Gå til innhold

Operasjon olabukse - et drama i fire deler


Gjest soleia

Anbefalte innlegg

....ned en kilo på kursledervekta, men jeg holder meg til mine mål.

 

Har vært på digg stepstyrke, og er skikkelig mør i kroppen. I morgen formiddag blir det express.

Spiste nettopp kylling-stroganoff med masse salat- det var godt :D

Etterpå blir det et eple og min nyeste bok: menneske uten hund av Håkan Nesser. En fantastisk bok så langt, og jeg har allerede bestemt meg for å lese flere av den karen :)

 

Ha en fin tirsdagskveld alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,6k
  • Created
  • Siste svar
Gjest Kristepine

Så flott resultat, Soleia! Gratulerer! Selv med julebord og alt det der... Selv tuslet jeg 800 gram i feil retning denne uken. Resultatet av langhelg på hotell og mensen i anmars. Det går opp og ned her i verden! :D

 

Her er det håndballgutta på TV. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går så det suser det her, soleia! HURRA! Du er kjempego :). Følger med deg her inne, ser du. Dette med å vite når det er riktig å gi seg er ikke så enkelt. Jeg sliter litt med det samme sjøl for tida. Kom meg jo fint i mål, med passe vekt og greier. Holdt bra ei stund, men så sneik kiloene seg på. Nå er et par av dem borte, for jeg valgte også hardere skyts! Men jeg sliter litt med om jeg skal tilbake der jeg kom i fjor eller om jeg skal gi meg et par kilo før.

 

De to kiloene bestemmer nemlig om det blir pupper og mage eller om det blir tommere pupper og strammere mage :). Mannen min synes at jeg ser helt super ut nå, forresten :D...altså med pupper og mage. Sjøl er jeg ganske fornøyd, men ikke helt. Lurer litt på om det er fordi det er vanskelig å slippe taket i det lavere tallet eller fordi jeg faktisk følte meg bedre da. Hvis jeg funderer på dette med at tall kanskje ikke er så viktig likevel, ja da lurer jeg jo bare på om jeg egentlig bare er litt lat og ikke gidder å komme i mål (slik som jeg så at du funderte på over). Nåja, dette er ikke så viktig akkurat nå, for i alle fall drøyt to kilo må bort før problemstillingen blir aktuell. Kanskje jeg da kjenner hva som er riktig? Neiognei, nå breia jeg meg visst godt!

 

Ha ei riktig fortsatt god uke! - skrulle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøken Fryd

Hei og hopp Soleia :-)

 

Har tittet innom tråden din med jevne mellomrom siden jeg begynte å slanke meg i september. Synes tittelen på tråden var så utrolig god, for det var olabukser det begynte med her i gården også ;-)

 

Var i en butikk for å kjøpe et par nye jeans, men de hadde visst ikke sååå store størrelser. Da bestemte jeg meg for at noe måtte gjøres. Nå trenger jeg ikke kjøpe nye bukser allikevel, kan ta på de gamle jeg hadde liggende i skapet ;-)

 

Vil gratulere deg med god innsats, fin tråd og flotte, oppnådde resultater :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for hilsen- det betyr mye for meg :)

 

Kjipe 800 gram opp, men de knekker du fort igjen. Jeg går også opp ca 1 kg rett før mensen. Her er det bare å stå på det vi er gode for. Og gode- det er vi jo!! :D

 

Lykke til videre søta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt store forbilde her inne!

Tusen takk for hilsen- det varmet skikkelig. Jeg har fulgt med på deg hele veien, og det står respekt av din omlegging av livsstil.

 

Så godt å lese at også du balet med de samme tankene som jeg gjør nå. Jeg nærmer meg en BMI på 24,9 og jeg føler meg slank. Jeg er fornøyd med speilbildet (stort sett ). Jeg er per i dag 2,6 kg unna vektmålet mitt. Denne vekta har jeg nå ligget på siden august/sept.....jeg må visst jobbe SKIKKELIG for å gå ytterligere ned. Orker/klarer jeg vet? Vil jeg det?

 

Samtidig har jeg dette tallet i hodet som jeg så innmari gjerne vil nå. Alt annet føles som en nedtur. Og tenk om jeg slipper opp litt etter litt, hvis jeg begynner stabiliseringen nå- og så er jeg plutselig på 8-tallet igjen...nei huff!

 

Jeg har jo som du sikkert har skjønt bestemt meg for dette siste kurset nå. Jeg skuffer på og ser hvor det ender. Så begynner stabilseringa.

 

Jeg gleder meg til å følge deg videre skrulle, virkelig. Og jeg gleder meg til å være sammen med deg inne på HV om en liten stund. For at vi begge snart kommer inn dit - se det er jeg sikker på :D

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg- og tusen takk for hilsen.

 

Tålmodig, ja.....det trenges. Denne ganger er det ikke en slankekur, men en omlegging av hele livsstilen. Da får ting bare gå sin ( litt trege ) gang. Da tror jeg det er lettere å holde vekten etterpå.

 

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for koselig hilsen! Jeg har lest noen av innleggene dine, og har registrert at du er durabelig flink! Gratulerer så mye med flott vekttap og nye, gamle olabukser!!!! :D Lykke til videre og hør gjerne av deg igjen!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for hilsen :)

Joda- vektnedgang gir motivasjon. Men samtidig er jeg såpass fornøyd nå, at jeg beveger meg på en meget tynn linje....skal ikke så mye til før jeg spiser litt ekstra her og der.....på slutten må man bare jobbe så innmari for å komme i mål. Blir kos å få følge av deg på HV, nå er du i dytten vet du :D

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, du får meg nesten til å rødme her jeg sitter! Takk for gode ord, soleia :).

 

Du får ta ett kilo av gangen og se hva som kjennes riktig ut etter hvert. Det er jo heldigvis ikke slik at vi settr en vekt for resten av livet! Litt kommer det til å svinge framover i vårt normalvektige liv :D. Det er herlig å lese at du føler deg fin om dagen. Dette kan ikke bli annet enn bra. Og snart er vi inne på HV igjen begge to :).

 

Riktig fortsatt god kveld til deg og alle andre som er innom! - skrulle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøken Fryd
Takk for koselig hilsen! Jeg har lest noen av innleggene dine' date=' og har registrert at du er durabelig flink! Gratulerer så mye med flott vekttap og nye, gamle olabukser!!!! :D Lykke til videre og hør gjerne av deg igjen!

 

Klem[/quote']

 

Takk for det :-)

 

Følger med i den hyggelige og motiverende tråden din, så du hører nok fra meg igjen skal du se. En god dag ønskes til deg og alle dere andre som titter innom her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristepine
Tusen takk for hilsen- det betyr mye for meg :)

 

Kjipe 800 gram opp' date=' men de knekker du fort igjen. Jeg går også opp ca 1 kg rett før mensen. Her er det bare å stå på det vi er gode for. Og gode- det er vi jo!! :)

 

Lykke til videre søta![/quote']

Heldigvis har jeg vært her så lenge at slike svingninger ikke får verden til å rase sammen lenger. :D Det er bare å jobbe videre. I dag skal jeg prøve meg på litt intervalltrening utenfor huset mens poden ser barne-TV! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var innom 77-tallet på vekta ett sekund i dag, før den bestemte seg for å lande på 78,1. Jaja. Ned en kilo siste uka, på min hjemmevekt. Jeg SKAL se 77-tallet innen neste kursdag.

 

Har nettopp kommet fra StepStyrke. Fy flate, det reiv i kroppen :)

 

Nå skal jeg på 6-årskontroll med størstetrollet. Etterpå skal vi en tur på cafe. Fordi vi fortjener det! :D

 

Ha en flott dag alle sammen. Her er det blygrått med snø i lufta og slaps i gatene. Takke meg til sol og sommer.......

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bah! Er det mulig...??!! Knuste et kjøkkenglass i en million småbiter. Trodde jeg hadde fått støvsuget og vasket bort alt, men neida...

 

Har prøvd lenge å få det ut, men det er så smått og sitter litt under huden. Mannen min skal prøve etterpå. Hvis ikke han får det til, har jeg fått time på legevakta i morgen formiddag. Og der røyk min planlagte dansetime.

 

Bah!

 

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glasskår hørtes skikkelig vondt ut. Får håpe det går greit å få det ut og komme igang med treningen igjen.

Jeg har trent to dager på rad nå på Easylifeopplegget. Føler meg skikkelig flink. Nå er det bare å holde ut så jeg kommer meg tilbake til der jeg var før røyken ble kuttet.

 

Gratulerer med nedgang igjen. Du er mitt forbilde!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....var vellykket :D

 

Min mann gikk løs på foten med nål og pinsett og jeg lå på magen i dobbelsenga og akka og bar meg. Det hørtes nesten ut som jeg fødte, tror jeg! haha! :)

Jeg takler greit kvinner i fødsel og deres smerter, men når det kommer til meg selv er jeg skikkelig pingle.....Vel, anyhow. Glasskåret kom ut, det hadde kommet ganske langt inn og var på størrelse med en 50-øring, så det var greit å få det ut. Foten er litt øm, så jeg står over dansinga i dag.

 

Jeg skal jobbe i helga, så det blir ingen trening. Men maten skal voktes over som en hauk. Ingen utskeielser denne helgen. Skal se 77. Period.

 

En gulrot: 24. april skal vi ha reunion med videregående- klassen. Vi var 16 jenter som gikk sammen i tre år, og vi var en flott gjeng. Nå skal vi samles igjen, og den dagen skal jeg veie 75. Case closed.

 

Ha en fin fredda!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøken Fryd

Godt å høre at det gikk bra med foten, var jo et stort glasskår det var snakk om da.

 

Blir reunion på meg dette året også, 10 år siden vidregående. Da skal jeg også være i havn med mitt mål.

 

Ha en god jobbehelg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

og så bra at det gikk bra med foten

og morsomt at du er litt pysete når du har en slik tøff jobb. (Jeg er pysete og har kontorjobb)

 

Jeg "hører" at du er i strålende humør for tiden. Så bra!

Og nå er det deilig, tenk på alt det fine som ligger fremover; lysere dager, vår og vårklær og en sunnere og bedre kropp.

Og nå er det en strålende helg i vente; og du kommer til å klare jobbingen og maten fint; som du selv har skrevet dette må vi gjøre helt sjæl.

klem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Soleia!

 

Håper du har hatt en fin fin helg, selv om glasskårepisoden i forrige uke hørtes alt annet enn godt ut!

 

Ja, du har jo faktisk gått ned 18 kg, det er så enomrt imponerende! Og jeg er jo egentlig ganske fornøyd med mine 10 kg ned jeg og! Det skal jeg ikke glemme. :( Jeg har lagt igjen hilsen til deg på tråden min og.

 

Synes vi er flinke jeg. Det er en god stund igjen til sommeren, og "bare" påske imellom oss og den. Jeg tror vi skal greie målene våre snart. Våren 2010 ligger for våre føtter. Hihi.. Sommeren blir en bra sommer. Jeg er optimistisk, selv om jeg tar en liten vektlogg-pause, utrolig kjedelig å måtte presentere "resultater" når det ikke er noe resultat i det hele tatt. Hihi.. ;)

 

Klem fra innen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.....ved å legge om livsstilen. For den er enorm!

 

En ting er å få et penere ytre. Men enda viktigere er det vi gjør for helsa vår.

Da jeg var på mitt tyngste hadde jeg et blodtrykk på rundt 140/88. Dette er faktisk lett forhøyet. Alle vet jo at det utgjør en helserisiko å gå rundt med høyt blodtrykk. Nå var ikke mitt avskrekkende, men dog...I natt målte jeg det for moro skyld mens jeg var på jobb. Trykket var 115/60. Det er jo en fenomenal nedgang, og blodtrykket er jo en viktig indikator for formen.....så jeg er happy ;)

 

Ikke bare er jeg ( tilnærmet ) normalvektig, jeg har også en godt trent kropp med et supert blodtrykk!!

 

Viktig å tenke på for oss alle. Jovisst er det gøy å ta seg bra ut, og å kjøpe nye klær. Men det alle viktigste er helsa vår. Vi har bare en kropp- vær snill med den!

 

 

:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...