Gå til innhold

Hjelp!! altfor mange kCal!!


Gjest Lexus

Anbefalte innlegg

Err... ja da er foerste dagen over... og jeg tellte 2300kcal i stedet for 1500... men proever aa foelge boka og da tar jo middagen over 1000kcal! saa skal man drikke melk og spise 3 frukter... lunsj... er litt usikker paa hvordan jeg kan holde ting nede!! Noen forslag???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm...da får vi jo se hva vi kan finne på for å hjelpe deg da! Når du sier at du har fulgt boka, mener du da GR-boka?

 

Hvis du skal ligge på 1500 kcal om dagen, så må du nok kutte både her og der. Det viktigste er at du spiser ofte. Det mest åpenbare er å se hvilke ting du kan bytte ut med mindre kaloririke matvarer. Feks er det jo litt å hente på å drikke ekstra lett eller skummet melk og kutte smor. Det er mindre kalorier i feks eple enn i druer. Rent kjott/fisk er det mye mindre kcal i enn feks polser. Pasta er energirikt. Det samme er mange ferdigmåltider. Råder deg til å lese på pakningene! Gronnsaker har nesten ingen kcal og du kan spise nesten ubegrenset av de fleste. I tillegg er det lurt å se på hvor mye du spiser til hvert måltid. 1000 kcal til middag er veldig mye, spesielt hvis totalinntaket bare er 1500.

 

Kanskje du kan skrive litt om hvordan du har funnet ut at du skal ha 1500 kcal, om du er kvinne eller mann, og så er det kjempefint om skriver opp hva du spiser i lopet av en dag sånn circa. Det er litt vanskelig å gi råd når vi vet så lite om deg!

 

Om du er usikker på at 1500 faktisk er riktig, så hjelper jeg deg gjerne å finne ut hva som er riktig. I så fall må jeg vite hva du veier, hvor hoy du er, hvor gammel du er, kvinne/mann og om du sitter mye i ro eller beveger deg mye i det daglige. Hvis kroppen får for lite mat begynner den nemlig bare å spare, så det er viktig å spise nok. Ellers kan du gjerne ta en kikk på den tråden som heter 'Så mye skal du spise...' som er under Ny i Vektklubben. Det står det mye lurt.

 

- skrulle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny dag! 31 år gammel kvinne, følger GR boka og bruker internet siden til å regne ut hvor mange kcal jeg har spist. I dag kuttet jeg ut melken som er letter til Frokost og drakk vann. Det står jo at man skal ha i seg fett så jeg tok minilite smør på brødet (vanligvis ingenting). Bruker kaviar som smør til lunsj med fiskepudding på brød. Salat spiser jeg i tillegg. Men hvis jeg skal følge GR boka med oppskriftene der, jobber Kcal seg oppover noe enormt! Får vel bare fortsette å jobbe med det... det jo tross alt andre dagen! Men ned skal jeg! One way or the other!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tar litt tid å legge om spisevanene og bli vant til nytt opplegg. Jeg sliter litt med å forstå at det blir så mange kcal av å holde seg til GR-boka, siden den er lagt opp for å spise sunt og nok. Hvor gammel er den boka di? Jeg vet at GR la om anbefalingene for hvor mye man skal spise for noen år (?) siden, men vet ikke helt når det var. Nå er det lagt opp til at man skal spise ganske mye hver dag. Jeg veier nå ca 78 kilo og spiser mellom 1700 og 1800 kcal om dagen.

 

Jeg vet ikke hvordan de oppskriftene du bruker ser ut. Kanskje du kan se under 'oppskrifter' til venstre i menyen her på internett og komme med et eksempel på hva du kunne tenke deg å spise til feks middag, og så kan jeg se på det og se om vi kan finne ut av det? Ellers så er det veldig viktig å få i seg melkeprodukter siden de er rike på kalsium, så vil nok anbefale deg å drikke melk til frokost igjen. Ett par dl gir vel bare rundt 80 kcal. Hvis du spiser 4 ryvita knekkebrod, så gir det omtrent 130 kcal, og med litt magert pålegg kan du fint ha en frokost som er rundt 220 kcal. Melk går utenom 'kvoten'. Jeg spiser 40 g kornblanding med litt notter og baer og 2 dl skummet melk + litt frukt/gulrot og det gir rundt 290 kcal (da er 70 innenfor melkekvoten).

 

Vet ikke om dette hjalp så mye, men? Lykke til! - skrulle ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...