Gå til innhold

Operasjon olabukse - et drama i fire deler


Gjest soleia

Anbefalte innlegg

Gjest Kristepine

Madonna-spinning høres gøy ut! Selv har jeg planer om litt Jillian Michaels-styrke. Lenge siden sist, har vært plaget med virus. Gøy å høre om venninne-kjoler som er for store! :) Og selvfølgelig hyggelig med dem som er passe også. Da kan man gå fest-sesongen trygt i møte.

 

Snø-slaps her også. Spennende å se hvordan poden ser ut når han kommer hjem fra skolen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,6k
  • Created
  • Siste svar

Vært på koselig kurs igjen. Ned 600 gram, og det er jeg fornøyd med i disse førjulstider. En kursveiing til før jul. Håper å knekke noen hundre gram til :)

Vi skal sette opp en "kontrakt" med kursleder neste gang; planer for trening i jula og vektmål for første kursdag i januar. Gleder meg og er supermotivert for en sunn og aktiv juletid.

 

Nærmer meg veldig målet mitt nå- så her er det bare å sette alle kluter til.

 

Skal på nattevakt- tar meg en økt med Zumba før det.

 

:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!

 

Hvordan går det med gulldagene dine? :) Hehe.. Ser du etterlyser meg, jeg må bli litt forum-flink igjen! Hmm..

 

Jeg satser på ukens første gulldag i dag! Ingenting i veien for det, i går ble det ikke noe trim, har vært litt småsyk, men føler meg finere i formen i dag.

 

Det er litt eksamensstress for tiden. Hmm.. Men jeg holder nå på. Så får vi se hva som skjer. :)

 

-innen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karamella

Dette må jo være en av de mest motiverende trådene jeg noen gang har lest! =)

Mye artig lesing, og man kjenner seg godt igjen, og jammen fikk jeg enda mer lyst til å spise knekkebrød istedetfor tosti brød med ketchup og ost!

 

Ha en fin dag! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig å høre :)

Du er hjertelig velkommen til å slenge inn dine tanker her når som helst!

 

Har vært på nattevakt- stille og rolig. Deilig i en ellers travel førjulstid. En natt til, og så er det helg. Vi pusser opp i heimen ( jeg vet- galskap rett før jul.....), så det er litt å fikse her. I tillegg brakk svigermor armen på tre steder i går. Hun skulle hjelpe til på julaften, så nå kjenner jeg at blodtrykket stiger litt her. Vi skal ha julaften i år for 8 voksne og 4 barn, og jeg er jo en perfeksjonist. Jeg prøver å senke skuldrene, men klarer det ikke helt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...Var på nattevakt i natt, og hadde på meg en av mine vanlige, hvite BH- er. Jeg merket at den var litt løs, men tenkte ikke noe mer på det. Så kom jeg opp i en akutt situasjon hvor jeg måtte løpe. Det resulterte i en stk BH som tilsutt lå rundt livet på meg :) Tror det er på tide å fornye seg litt i undertøysavdelingen. Puppene har blitt ganske så mye mindre og det samme gjelder jo centimeterene over ryggen/midjen. Hm...kanskje ønske seg litt lekkert av mannen til jul?

 

Ellers er jeg travel. Skal straks avgårde på en time spinning nå. I morgen blir det full oppshining her hjemme. Maleren er ferdig og nå gjenstår vask, fjerning av flekker her&der/henge opp bilder og lamper og rydde på plass møbler. Blir så fint her, atte....men litt av en jobb jeg har foran meg i morgen, altså!

 

Ha en fin desemberkveld. Her er det minus 10, litt snø og fullmåne

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....ute er det kaldt, men inne er det varmt og koselig :)

 

Gulldag er innsanket og vekta er snill. Kommer med en offentliggjøring når det kjennes greit :)

 

Bare noen dager igjen av dette kurset. Må legge en slagpplan for dagene 9. des- 12. januar. Har ambisjoner om å ikke gå opp i vekt ila denne perioden. Jula for meg starter på kvelden 23. 12 og avsluttes natt til 25.12. I tillegg blir det ekstra kalorier på nyttårsaften. Dette kan høres strengt og gledesløst ut for mange, men dette funker bra for meg. Jeg må innstille hodet mitt på at kos ikke er synonymt med mat og snop, men mye annet. Levende lys, å dekke et flott julebord, pent innpakkede gaver under treet, julemusikk,hvite asaleaer, en haug med klementiner og spente unger er like kos. Jeg vet med meg selv at jeg vil føle meg elendig hvis jeg dytter innpå i 10-14 dager. Jeg blir sur, gretten og vekta øker fort. Jeg orker ikke den følelsen. Jeg orker ikke å komme på kurs med + kilo i januar. Nei- dette skal gå bra. Selvfølgelig skal jeg spise akkurat det jeg har lyst på i 2,5 dager, jeg har ikke blitt gal. Men ellers skal jeg kjøre vanlig oppelgg. Og jeg skal trene en del. Tilogmed en økt stepstyrke på julaften formiddag, mens ribba står i ovnen. De to siste årene har jeg kjørt denne taktikken og jeg har hatt det veldig bra. Og tilogmed gått ned ca 1 kg.

 

Ah- jeg gleder meg til jul!

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er fast deltager på "mandagsveiing" men er inne og kikker jevnlig på andre tråder også. Alltid kjekt å lese innleggene dine Soleia, du er så positiv;-) Det var noen gode planer du hadde for julehøytiden, vel verdt å lytte til;-) Sant som du sier at det er lett å bli sur og gretten når man spiser mer enn man skal. Det er ikke verdt det! Blir så mye mer fornøyd med tilværelsen om man klarer å kose seg med måte, trene og også heller fokusere på andre gode ting med julen enn feit pg usunn mat!!

 

Ønsker deg en fin desember. Lykke til;-)

 

Hilse medsøster tomo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig med hilsen fra deg! Jeg må inn å lese litt på mandagsveie-tråden :)

 

Fint at du kunne få litt tanker ang julen- det er lurt å legge seg en liten slagplan så ikke kiloene bare renner på i rekordfart. Det er så surt når januar kommer.

 

Ønsker deg lykke til videre- og en fin førjulstid!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så sant så sant.

Jeg skal prøve jeg også; tror jeg må jobbe litt med hodet nå fremover, så kan det gå.

Jeg vet hvor vanskelig det er når det kommer til stykket

Men flere kilo er uaktuelt!

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Soleia!

 

Alltid gøy å lese litt på din tråd, lo litt av den BH'en som må fornyes! :)

Jeg hadde tenkt å sende deg en privat melding, men det går visst ikke an å sende til deg. Hmm.. Jeg skal tenke ut en alternativ plan!

 

Ha en fortsatt fin helg, jeg er snart ferdig med eksamenskjør, og da kommer jeg til å være mer aktiv her inne. Det går ganske bra for tiden! Selv om gulldagene har blitt litt få fordi jeg har vært litt småsyk. Småsyk + eksamensstress = mindre fysisk aktivitet, kjempedumt, ja jeg vet, men jeg har en plan, og dessuten går det bra! :) Jeg spiser riktig, så derfor går det greit selv med mindre trim.

 

-innen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julianna: javisst er det viktig å skjerpe fokuset litt i disse juletider. Vanskelig i praksis- lett i teorien. Vi får gjøre så godt vi kan i alle fall!

 

Innen: så rart at det ikke går å sende meg PM. Jeg gikk inn på min profil, der står det at jeg har slått av muligheten til å sende/motta PM. Fant ikke ut av hvordan jeg klarer å slå den på....grrr....

 

Anyways, her er min mailadresse hvis du vil sende noe der :)

 

beate.borsum@bluezone.no

 

Helgen har vært digg. Sovet masse og spist fornuftig. Dog har jeg ikke fått trent siden torsdagen, så jeg føler litt på det :) I morgen blir det spinning igjen da.

 

Ha en flott søndag- her blir det avslapning foran TV- og skriving av julekort.

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var beundringsverdig, å lese hele denne tråden :)

Jeg har vært her en stund, men jeg har lært masse underveis. Nå nærmer jeg meg veis ende.

 

Lykke til med ditt ned-i-vekt- prosjekt!

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....gratulerer med det, Anna :D Og så 4 tommer mindre i livet, da....Flott!

 

Stå på videre.

 

Jeg har en sliten- dag. Skulle vært på spinning as we speak, men føler meg helt på felgen i dag. Og da velger jeg å lytte til kroppen. Har spist litt tullete i dag også. I morgen er det siste kurs før jul. Fra da er det full rulle frem mot julaften.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....på kurset i dag. Levende lys og klementiner og masse herlige jenter rundt bordet. Vi snakket om jula og lo masse. Aaah- jeg koste meg :D

 

Vel. Nå er det fem uker til nytt kurs ( og nytt kursopplegg- jippi!! )

Vi skrev en "kontrakt" med kursleder om hva vi ville veie når vi kommer tilbake den 12. januar. Jeg kan røpe såpass at jeg vil ned i løpet av disse ukene. Ikke mye, men litt. Her er det bare å henge i fremover, jula mi starter som kjent ikke før 23.12 på kvelden.

I dag bakte jeg pepperkaker med småtrolla. Vi koste oss masse og pynta med nonstop. Jeg smakte ikke på noe, og nå ligger de i en stor kakeboks....uten å friste meg, faktisk.

 

Ha en fin desemberkveld jenter!

 

ps- takk for hilsen Kristepine. Går det bra med deg? ds.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristepine

Har hatt en time på Friskis og Svettis og du hellige jul det hadde jeg godt av. Kommer til å være fryktelig støl i morgen. Deilig!

 

Det blir spennende å høre om det nye kursopplegget etter jul! Jeg leste litt om det tidligere i dag, og det virker som vanlig veldig bra. Den kontrakten klarer du fint! Bare se hvilke fantastiske resultater du hadde i sommer. Greys Anatomy nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Så flink du er som bakte pepperkaker uten å smake på noe! Jeg bakte også her om dagen, men jeg må innrømme at jeg smakte på deigen! :D Hihi.. Jeg var fornøyd med meg selv fordi jeg bare tok 5 små biter da, men all ære til deg! Heia Soleia!

 

Du har laget en flott juleplan, og en kontrakt og ja. Dette er jeg sikker på at du greier! Også kan vi møte 2010 med et stort smil om munnen, og klar for å eliminere de siste små kiloene!

 

Jeg har tenkt å sette meg trim-plan for jula. Skal sanke en del trimpoeng i den perioden der, både på tur, langrenn, jogging og litt styrke. Det blir nok heller lite på treningssenter, skal ikke være noe særlig hjemme i jula.

 

Ha en fin fin dag! Jeg leser til eksamen og hører på julesanger! :D

 

-innen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pepperkaker og oppussing! :D

 

Kristepine: flink du er som går på Friskis & Svettis. Jeg var med der for et par-tre år siden og det var jammen morsom og hard trening. Takk for at du har tro på meg nå gjennom jula.....jeg skal prøve å leve opp til det :D Skal fortelle mer fra det nye kursopplegget når den tid kommer.

 

Innen: ja- jeg hadde jammen stålkontroll på de pepperkakene, du...deilig! Maten går fint om dagen, men treninga bortprioriteres pga oppussinga her hjemme. I dag har jeg ikke sittet på rompa før nå....Men jeg får snart se å svinge meg litt igjen på SATS. Flere gulldager skal innsankes før julefreden senker seg. Oppussinga er straks i havn, så da blir det lettere.

Det hørtes jammen kos ut med julesanger. "En stjerne skinner i natt" er min personlige favoritt. Eldstetrollet mitt skal i kirken med klassen sin 22 des. og da skal de synge den. De øver tydeligvis på skolen, for i stad hørte jeg en sped barnestemmme som sang " englene synger høyt i kor, synger om fred på vår jord...." Mammaen ble rørt....:D

 

Ha en flott kveld- her skal jeg sitte med bena høyt og et par klementiner.

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først minus: førjulsstriden har tatt meg! Jeg pleier aldri å stresse til jul, men i år har vi i tillegg pusset opp. Og jeg skal ha julaften her med masse familie....hjelpes! Det er sååå mye som skal ordnes, at treningen har blitt nedprioritert, det samme med søvn. Ikke bra. Maten går forøvrig greit. Vekta svarer med stillstand. Må ta meg tid til trening, selv om jeg egentlig ikke kan. I morgen har jeg booket meg på Stram opp puls, og så på StepStyrke på torsdag. Skuldrene er oppunder øra- kanskje det eneste saliggjørende er å trene? Jula kommer den. Uansett.

 

Så pluss: kjøpte meg lekre høyhæla pensko med ankelrem i stad. Sorte, med en liten bling-bling over tærne. Har alltid slitt med å finne store nok pensko som samtidig er nette og feminine. Men jippi- føttene mine har også blitt mindre :D

Prøvde også kjole til julaften. Str M smatt pent på. Fant en som svingte inn i livet i tungt stoff som føyer seg etter kroppen, og som stoppet ved knærne. Jeg så jammen ikke så tykk ut :D Kjøpte den ikke, men har den i bakhodet!

 

Håper det går greit med alle dere andre før jul. Det er nesten så jeg gleder meg til januar :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristepine

Bare kort innpå med en liten hilsen i julestria! Her konsentrerer vi oss om plussene. :) Prøv å kose deg med barn og forventninger innimellom alt. Som du selv sier: Jula kommer uansett. I går hadde jeg med min på tur i fire timer uten klaging! Han har virkelig fortjent alt han får til jul.

f045.gif

 

Og så må jeg skryte litt, forrige lørdag jogget jeg en hel mil i strekk for første gang! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy med kjole som passet så flott! :)

 

christmastree.gif

 

Ikke la deg stresse av julaften, det viktigste av alt er at man får vært sammen - om ikke du rekker å ordne ALT er det ingen som kommer til å bry seg heller. ;) Detaljene på julaften er samværet og hygge! Det synes nå jeg hvert fall.

 

Håper du får en fin siste lille innspurt før jul, også nedtellingen til det nye året! Jeg er syk (igjen? Hva har skjedd med helsa mi. Begynner å lure på om energiunderskudd over lang tid nå har svekket immunforsvaret mitt, sikkert ikke utenkelig med tanke på lite inntak av vitaminer, mineraler og jern), men det går greit med mat og motivasjon, det blir bare ikke noe trening.

 

Jeg blir med og pyne tråden din til jul!

 

xmas.gif

 

-innen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...