Gå til innhold

Operasjon olabukse - et drama i fire deler


Gjest soleia

Anbefalte innlegg

Gjest soleia

...Her spyr begge småtrolla unisont, så her ble det ikke noe kurs på a mor i dag.

Men jeg følger da med på vekta må vite, og den i viser ikke trivelige opp 900 gram de siste to ukene. Bah!! Vekta ligger på 77, jeg har jo vært på 76 i to korte perioder nå, men det er tydeligvis en vekt den IKKE er særlig komfortabel med :D Enda! Men det skal den bli- sann mine ord....Satser friskt, og skal fortest mulig ned igjen på det glade 76-tallet og denne gangen BLI DER.

Er i gang med treningsprosjektet, og i morgen skal jeg på SATS igjen :)

 

Kurset er forøvrig ferdig i dag. Har i samråd bestemt meg for et siste kurs før jeg begynner stabilisering i mai.

 

:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,6k
  • Created
  • Siste svar
Gjest soleia

Slang sammen denne i stad, og den kan varmt anbefales:

 

* 100 g marinert kyllingfilet

* 100 g fullkornspasta med 10 g pesto

* 10 g pinjekjerner

* salat

* tomat

* rødløk

 

Nammis! Blir ca 340 kcal og metter godt.

 

Ellers har jeg trent en time StepStyrke i dag og det kjennes i muskulaturen! I morgen kliner jeg til med en time til, før nattevakter i helga.

 

Vekta viser opp (helt uforklarlig) en masse siste to døgn. Prøver å ikke gripes av panikk, men heller bare fortsette med min gode livsstil. For det er det det har blitt. En deilig livsstil! ;) Satser på at det er raskt av igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest soleia

...har dette vært. Gikk på vekta med håp om at kroppen hadde sluppet opp litt av de uforklarlige hundregrammene den har samlet på de siste to døgnene. Stor vantro da vekta viste opp nye 500 gram. Jeg har altså klart det kunststykket å gå opp over 2 kg de siste tre døgnene. Forstå det den som kan. Jeg orker ikke å spekulere i hva det kan være ( hormoner, støl etter trening, en fråtsedag forrige uke.....), bare konstaterer fakta. Jeg ble ikke sinna. Bare veldig motløs. Og lei. Møkklei. Det virker som om dette ikke er fysisk mulig for meg.

 

Sur og lei gikk jeg på butikken. Stod og tittet i sjokoladehyllene. Da møtte jeg ei tidligere kollega som ikke har sett meg på et år. Hun fikk hakeslepp og utbrøt: så tynn du har blitt!!! Merket at humøret steg ett hakk. Og sjokoladen? Den ble liggende i hylla.

 

Fortsatt litt uggen i humøret. La meg nedpå litt med en god bok. Så ringte ei god venninne som har gått ned 40 kg. Vi har støttet hverandre underveis, selv om vi har valgt ulike metoder til målet. Vi hadde en god samtale og humøret steg ett hakk til.

 

Dura av gårde på trening i dag også, selv om muskulaturen var bånn støl etter i går. Der møtte jeg hun som har de saltimene på fredager. Kjempesøt jente som har gått på GR-kurs sammen meg meg. Hun begynner på HV-kurs nå i mars, og sa at hun gledet seg til at jeg skal begynne i mai/juni. Humøret steg et hakk til- og ante jeg ikke en ny, grynende motivasjon...?

Treninga ( stepstyrke i dag også ) gikk fint til tross for stølhet og jeg er i kjempeform nå. Det er ihvertfall noe å ta med seg.

 

Vet ærlig talt ikke hva jeg skal si for noe mer i dag. Får bare håpe at vekta slipper opp igjen- ganske snart og ganske mye. Hvis ikke vet jeg ikke om jeg holder ut dette. Men hva er alternativet, egentlig....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Komplekser

Skulle ikke forundre meg om det bor en liten stygg en med horn i de fleste badevekter. Av og til, når han har en ekstra dårlig dag, fikler han litt med teknikken slik at vekta viser for mye. Dette gjør han når han ser at vi har vært flinke, og den gleden skal han ødelegge!!

 

--- og nei, jeg er ikke gal:D kanskje bare litt:)

 

Noe må en da forklare uforklarlig vektoppgang med, for vi er fler som opplever dette av og til. Logikk finnes ikke.

Så bra at dagen ble reddet av flere oppmuntrende episoder da!

Vekta vil gå nedover igjen den, bare fortsett å stå på du!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Irene24

..godt hvordan du har det nå Soleia.. Eri akkurat samme bås, hvor kiloene absolutt ikke vil av, men på.. Forferdelig frustrert og lei - gjør tydeligvis et eller annet helt galt. Har bestilt meg en inbody analyse på mandag - noe som jeg føler er ganske tøft gjort; tatt i betraktning at jeg ikke føler meg på topp. Forhåpentligvis dukker det opp et eller annet "aha" som gjør at jeg kan starte på ny frisk med bedre forutsetninger for å lykkes..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg henger meg på de andre her, og særlig det med han lille styggen med horn inne i badevekta. Noen ganger føler jeg at jeg hører at han humrer litt godt der inne... Dusten..

 

Det er derimot utrolig bra at du fikk flere oppmuntringer utover dagen! :) Og så bra at du trener og står på! Dette løsner det og. Jeg har blitt syk igjen (magevirus denne gangen) - så jeg vil helst bare bytte ut immunsystemet mitt jeg. ;)

 

-innen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kypros

Hei på deg, Soleia! Ikkje mist motet! Du har jo vore kjempeflink! Eg har problemer med å komme i gang med trening, og har alt mulig å skulde på. Men var på avslutning på lokalt kurs i går. Der tok kursleder opp nettopp det du slit med, at kroppen held på veske m.m. når den er stiv og støl etter trening! Vekta vil vise pluss ei stund grunna dette, men så slepper det! Kanskje det er difor me får råd om å ikkje vega oss meir enn ein gong fast i veka? Lukke til videre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest soleia

Tusen takk for oppmuntring, jenter! Dere er gull :D

 

Her er det bare å brette opp ermene. Vekta er fortsatt ubehagelig og uforståelig høy. Men jeg har blitt en mester i å nullstille meg- se fremover og ta i enda et krafttak. For i mål skal jeg.

 

Nytt kurs i dag. Ny kursbok. Sol og bare veier, snø som smelter. En tunika i korallfarge som venter på meg på Lene V....

 

Er igjen kjempemotivert. Aner ikke hvor jeg henter det fra, igjen og igjen. *klappe seg selv litt på skulderen*

 

Det er lov å være fornøyd med seg selv av og til, eller hva jenter?? :D

 

Stryker straks avgårde på Step + shape, men først; betasuppe med lettere røkte kjøttpølser oppi.

 

Tudelu!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Irene24

Så bra at du har funnet fornyet motivasjon:-) Har også måttet "fornye" meg selv og tankegangen litt. Gått i meg selv og spurt "hvorfor har det ikke funket?".. og svare må være at når jeg får litt motgang så blir også innsatsen litt halvhjertet og så er man inne i en litt dum spiral.

 

Var og tok en inbody-test på mandag, og det har virkelig gitt meg ny motivasjon til å fortsette, etter en skikkelig traurig uke. FIkk noe konkret å jobbe mot; mer styrketrening. Skulle faktisk spise mer også. Satser på å ta en ny test om et halvt års tid for å se om det er noen forbedringer å spore.

 

Lykke til videre - heier på deg:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smukkeline
Så bra at du har funnet fornyet motivasjon:-) Har også måttet "fornye" meg selv og tankegangen litt. Gått i meg selv og spurt "hvorfor har det ikke funket?".. og svare må være at når jeg får litt motgang så blir også innsatsen litt halvhjertet og så er man inne i en litt dum spiral.

 

Var og tok en inbody-test på mandag' date=' og det har virkelig gitt meg ny motivasjon til å fortsette, etter en skikkelig traurig uke. FIkk noe konkret å jobbe mot; mer styrketrening. Skulle faktisk spise mer også. Satser på å ta en ny test om et halvt års tid for å se om det er noen forbedringer å spore.

 

Lykke til videre - heier på deg:-)[/quote']

 

Hvor kan man ta en sånn test - og hva går den ut på??

 

Smukkeline

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristepine

Stå på videre! Du er jo så nærme så nærme.

 

Selv har jeg en meget selvforskyldt stillstand på vekta. Har kost meg max i helgene, nå sist på Holmen fjordhotell, så skal vel være fornøyd med å ikke gå opp. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Irene24
Hvor kan man ta en sånn test - og hva går den ut på??

 

Smukkeline

 

jeg tok den på elixia her i byn, men det finnes jo en del treningssenter som har sånne tester nå. Tror det ligger en oversikt på bodyanalyse.no :-) Synes hvertfall det var veldig lærerikt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også tenkt til å ta en kroppsanalyse- høres veldig spennende ( og litt skummelt....) ut! Litt OK å finne ut hvor mye man EGENLTIG skal spise, for det er jeg stadig i tvil om.

Jeg tar min på SATS og den koster 390 kroner.

Må bare manne ( eller egentlig kvinne ) meg opp litt først :D

 

Her skinner sola og snøen smelter i rekordfart. Skal passe min lille nevø på 9 måneder et par timer. Etter det tenkte jeg å ta meg en liten joggerunde. Ja- faktisk! Jeg som haater å jogge, da dere! Men tenkte at det var moro å sjekke hvordan kondisen egentlig er etter å ha trent såpass mye inne på SATS i vinter. Og hvem vet- kanskje jeg finner meg en liten runde jeg kan ta de dagene jeg ikke er på SATS?

Oppdatering kommer!

 

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....for jogging. Det er min konklusjon.

Kondisen er ikke verst, men jeg synes det er bånn kjedelig.

Derfor setter jeg ikke i gang et jogge-prosjekt som jeg ikke makter/gidder/orker å fullføre. Nei, takke meg til SATS :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristepine

He he, vi er nok forskjellig satt sammen vi mennesker, ja. Jeg koser meg glugg i hjel på mine joggeturer. Det er bare meg og min iPod og frisk luft. En god pause fra alt mas og balsam for sjelen. :D Det var sprekt av deg å prøve, da.

 

Er det mye nytt i kursbok 2? Noen motiverende gullkorn eller nye oppdagelser som magisk får oss til å rase ned i fettprosent? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plutselig slapp vekta 1,4 kg på ett døgn. Håper og ber om at den fortsetter nedover, og at jeg snart er der jeg var på mitt letteste i slutten av februar.

Det er rart hvordan kroppen fungerer; et komplisert samspill av hormoner, væskebalanse osv, som gjør at vekta varierer.

 

Har nettopp vært på en times hardkjør- stepstyrke- deilig :D Havregrøt med kanel og eplebiter oppi er fortært og jeg er blid og glad.

 

Kristepine: har ikke rukket å lese så mye i den nye boka, kanskje i kveld. Men kan aldri tenke meg at den inneholder så mye revolusjonerende :D

 

Ha en fin solfyllt dag!

 

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Note to self: vekta har sluppet opp myyye siste døgn, og i dag begynte jeg med min (noe uregelmessige) sporblødning som følge av spiralen. Bare så jeg husker det til neste gang halsen snører seg pga uforklarlig vektoppgang :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøken Fryd

Jeg følger stadig med på tråden din, og må få lov å skryte litt av deg. Du har en ståpåvilje av stål og har en unik evne til å hente ny motivasjon når det går som tråttest. Jeg har lært mye av deg og dine innlegg de siste to månedene. Har jo stått mer eller mindre stille i en lang periode, men tråden din er på de grader med på å holde min motivasjon oppe :-)

 

Er kjempeglad på dine vegne for at vekta igjen peker nedover. 1,4 kg er jo kjempebra og vel fortjent. Gratulerer så mye :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig tilbakemelding- nå ble jeg glad :D

Jeg trenger litt tilbakemelding av og til jeg også, kjenner jeg....er vel bare menneskelig.

 

Ja, jeg har bestemt meg denne gangen for å ikke gi meg når det går som tråttest. Det har jeg nemlig gjort før, og da kryper jo kiloene på igjen og vel så det. Denne gangen er tankegangen helt en annen. Dette er et prosjekt for livet. Derfor får det ta den tiden det trenger, med sine opp-og nedturer. Man trenger jernvilje, det er sant - men den kan man øve opp! Kan jeg, kan alle :D

 

Ønsker deg masse lykke til videre, Frøken! Hvilken tråd holder du til i, igjen?

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristepine

Jeg kjenner igjen den plutselige nedgangen når "uka" er i gang, ja. Samt den foregående angsten for den uforklarlige oppgangen. (Se tilbake på innlegg 1177-1201) Ikke så veldig angstfyllt, kanskje, men dog. :D Deilig å vite at de plutselig kan slippe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe- kjenner meg igjen i innleggene dine der, ja....

Det er rart- man burde kanskje begynne å lære kroppen å kjenne etter 34 år...men jeg har jo ikke alltid hatt så fokus på vekta som nå. Og hormonspiralen klusser veldig med hormon- og væskebalanse, that`s for sure!

 

Ha en fin kveld- jeg heier på deg kristepine!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter dans er unnagjort og det var morsomt. Ikke blodslit, men grei avveksling.

Stor, deilig salat til lunsj.

 

Sola skinner og jeg skal uuuut å nyyyte!!!

 

Ha en flott helg alle sammen!

 

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøken Fryd
Så hyggelig tilbakemelding- nå ble jeg glad :(

Jeg trenger litt tilbakemelding av og til jeg også' date=' kjenner jeg....er vel bare menneskelig.

 

Ja, jeg har bestemt meg denne gangen for å ikke gi meg når det går som tråttest. Det har jeg nemlig gjort før, og da kryper jo kiloene på igjen og vel så det. Denne gangen er tankegangen helt en annen. Dette er et prosjekt for livet. Derfor får det ta den tiden det trenger, med sine opp-og nedturer. Man trenger jernvilje, det er sant - men den kan man øve opp! Kan jeg, kan alle :D

 

Ønsker deg masse lykke til videre, Frøken! Hvilken tråd holder du til i, igjen?

 

Klem[/quote']

 

Jeg holder til på tråden "Noen som henger seg på mandagsveiing". Den har begynt å dabbe av litt, men vi er noen få som i det minste er inne og resgistrer på mandagene.

 

Ønsker deg en super uke og krysser fingrene for videre nedgang for deg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristepine
Hehehe- kjenner meg igjen i innleggene dine der' date=' ja....

Det er rart- man burde kanskje begynne å lære kroppen å kjenne etter 34 år...men jeg har jo ikke alltid hatt så fokus på vekta som nå. Og hormonspiralen klusser veldig med hormon- og væskebalanse, that`s for sure!

 

Ha en fin kveld- jeg heier på deg kristepine!

 

Klem[/quote']

Og nå konsentrerer jeg meg veldig igjen for å huske disse innleggene, for nå er det i gang igjen. :D 14 trimpoeng forrige uke og vekta står stille. Og fire uker siden forrige gang man hadde angst. Enkel hoderegning tilsier jo hva det skyldes. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den siste uka har vekta sluppet opp 1,8 kilo.

Er fortsatt 600 gram unna den laveste vekta på 76,5, men jeg er bare så glad for at det har løsnet igjen. Etter at "mensen" ( hvis man kan kalle en dags sporblødning for det) er over, er vekta normal igjen. Gjelder å huske dette om en måneds tid :(

 

Gleder meg til kurs etterpå, alltid inspirerende og morsomt å møte gjengen igjen- vi er som en stor, hyggelig syklubb!

 

:D:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...