Gå til innhold

Operasjon olabukse - et drama i fire deler


Gjest soleia

Anbefalte innlegg

Gjest Kristepine

Så flotte resultater Soleia! Både på vekta og blodtrykket. ;) Det er som du sier en fordel vi kanskje burde ha litt mer fokus på, at helsa vår blir så mye bedre.

 

Selv gikk jeg ned igjen fra det litt forargelige hoppet på vekta forrige uke. 62,7 i dag, ned 1,4. Det er til sammen ned 600g på to uker, så det er helt greit. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,6k
  • Created
  • Siste svar

Kristepine, damali og innen ;) Dere er gode, dere!

 

Har nettopp vært på kurs og det er koselig og inspirerende som vanlig.

Skal sette meg ned å planlegge dagens måltider.

Kl 17 i dag er det stepstyrke.

 

Ha en flott janauar-dag. Her skinner sola gjennom kuldedisen. Og det begynner å bli lyst om morgenen når jeg følger poden på skolen. Jippi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... i kroppen i dag, etter stepstyrke i går kveld og sirkeltrening i stad.

I morgen er det stepstyrke igjen, før to dagers pause. Planlegger en spinningtime på søndag. Må ha litt å gå på, poden blir 7 år og da skal jeg unne meg et stykke sjokoladekake :)

 

Ha en fin onsdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristepine

Det var gode planer Soleia. :)

 

Her er det litt stivt i kroppen etter Friskis og Svettis i går. Deilig! Ny runde Friskis i morgen og så blir det intervalltrening på fredag og joggetur søndag. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karamella

Tror jeg må ta meg en tur innom denne tråden hver gang jeg har en vekten-går-ikke-ned-jeg-vil-ikke-mer dag, fordi den får humøret opp igjen :)

 

Ha en fin dag her inne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott nedgang både i vekt og blodtrykk.

jeg har aldri tenkt over blodtrykket. Sikkert fordi legen alltid sier at det er bra, og dermed følger jeg ikke med på hvilke tall han ramser opp.

 

I dag fikk jeg gått en skikkelig fettmarsj nå i kveld. I går ble det ikke noe, men i morgen er det veiing og trening på Easylife. Skulle vært i går kveld, men har vært på markedsseminar i Oslo i 2 dager og rakk ikke kurset i går. Vekta er hyggelig selv om jeg "skeier ut" med salat og kyllingbryst noen av dagene. Skal veies på kurset i morgen, men her inne rapporterer jeg som vanlig mandager på egen vekt.

 

heier videre på spreke Soleia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ninass; takk for heiing, det trenger jeg jammen :)

Må si at du imponerer med din viljestyrke. Et sånt pulverregime hadde jeg ikke makta en dag en gang. Lykke til videre, og håper overgangen til vanlig/lavkarbo-mat går fint.....Med den farta du holder så ender vi vel opp på Hold- vekten samtidig :)

 

Jeg skal på nattevakt og har spist 1200 ca til nå. Skal kose meg med en liten kveldsmat før jeg går. Tenkte å fettmarsje til jobb. I morgen kveld innvier jeg helgen med Stepstyrke :) Vekta har ikke rikket seg noe på noen dager, håper det det slipper litt opp igjen snarest. Trenger den motivasjonen det gir.

 

Kos!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser at du fortsatt er flink til å trimme og nekter å gi deg. stå på jente! og vær stolt av alt du har oppnådd til nå! :)

 

jeg nekter å gi meg jeg også til tross for noen motbakker i 2009. har sluttet å rulle meg i selvmedlidenhet og drar meg selv i nakkeskinnet tilbake på den sunne sti, hehe. har et håp om å komme meg ned dit jeg var i juni i fjor før juni... men all nedgang ønskes velkommen uansett. men som den "målfreaken" jeg er så må jeg liksom sette meg litt ambisiøse mål. :)

 

ønsker deg og dine en riktig god helg :)

 

hilsen Maya/Mayca/Daimbolle...hehe... ny start krever ny profilside..var så mye rusk som lå igjen fra tidligere kurs.

 

ps: jeg har startet en tråd på "Ned 30-40 kilo" bare å titte innom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei søta!! Nå ble jeg glad!

Velkommen tilbake til oss- nå skal jeg jammen innom din nye tråd :)

 

Det er helt riktig innstilling du har der: opp av søla, børst av knærne, rull opp ermene, spytt i nevene: og gå i gang igjen. Se kun fremover og ta en kilo av gangen.

 

Masse lykke til- jeg skal følge deg vet du :)

 

Stor klem og god helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stepstyrke er bare så vondt-godt :)

I morgen blir det treningsfri, småtrolla skal spille fotballcup.

Søndag blir det en time spinning. Nice!

 

Nå skal jeg kose meg med salat med pesto-pasta ( heter det virkelig det??) og et eple.

 

Ha en flott fredag, dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristepine

Her startet helgen med intervall-trening i snøen etterfulgt av en lang romantisk kveld med fondue, rødvin og kjæresten. Deilig! I dag har vi hatt en lang joggetur på nesten 10 km. 10,5 trimpoeng denne uken!

 

Håper du har hatt en fin helg med fotball-cup og spinning! Og jeg kaller det også pesto-pasta... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og deppa i dag kjenner jeg.

Snikveiing før kurs i morgen viser null nedgang.

Jeg blir så lei. Veier det samme som i høst, faktisk. Og i dag skriver vi 1.februar.

Jeg trener 4-5 gg pr uke. Jeg er nøye med hva jeg spiser. Må kanskje bli enda nøyere, da....skeier så og si ALDRI ut. Likevel slipper ikke vekta.

Andre melder seg på dietter og kurer og raser ned i vekt. Kanskje det er det som gjør meg deppa. Jeg vet ikke. Men i dag er det i alle fall en tung dag.

 

:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karamella

Det ER kjedelig når en er kjempeflink og vekten ikke rikker seg! Spesielt hvis man leser om andre, som ikke har fått trent på 2 uker og som har skeiet ut, og de går ned men ikke en selv. føles veldig urettferdig!

 

Kan det være du spiser for lite?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristepine

Jeg føler så med deg. Du har jobbet veldig lenge for dette og du er så flink! Du vet at du gjør alt riktig, og jeg lover deg at resultatene kommer. Det går jo litt i rykk og napp med oss. Vekten er sensitiv på alt i kroppen, med vann og hormoner og jeg vet ikke hva. Så selv om kroppen din har sluppet litt på fettet, så er det ikke sikkert det synes på vekta. Stå på og "hang in there" som dem sier på andre sida av dammen. :( Helsemessig har du jo fått en helt ny kropp! Tenk på alt hva du har oppnådd totalt! Og så må vi løfte blikket litt og se mot påske/sommer. For vi vet at det går ikke ned jevnt og trutt 300gram i uka. Det er null den ene uka og 700 ned den andre og så er det plutselig opp 200. Selv om vi gjør alt likt hele tiden. Målet ligger der i det fjerne og blunker til oss, og så blir veien dit litt krokete og rar, men vi kommer dit til slutt. Vi må bare orke å være med i alle bakkene. Gled deg til kurs-kvelden og ta det opp der, så skal du se du kommer hjem med friskt mot!

 

Ha en fin dag og kom deg en tur ut i fin-været!

 

Klem fra Kristepine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Soleia!

Skjønner godt at det er frustrerende! Men som sykepleier og jordmor vet du jo at den måten du har valgt å gå ned på er den aller aller beste måten for kroppen og helsa di! Pulver og supper hjelper jo bare på kort sikt og jammen er det fint å kunne ha besøk og gå på besøk og spise det andre normale mennesker gjør, om enn i litt mindre porsjoner;-)

Nei bare stå på du Soleia, du gjør alt riktig;-)

Klem fra Tomo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Soleia!

 

Du har fått mange kloke ord allerede! Jeg vet du har fått mange fine komplimenter der ute i den virkelige verden, og det er ikke så lenge siden sist. Dessuten har du oppnådd så mye, og du er jo kjempeflink hele tiden. Det har vært en lang, mørk vinter, det begynner endelig å bli lysere ute, det har vært juleferie - og du har jo tross alt holdt deg stabil! Tenk hvor mange det er som har vært nødt til å innse at høst + vinter + jul = ekstra mange nye kilo som "MÅ bort før sommeren".

 

Jeg har stått stille noen uker selv nå, det er drit kjedelig. Men jeg er helt overbevist om at dette funker, og at det vil gå til slutt!

 

Heia Soleia!

 

Stor klem fra innen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for gode ord......

Jeg tar de til meg alle som en, og fortsetter videre på veien.

 

I kveld skal jeg på spinning puls- det blir spennende. Alle har på seg pulsbelter og pulsen vises på en storskjerm ( bare jeg vet hvilken puls som er min, man får utdelt et nummer) og så skal man jobbe seg opp i makspuls x antall ganger. Spent! Treningen gjør ihvertfall underverker selv om vekta har hengt seg opp. Inn 104 cm all over, og bla ca 40 cm i midjen :(

 

I morgen er det kurs igjen. Gruer meg pga et dårlig resultat å vise til. Men det nytter ikke å sluntre unna. Jeg har jo- som vanlig- gjort det jeg skal. Må ta en prat med kursleder igjen. Leker litt med tanken på å gå litt ned i kalorier for en ukes tid, for å se om det kan sjokke kroppen litt. Ikke sparebluss, bare 2-300 kcal mindre enn vanlig.

 

Atter en gang: tusen takk for all støtte jenter. Uten dere hadde jeg vel rulla inn for lengst.

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 cm i midjen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jeg tror du er gal jeg. Så utrolig bra. Jeg bøyer meg i støvet og kommer ikke opp igjen på en stund. Det er da bare utrolig mye.

 

Med all treningen din vil jeg tro at kroppen er fast og fin i tillegg. Strålende Soleia.

 

jeg kommer rett fra trening nå. Deilig. orket å ta i skikkelig i dag, så jeg gikk ut fra treningsstudioet med en skikkelig god følelse. Håpet er at jeg virkelig skal bli hektet på trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*henter ninass opp fra støvet igjen*

 

Joda, det er faktisk riktig. 40 cm har det blitt. Nå skal det sies at jeg har en veldig slank midje nå, det er rompe og lår og ( litt ) mage som er mine issues.

 

Stram og fin vet jeg ikke om jeg er, men at jeg er i god form fikk jeg bekreftet på min første sykkel- puls- time i stad. Maxpulsen min ligger på 190 og jeg klarte å jobbe meg opp mot den tre ganger. Gjennomsnittspulsen lå på 165 gjennom hele timen, men da var jeg ikke blodskutt. Fornøyd med det :(

 

Skal køye nå. Kurs i morgen.

 

God natt !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Start 12.01

 

12.01: 79,1

19.01: 78,4 ( - 700 g )

26.01: 77,9 ( -500 g )

02.02: 78,2 ( +300 g )

 

Bah! Vet ikke om jeg skal le eller gråte. Etter to uker med nærmere 30 trimpoeng og minimale utskeielser har jeg gått ned 200 gram.

 

Hatt en god samtale med kursleder og jeg graver dypt for å finne motivasjon nå. Dette er blytungt. Men soleia gir seg som kjent ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

for litt motstand - det har du klart før.

tenk på hvor mye du har klart; jeg pleier å si om andre ting, at fortiden sier mye om fortsettelsen. Så vær sterk i trua nå Soleia; det kommer!

 

Og så tror jeg man blir litt gær'n av å vente på nye tall.

Kanskje skal du fokusere på noe annet, mens du venter, kanskje skal du pakke bort vekten og bare veie deg en dag i uken fremover for å endre fokus til vaner, trening, velvære, overskudd, så kommer jo vekten etterhvert.

 

Og ikke vær misunnelig på oss som ikke har klart å gå ned og derfor er på pulverkur - det er ren straff. Og oppleves sånn; vi er på en måte på tukthus og skal lære på den aller hardeste måten hva som skal til. Skulle heller ha gjort som deg og kommet meg ned i fjor, men akk nei.

Har visst mye overskudd idag jeg, så se bort fra eventuelle litt vel tullete forsøk fra min side på å være morsom her. :-) :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...