Gå til innhold

Operasjon olabukse - et drama i fire deler


Gjest soleia

Anbefalte innlegg

  • Svar 1,6k
  • Created
  • Siste svar

Jeg reiser meg igjen- nå MÅ jeg i mål!!!!

 

Slagplan, type nazi, f.o.m i morgen. Jeg driter i at det er påske.

 

* null pepsi max (annet en på nattevakt, da er 0,5 l lov, ettersom jeg ikke drikker kaffe....) Lov å kose meg med ett glass sukkerfri Solo Super hver kveld.

 

* null sjokolade- jeg er selværklært sjokoman, og eneste jeg kan gjøre for å få ro i sjela er å slutte fullstendig.Jeg blir så urolig i kroppen av stadige små sukkersjokk.... En sorg og et savn vil det bli. Men det eneste fornuftige.

 

* 14-1500 kcal- nøye oppskrevet i dagbok. Hver smitt og smule noteres.

 

* Spinning! 4-5 ganger i uka, for å se om det setter fart på kiloene. Avventer annen trening inntill videre. Muligens en og annen StepStyrke innimellom for å ikke miste muskelmasse.

 

 

Gruer meg. Men er spent på om dette vil gi resultater etter noen uker.

 

Nå skal jeg krype til køys med en god bok. Kommer til å kjenne på et enormt sug etter sjokolade og pepsi max de nærmeste dagene, men jeg skal være sterk. For å sette ting i litt perspektiv: Jeg har født to store barn uten smertestillende. Jeg har mistet mammaen min så altfor tidlig. Jeg har tidligere hatt en krise i forholdet til min mann. JEG ER STERK!

 

Opp til bevis!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du ikke har gjort det før - spis krom mot sjokoladesuget. Og om du spiser sjokolade - spis litt krom likevel. Det skal visstnok balansere/jevne ut blodsukkeret.

http://www.apotek1.no/raadogtjenester/kosttilskudd/mineraler/krom

 

For meg hjalp det iallfall til å ta bort SUGET etter sjokolade (fjernet ikke lysten til en bit nå og da, men det fjernet lysten til å spise en plate i slengen).

 

Du er sterk - men husk at man ikke trenger å klatre OVER alle fjell, av og til kan det være like greit å gå rundt, selv om det tar litt lenger tid. Hvilke får du selv vurdere. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips, smg. Krom skal prøves!

 

Jeg er klar over at alle fjell ikke behøver å bestiges med en gang. Men nå er det nå engang sånn at jeg har holdt på her inne i ett og et halvt år. De siste 2-3 kiloene har jeg kjempet med et halvt år. Så nå kreves det full disiplin, og noen radikale endringer og det er jeg klar for.

Jeg trener allerede mye, så det skal gå greit, skal bare endre treningsform.

Å notere alle 14-1500 kaloriene er heller ingen big deal.

Utfordringen er sjokkis og pepsi max, og da særlig det første.

 

Men jeg er klar. Mer enn klar.

 

Oppdatering kommer fra en fandenivolsk soleia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristepine

Det blir full nazi her også, men først etter påske. Skal bare stå stille i påsken, og så blir det null-toleranse og hardkjør. Gidder ikke mer av dette jo-jo tullet. NUH er det nok. d015.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Irene24

Her er det endelig begynt å gå litt nedover igjen etter å ha tatt nye tak. Begynt med "morgenjogg" hver dag før frokost og det har satt fart i sakene heldigivs. Relativt mange kilo igjen jeg da men men.. Det som er dumt er at nå når jeg endelig har funnet en grei rutine så må jeg reise vekk på feltarbeid i 2 mnd.. Aner ikke hvordan det skal gå, redd jeg sklir helt ut, men får bare prøve å være fornuftig ++...

 

Lykke til med snuoperasjonen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Soleia :)

 

Følger med fortsatt jeg, selv om jeg ikke har skrevet noen innlegg hos deg på lang tid :) Jeg hadde mange "liksomstarter" før jeg startet for alvor da motivasjonen endelig landet hos meg 1. februar, og blitt flinkere og flinkere med allting etterhvert (sluttet å røyke samtidig og syntes det var vanskelig til å begynne med både å trene, spise 1600 kcal om dagen og trene) men nå er jeg skikkelig inne i det og har bra nedgang. Kult at du ikke gir deg, de siste par kiloene er drit vanskelige, man er liksom "nesten" helt fornøyd, så det blir på en måte ikke like viktig.

 

Jeg har din fandeninvoldskhet også i påsken - den skal brukes på hard trening, lange turer med bikkja, vårrengjøring og kosthold uten utskeielser!!! Vekta viste 81,1 på mandag, neste mandag skal den være under 80!! :)

 

(gleder meg fortsatt til de DRITKULE olabuksene - 40 i tallet - som jeg har i skapet i str. 38 som passer til sommeren!!!!) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MayaHaa

Hei Soleia,

 

Var innom her for å se hvordan det går med deg - har jo "fulgt" deg lenge. Syns du er kjempeflink, særlig til å fokusere på hva som er viktig i livet og virkelig betyr noe. Kjempemotiverende for meg å se at du er nesten i mål - men det er nok en lang kamp å holde vekta nede også.

Jeg har gått ned 7.6 kg nå, men det går veldig opp og ned for tida. Det bugner av gotteri i butikkene pga påska, vi skal ha 3års bursdag for minsten, og motivasjonen er ikke på topp. Men det hjelper faktiske å se at du satser hardt i påska - det skal jammen jeg også!!!!

 

Masse lykke til, jeg heier på deg!!

 

Klem MayaHaa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsener, Kristepine, MayaHaa, dundas og Irene :)

 

Det er veldig oppbackende, altså! Gøy å høre at dere også er klare for en innspurt nå før sommeren. Dette klarer vi, jenter!

 

Ok- oppsummering, dag 1 med naziregimet:

 

Kcal: 1587

Trening: 55 min spinning

sjokkis: 0

Pepsi Max: 0

 

Suget etter de to nederste radene er ikke-eksisterende. Måtte det fortsette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Soleia, det er trøkket du viser nå som sikrer deg total seier. Jeg er ikke helt der selv, men jeg er heller ikke slapp hva motivasjon angår. Og husk, sjokoladesuget er ikke noe problem så lenge å spise sjokolade ikke er et alternativ. Og må få skrive under på at krom hjelper! Jeg pleier å ta fire stk de første dagene for å få en sjokkstart og så gå jeg over til en pr dag slik foreskrevet. Det tar helt bort søtsuget, men det hjelper ingenting om du går rundt og tenker på sjokkis. Poenget mitt er at dersom du starter hver dag med å si til deg selv; I dag skal jeg ikke ha sjokkis, i dag skal jeg ikke ha sjokkis, så er det sjokkis du kommer til å tenke på og ha lyst på, selv om søthungeren er borte. Derfor når du våkner om morgenen så si til deg selv: Dette blir en herlig dag, og sjansen er at det blir det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for et reflektert innlegg!

Det ligger mye i tankens makt, det er helt sikkert.

Jeg husker at kursleder en gang sa at hjernen ikke oppfattter ordet "ikke". Så hvis man hele tiden tenker: " jeg skal ikke tenke på sjokkis, jeg skal ikke spise sjokkis", så ender man opp med å nettopp gjøre det.

Derfor tenker jeg minst mulig på dette, og fokuserer på deilig, sunn mat og trening. Ja, jeg tror nok det er dette "trøkket" og beinharde linja denne våren, som skal få meg i mål. Og jeg er klar for det. Det med å ikke drikke pepsi max er jo overraskende lett. Fra å drikke ca 1,5 l per dag til å drikke ikkenoe. Skal vel kanskje ikke være så kjepphøy, er jo bare på 4. dagen....hehe- men alt er en seier :)

 

Ble kjempeskuffa da jeg kom på SATS i stad...skulle på en 55 min spinningtime, men jammen var den fullbooket! Mange som har hjemmepåske, tydeligvis, og så regner det....Jaja. Slang meg på en 55 min step-time og ble da god og svett av den også. Og så har jeg booket spinningtimer på søndag og mandag. I morgen skal jeg ha en dagvakt, og lørdag skal jeg på koselig venninnetreff :)

 

Ha en fortsatt god påske- både frua og alle andre her inne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kcal: 1511

Trening: 55 min step

Sjokkis: 0

Pepsi Max: 0

 

Kjenner søtsuget i dag. Har spist noen Dent for å døyve det verste. Tenkt mye på neste måltid i dag. Slitsomt. Men sånn er det nå bare av og til.

 

I morgen skal jeg på dagvakt. I fjor påske stod det et gedigent påskeegg på vaktrommet, fra lederene våre. Det var stappfullt av marsipan og sjokolade. Håper at det ikke er der i år. I så fall blir det en real styrkeprøve i morgen. Men jeg skal takle den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kcal 1604

Trening: 50 min fettmarsj

Sjokkis: 2 små skumputer med mørkt tynt sjokoladetrekk

Pepsi Max: 0

 

Jaja- unngikk i det minste å røre påskeegget på vaktrommet.

Ting går greit, men savner større måltider. Det er tydelig at jeg har spist mer enn jeg har trodd, i det siste. Ikke rart jeg ikke har gått ned.....Men venner meg vel til disse mindre måltidene etterhvert.

 

I morgen blir det koselig venninnebesøk. En av mine beste venninner fikk baby i desember, og pga lang reisevei blir det ikke besøk før nå. Hun skulle lage kyllingsalat, så får vi satse på at det ikke er andre fristelser der.

 

Fortsatt god påske jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kcal 1604

Trening: 50 min fettmarsj

Sjokkis: 2 små skumputer med mørkt tynt sjokoladetrekk

Pepsi Max: 0

 

Jaja- unngikk i det minste å røre påskeegget på vaktrommet.

Ting går greit' date=' men savner større måltider. Det er tydelig at jeg har spist mer enn jeg har trodd, i det siste. Ikke rart jeg ikke har gått ned.....Men venner meg vel til disse mindre måltidene etterhvert.

 

I morgen blir det koselig venninnebesøk. En av mine beste venninner fikk baby i desember, og pga lang reisevei blir det ikke besøk før nå. Hun skulle lage kyllingsalat, så får vi satse på at det ikke er andre fristelser der.

 

Fortsatt god påske jenter![/quote']

 

Veldig bra - og beundringsverdig at påskeegget fikk stå!! Min snille og gode pappa kom rett før påske innom med 1 megagigastort påskeegg til "oss alle", dvs. mine stakkars to sønner på 5 og 10 og meg.... + 2 DIGRE (enorme) kremmerhus fulle av påskesjokolade. Og jeg ELSKER ELSKER ELSKER sjokolade!! Det var lite annet å gjøre enn å..... hive all godisen i bilen, spinne opp til eksen og plante dem der!!! hahahaha... Han har en vilje av stål og er heller ikke spesielt svak for sjokkis, + ungene er der i påsken. Det var jaggu deilig å hive ut all sjokissen der! Selv har jeg unt meg et par nutrilettsjokisser på kvelden når jeg har "måttet" ha noe. Ikke helt supersunt, men heller ikke superverst ;)

 

Stå på videre Soleia, "plutselig" er du i mål med dine 2 aller siste :)

 

Og fortsatt god påske!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si du også viser en beundringsverdig styrke når du leverte fra deg all den påske-sjokkisen ;) Bra gjort! Sjokolade er og blir min største last.

 

Lykke til videre- nå er snart påsken "unnagjort"- og hverdagene er her igjen.

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gått greit. Var på venninnebesøk og hun serverte en nydelig salat.

Etterpå disket hun opp med lekker appelsinkake som jeg tok en flik av. Det store påskeegget rørte jeg ikke ;)

Var på kino med mannen i stad og spiste et eple.....

 

Kcal: 1552

Trening : 0

Sjokkis: 0

Pepsi Max: 0 ( litt sug....)

 

Hepp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og snakk om å gå på en sjokolade-smell.....på dag 5, liksom???

Før jeg visste ordet av det hadde jeg putta maaange sjokoladebiter i munnen, gitt....Er det mulig?!

Jaja- her nytter det ikke å gråte over spilt melk. På`n igjen.

 

Kcal: ca 2200

Trening: 50 min spinning puls

Sjokkis: jepp

Pepsi Max: 0

 

Sånn rent matematisk så skal jeg faktisk ikke gå opp i vekt pga denne dagen. Men in real life gjør jeg det. Kroppen min samler på all ekstra energi- hver eneste overflødige kalori viser seg på vekta. Urettferdig, men sant. Sånn er det vel, rett etter at man har gått ned såpass mye.

 

Vel. Jeg er uansett klar for resten av mitt nye liv.

 

;):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Komplekser

Slanking er ikke bare matematikk, nei.

 

Hvor lenge skal du holde på med "nazi-regimet" ditt?

 

Jeg følger med deg, står på sidelinja og heier og vifter med flagget. (Eller..flagg og flagg...jeg vifter med ei olabukse!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom med en hjemkommet påskeutskeier. Så utrolig påskeflink du er!!!!!!! Ja, da. Jeg har lest dag 5 også, men likevel. Du er den beste! Dette kommer til å gi strålende resultater.

 

Jeg har skeiet og skeiet ut, men det går greit. Aner ikke hva vekta sier, for batteriene var døde da jeg skulle veie meg forrige mandag, og jeg har selvfølgelig ikke ordnet det mens det har vært påske.

 

Har akkurat meldt meg på et ekspresskurs som starter neste uke. Trenger et spark bak, så da er det bare å melde seg på og komme i gang.

 

Gleder meg. Jeg er en veldig pliktoppfyllende kursdeltaker, så det pleier å gi gode resultater.

 

Store vårsmil herfra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slanking er ikke bare matematikk' date=' nei.

 

Hvor lenge skal du holde på med "nazi-regimet" ditt?

 

Jeg følger med deg, står på sidelinja og heier og vifter med flagget. (Eller..flagg og flagg...jeg vifter med ei olabukse!!)[/quote']

 

Så kult at du vifter med olabuksene! ;)

Jeg skal holde på med nazi til jeg er i mål. Rett og slett. Tror det er det eneste som funker for å kvitte meg med de siste to. Men å leve sånn er ganske tøft, så jeg er avhengig å se at dette funker ganske fort. Grammingene må begynne å rikke på seg innen et par uker i alle fall. Hvis ikke er det vel ikke dette som skal til heller. Og da tror jeg at jeg må justere min trivselsvekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom med en hjemkommet påskeutskeier. Så utrolig påskeflink du er!!!!!!! Ja' date=' da. Jeg har lest dag 5 også, men likevel. Du er den beste! Dette kommer til å gi strålende resultater.

 

Jeg har skeiet og skeiet ut, men det går greit. Aner ikke hva vekta sier, for batteriene var døde da jeg skulle veie meg forrige mandag, og jeg har selvfølgelig ikke ordnet det mens det har vært påske.

 

Har akkurat meldt meg på et ekspresskurs som starter neste uke. Trenger et spark bak, så da er det bare å melde seg på og komme i gang.

 

Gleder meg. Jeg er en veldig pliktoppfyllende kursdeltaker, så det pleier å gi gode resultater.

 

Store vårsmil herfra[/quote']

 

Så søt du er! Du er også best, skjønner du!

Sammen skal vi i mål, min cybervenn....

Lurt at du melder deg på kurs. Jeg skal heie deg over målstreken!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristepine

Jeg trenger ny kjøkkenvekt... Den er alt for unøyaktig den jeg har. Men den får duge litt til. Jeg starter med nazi-regimet i dag. 61,9 kg og litt ned siden forrige tirsdag, tilbake der jeg var for tre uker siden. 3,9 igjen til det ultimate mål. 1,9 igjen til sommerens bikini mål.

 

Jeg er veldig imponert over hvordan du har klart deg gjennom påsken Soleia! Dette står det veldig respekt av!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....og der var vi i gang igjen. Opp 1,3 kilo fra i går. Fra i går!!! Etter DEN smoothe påsken....?

*Lete febrilsk i tidligere innlegg* ....er det en mnd siden det samme skjedde, tro??

 

 

Djises.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...