggu verdt å holde det ut hele dagen, så får jeg et supersmilefjes!!

 

Heia, heia dere flinke mennesker!!! Jeg blir så inspirert av denne tråden altså, super-damer!

 

Jeg er også inne i en good wave for tiden, og det gjør så godt, så godt.. Tenkte å veie meg og måle meg i morgen, har blitt litt for lenge siden sist nå.

 

God onsdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei Soleia, :)

 

Så bra du får til gulldager på løpende bånd her!!! :) Jeg har fått 2 gulldager denne uken, satser på nummer 3 i dag! Hehe.. Skal på trening etterpå, så da ser jeg ingen grunn til at det ikke skal bli en liten gulldag nei.

 

Så dårlig gjort at du har blitt forkjøla, håper ikke det er altfor ille. God bedring i alle fall!! :D Og godt å høre at noe skjer med vekta og, selv om *hyyysjj* fokuserer ikke masse på det enda.

 

Potteplante - jeg tror ikke soleia har skrevet noe her i denne tråden om hvordan hun bedømmer en gulldag, var noe vi begynte med i min tråd på en måte. Hihi.. :) Mine gulldager fungerer sånn her; Dager hvor jeg har gjort alt riktig (ingenting NEI-mat, riktig mengde kalorier), og vært i minst 30 min fysisk aktivitet. Synes forresten smilefjes systemet virket spennende og da, hva er "kriteriene" for de ulike fjesene?

 

Ha en fin fin dag!

Godbedring-klem fra meg!

innen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hyggelig hilsen :D

 

God ide du også har, med de ulike fjesene. Innen 2010 har forklart våre gulldager i sitt svar. Motiverende å fokusere på noe annet enn vekta når man har holdt på så lenge som meg.

 

Gøy å høre at du er i fin flyt. Lykke til videre potteplante- og kom gjerne innom igjen!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig med hilsen :)

 

Forkjølelsen er allerede på retur. I morgen er jeg veeeldig travel; hør bare her: frisør, hudpleier ( må jo pleie seg selv, må vite :D ) selge møbler som jeg har annonsert på Finn.no ( skal pusse opp i heimen, og skal bytte ut noen møbler...) hente i skole/barnehage, foreldremøte og fotballtrening med småtrolla. Så derfor ingen trening og heller ingen gulldag i morgen. Men på fredag, derimot....og i dag har jeg en gulldag :)

 

Flink du er med gulldagene, innen!

 

Klem

 

ps- så du svarte " detteskaljegklare1" du også.....vi er vel enige om hva vi mener om henne? hehe....begynner faktisk å lure på om det sitter en i andre enden som bare skriver tull og sitter og ler av oss. Eller om det faktisk finnes sånne med så lite kunnskap?! Hm.....ds.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I disse ikke-fokusere- på -vekta-tider så har jeg sjekket ut min BMI i dag.

Den er på 25,8 :D

 

 

Jippi- jeg er so close til normalvektig, dere!!!!!!!! Må bare minne meg selv på at jeg begynte med en BMI på 32-altså fedme.....

 

:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stinelill1988
I disse ikke-fokusere- på -vekta-tider så har jeg sjekket ut min BMI i dag.

Den er på 25' date='8 :D

 

 

Jippi- jeg er so close til normalvektig, dere!!!!!!!! Må bare minne meg selv på at jeg begynte med en BMI på 32-altså fedme.....

 

:):)[/quote']

 

det er kjempe bra :)

 

hvor regner du ut bmi`n?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristepine: tusen takk! Det nærmer seg normalvektig. Og godt er det!

 

Stinelill: din BMI har gått fra fedme til overvektig. Ikke verst bare det skjønner du! Når man kommer under 30 i BMI så reduseres faren for livsstilssykdommer masse! Fortsett sånn! :D

 

God helg!

 

Jeg skal jobbe. Og har allerede brukt opp kosemerkene mine på sjokolade. Måtte bare ha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg. Ja... jeg er her, selv om det har vært skikkelig stille på meg. Ta en titt på tråden min, så ser du hvordan det har vært de siste ukene.

 

Har litt å jobbe med fremover, men smiler og er faktisk fornøyd med meg selv. Lar gleden av å ha sluttet å røyke overskygge kiloene som er kommet på.

 

Store smil herfra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..og for en helg :D

Det har vært ufattelig travelt på jobb, og mange nødløsninger på matfronten. Bortevekk var ambisjonene om knekkebrød og epler, inn i gapet fòr pepperkaker og eplekake og brødskive med nugatti. Har hatt INGEN pause på jobb i dag- fire fødsler på en jordmor er ikke bare hygge.

 

Så nå gjenstår det å se hvordan kroppen reagerer på en sånn helg.

Vel. Jeg er i gang igjen og håper fortsatt på å sanke mange gulldager innen julen ringer inn :) Her skal det jobbes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, slik er det noen ganger, men du er i gang igjen og det er viktigst :)

 

Jeg likte veldig godt konseptet med Gulldager. Det motiverte. Takk for lyse ideèr. Det har både du og Innen2010. Lykke til begge to, fantastiske damer :D

 

Ha masse lykke til i uken som kommer også !!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den store stygge november med sin grå himmel, piskende svarte trær og regn har tatt meg.....Æsj- for en drittmåned!

 

De siste to dagene har vært gulldager, men før det skled jeg litt utpå i tre dager. Merker at det er tyngre å dra på SATS på denne tiden av året. Det er bare noe jeg må jobbe med. I går var jeg på en time StepStyrke. Da jeg var ferdig lurte jeg på hvorfor jeg ikke går på den timen oftere. Den er jo bare så slitsom-digg :)

I morgen blir det spinning.

 

I morgen kveld skal jeg til ei venninne og skravle. Dele en flaske vin og bare tømme ut av oss litt oppbygget dritt. Det blir godt!

 

I dag på jobben var det flere som bemerket at jeg bare blir tynnere og tynnere....vel. Vekta sier jo ikke det, men all treningen gjør jo underverker for fasongen. Tilsammen har jeg nå gått inn 90 cm over all. Før hadde jeg str XL i jobbeklærne. I dag bruker jeg str M. Og på ID- kortet vi bruker på jobb kjenner jeg meg selv nesten ikke igjen på bildet. Hvem er hun med det runde måneansiktet??! Tror jeg skal få meg et nytt bilde :)

 

Er sliten etter 10 fødsler på de siste 3 vaktene. Nå er det godt med freddan. Spørs om det ikke blir en tidlig kveld på sofaen.

 

:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

november snart er over.

men tre dårlige dager er ikke så ille da, du har tatt deg inn igjen raskt synes jeg.

Skjønner du blir sliten av mye action på jobb, jeg slappet også av på soffaen igår kveld. Deilig det på fredager.

 

Du er nok i superform i forhold til det du var, så det er bare å jobbe på videre. Det er jo din styrke. Tåmodigheten er en utfordring da, der sliter jeg også. Men prosessen er ganske fin underveis, så lenge vi klarer å holde fokus.

 

Nå går det mot desember og julestemningen siger inn på og det er ganske deilig. Håper på mange kalde klare dager fremover. Det er fint for kveldsturer med lydbok eller mann.

 

Kos deg med venninnekveld og god vin

klem:-) :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter jentekvelden i går viste vekta i dag et rekordlavt tall. Har ikke veid så lite siden....tja- 2001? Men jeg er jo dehydrert så vekta vil bombesikkert tikke oppover igjen de neste 2-3 dagene. Enn så lenge: :)

 

Jentekvelden i går var super. Drakk mine drinker med light-brus og spiste ikkeno potegull eller smash :) Vi lo og dansa og trente zumba! Hun ene veninnen min har gått ganske mye opp i vekt, og dro fram en masse lekre kjoler som jeg kunne låne. De fleste var for store ( :) ), men et par satt som et skudd! Veldig, veldig gøy....

 

Nå er det søndag og det er deilig. Vi skal ta med smågutta på skøyter og så er det julegrantenning etter det. Skal frem med adventstaken i kveld, ellers er jeg ikke sånn jule-pynter før det nærmer seg lille julaften.

 

Takk for kos hilsen, Julianna!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir det i kveld- og det gleder jeg meg til :)

Maten går fin-fint, så i dag blir det en gulldag igjen.

 

Vekta er snill etter helga- enn så lenge.

 

Ute snør det i dag, men det er såpass mildt at den legger seg ikke. Derimot blir det slaps, slaps og slaps....På med støvlene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...