Gå til innhold

Operasjon olabukse - et drama i fire deler


Gjest soleia

Anbefalte innlegg

Huffda, for et nick forresten ;)

 

Så gøy at du har orket å lese hele tråden. Takk for skryt!

 

Takk for tips. Jeg vet at jeg beveger meg på en syltynn linje hele tiden, hver time, hver dag. Sjansen for å ramle utpå er hele tiden til stede, og kiloene kommer lett på. Jeg har en "kontrakt" med meg selv, og den lyder som følger; jeg skal ALDRI slippe kontakten med min GR-kursleder. Enten for å gå ned-i-vekt kurs eller hold- vekten-kurs eller tiden etter hold-vekten. Vi kjenner hverandre godt nå, og er nesten som veninner å regne. Hun har støttet meg hele veien, og er innstilt på å "jobbe sammen" med meg for å holde vekten også. Hun gikk selv ned 25 kg i 2000. Jeg skal ha full kontroll på vekta resten av livet, veie meg regelmessig for å ikke stikke hodet ned i sanda. Ved 1 eller 2 + kilo må jeg ta tak. Resten av livet. Jeg skal ALDRI ned 20 kg igjen. ALDRI.

Jeg vet at "alle" sier dette når de er nesten eller helt i mål, men jeg må også få si det. Og mene det. Og jobbe med det. Resten av livet.

 

Neida, jeg skal love deg ,komplekser, å bestemme meg for det ene eller andre. Jeg skal ikke la humla suse, sånn "midt i mellom". Foreløpig går jeg dette kurset ferdig. Så får jeg se. En dag av gangen er mitt mantra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,6k
  • Created
  • Siste svar
Gjest Kristepine

dette klarer du! Kanskje ikke på fire uker, men før eller siden. Du er så godt i gang nå, så du går i hvertfall ikke oppover igjen! Jeg har sluttet å mase om nedover. Jeg skal bare ikke oppover igjen! Misforstå meg rett, jeg er fremdeles ikke i mål, men jeg har ingen frist jeg skal rekke. Jeg bevilger meg helt fri fra kaloritelling både titt og ofte, og det virker som om disse svingningene i kaloriinntaket er positive for meg. Det viktigste for meg nå er at jeg spiser nok og riktig i forhold til treningen. Jeg har meldt meg på sentrumsløpet så det er naturlig nok vårens store mål. De siste ukene har jeg også begynt med litt styrketrening, og dermed raste 1,5 cm fra midjen gitt... Men jeg stresser litt det der med å spise nok. Hvis man ikke gjør det, så klarer man ikke å yte på trening og dermed får treningen mindre effekt. Ja ja... Jeg er kanskje litt opphengt om dagen. ;)

 

Du har jo vanligvis så fantastiske resultater om sommeren, kanskje det er den riktige tiden å sette inn nådestøtet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for oppmuntrende hilsen ;)

 

Jada, dette klarer jeg. Jeg går uansett ikke opp, og de siste to får nå bare ta sin tid. Kanskje er vår/sommer den rette tid for å sette inn nådestøtet?

Orker ikke å stresse med datoer lenger. Og er superfornøyd med meg selv nå også. Fikk se bilder fra årets julebord med jobben, og jeg er slank :) Jippi!

 

Lykke til med de siste 4, kristepine!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rødsprett

Himmel og hav...så velfortjent!!

 

Du er et prakteksemplar på at å holde ut hele motbakken lønner seg...så til de grader!

 

Du er super! Du er flink! Du er motiverende! Du er sterk!

 

Takk ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tomo, viccy, damali, skrulle og komplekser ;)

For en fin og støttende gjeng dere er!

 

Kom nettopp hjem fra kurs, og der var vekta ned 1,8, men jeg holder meg til min hjemmevekt :)

 

I går var jeg på sykkel puls og det er bare så gøy! Svetten silte og pulsen lå på 160-170 i 45 minutter. Det er så digg å kjenne at formen er god. Jeg tror jeg skal fokusere på treningsgleden min i tiden fremover. Den er nøkkelen til suksess. I kveld blir det step + shape.

 

Ha en strålende dag alle sammen!

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej alle I flinke jenter!

Så er jeg her...nu skal det være! Mavefedtet vokser støt samtidig med at selvtilliden skrumper...!

Har netop meldt mig på aktiv spinning kurs, dét bliver spændende!!

Skal prøve at være flink til at fortælle hvordan det går, tror det kan være en god øvelse.

Har nydt Olabukse fortællingen, er dybt imponeret!

 

Vi høres :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.. du er :-)

 

All honnør, ettersom det her er en særdeles traurig tid. Var liksom inne i en god stim med nedgang hver uke; trening og usunnheter i en fin balanse. Plutselig så smeller det og 3 kg (!) klæsjet på i løpet av 2 dager. Kan ikke skjønne annet enn at jeg har havnet på et platå som gjør at kroppen tviholder på det meste. Skal prøve å holde fokus men særdels lite festlig ettersom jeg nå har gått opp igjen alt jeg hadde gått ned de siste tre ukene.. Ikke meningen å gjøre din sukssess mindre, men måtte bare blåse litt ut en plass..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk Soleia!!!! Du er bare helt super duper :)

Nå starter min kamp for alvor (igjen)...snuppa er 10 måneder, og kan definitivt ikke brukes som unnskyldning lenger, mangler jeg motivasjon skal jeg ta en titt på tråden din.

 

Klemmer fra PAV ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var på tide! JESS!!!! SÅÅ fortjent! FANTASTISK! :)

 

Jeg ble så utrolig glad for å lese om dette nå! Skal ta med meg det videre, mens jeg fortsetter å kjempe med min terskel (ja, står fortsatt stille).

 

Du er så flink! ;):) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristepine; tusen takk- og kos deg videre i OL-sofaen! Det skal jeg- kl 1945 i kveld ;)

 

Irene24; kjedelig å høre om vektoppgangen din. Men + 3 kg på to dager kan ikke være reelt. Håper og tror at mye av det er borte om få dager igjen. Klem

 

Innen; hjertelig takk :) Det er godt å se at det lønner seg å være tålmodig. Gårsdagens vekt var kanskje noe lav pga tre nylige nattevakter og lite mat i påsan, men det har likevel blitt en fin nedgang siste uka. Her er det bare å kverne på :)

 

Her er huset fullt av lystige smågutter. Eldstemann har med seg to klassekompiser hjem. Vi har nettopp spist pølser og lest lekser ( førsteklassinger som skal lære seg å lese er såååå søte!! ) og snart skal jeg ta med hele troppen på fotballtrening- de er på samme lag. Kl 1945 er det OL og så er det nattevakt. ingen fritidsproblemer på denne frøkna :)

Gleder meg til vinterferie neste uke....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....og puster ut.

Nå har jeg kun en nattevakt de neste to ukene. Tiden skal brukes godt! Masse trening, avslapning, gode bøker og masse tid til småtrolla :o

 

Har innledet langfrien med en deilig time stepstyrke.

Etterpå blir det OL på tv.

 

Ha en fin fredag alle sammen!

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....etter en fin helg :)

Trente ikke i dag- prioriterte litt ekstra søvn ( som jo som kjent er viktig for vektnedgang det også....), men har gått en rask fettmarsj nå i minus 15. Brrr....

Gleder meg til våren!

 

Denne uka blir travel. Småtrolla skal på hockeycamp man-tors fra kl 07-16. Jeg har blitt spurt om å hjelpe til med de minste ungene. De trenger hjelp til å kle av og på seg hockeyutstyr ( som jo er to ganger daglig), pluss litt hjelp i svømmehallen. De er 20 gutter i alderen 5-8 år som, i tillegg til ishockey, skal svømme, spille innebandy, bowle, klatre i klatrevegg og gå på kino. Tror det blir supergøy, men travelt! Må planlegge måltidene disse dagene, så jeg ikke tyr til kjappe løsninger som lyse baguetter, kjeks og boller :o

 

Ellers er vekta snill- måtte det bare fortsette!

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe.. Det hørtes ut som et hektisk program ja! :)

 

Jeg er fortsatt syk - jadda!!! Så nå er jeg redd det går utover vekta. Synes synd på meg selv og ligger på sofaen dagen lang. Det er en fryktelig dårlig kombinasjon! :o

 

Så bra at vekta di er snill! Det er så utrolig fortjent!

 

-innen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, uka som har gått har vært kvalmende travel. Opp i otta hver dag, og full rulle frem til kvelden. Ingen (!!) trening og litt feil mat og sjeldne måltider gjør at vekta viser opp noen hundre gramminger. Skal ikke mer til, altså. Sukk.

Vel- i morgen er det 1.mars og tid for innens fantastiske treningsutfordring på forumet "trim og trening". Jeg har utfordret meg selv til å trene 15 økter i mars måned.....gleder meg til å starte, så i morgen tropper jeg opp til økt numero uno.

 

Ha en fin kveld alle sammen!

 

 

:D:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du greier utfordringen din fint, og de siste dumme grammene forsvinner etterhvert som dugg for solen (les; Soleia)! :)

 

Heia! :D

 

Klem fra innen (som ikke så innlegget ditt hos meg før i går kveld?!? - jeg har svart nå!! Men det var utrolig tregt av meg!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...