Gå til innhold

Å tørre å veie seg


Gjest BKris

Anbefalte innlegg

Jeg blir tjukkere og tjukkere og har bestemt meg for å ta grep. Det er bare det at jeg vet jeg har lagt veldig på meg i sommer og nå tør jeg ikke veie meg. Jeg er redd for at jeg skal begynne å trøstespise. Ja, det er lov å le, for det er ganske patetisk. ;))

 

Men jeg må jo vite hva jeg veier, for ellers så er det jo vanskelig å se om man går med i vekt og det er jo vektnedgangen som bidrat til videre motivasjon.

 

Min plan er å gå ned i vekt før jeg veier meg (haha). Men det har jeg prøvd før uten særlig gode resultater. Så hva gjør jeg? Det betyr at jeg må bite i det sure eplet, ikke sant?

 

Hjelp. Anybody. Er det noen andre her som har det slik?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei KrissiH:)

 

Jeg tror nok de aller fleste her inne har kjent på følelsen av at man rett og slett ikke tørr å veie seg. Men for å kunne sette i gang med den nye livsstilen tror jeg det kan være lurt å bite tennene sammen og se sannheten i øynene.

Jeg har fremdeles dager der jeg vegrer meg for å gå på vekta, spesielt etter dager med utskeielser. Men kiloene er jo der, uansett om man ser det svart på hvitt eller lar være fordi man skammer seg.

Mitt råd til deg er at du går opp på badevekta, og lar tallet motivere deg til å endre livsstil! Det virket i allefall for meg, selvom gudene skal vite at jeg ikke syntes det var noe morsomt der og da.

 

Uansett om du veier deg eller ikke, så er det aldri for sent å endre vaner og å gjøre noe godt for kroppen!;) Lykke til!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et annet tips er å bruke målebåndet flittig også - for der ser du ofte resultater selv om vekta ikke viser det! ;) Selvfølgelig ikke så morsomt første gangen det heller, men GUD så glad man blir når centimeterne forsvinner selv om vekta av og til er helt vrang!

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et annet tips er å bruke målebåndet flittig også - for der ser du ofte resultater selv om vekta ikke viser det! ;) Selvfølgelig ikke så morsomt første gangen det heller' date=' men GUD så glad man blir når centimeterne forsvinner selv om vekta av og til er helt vrang!

 

Lykke til![/quote']

 

Målebånd, ja. Det er herved notert.

Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...