Gå til innhold

Hvor mange kalorier????


Gjest triolene

Anbefalte innlegg

Hei triolene! Jeg hjelper jeg deg gjerne å finne ut hva som er riktig mengde kalorier for deg. I så fall må jeg vite hvor gammel du er og om du sitter mye i ro eller beveger deg mye i det daglige, og om du planlegger å trene, og i så fall kanskje skrive litt om hvor mye. Hvis du er kjent med trimpoeng så kan du gjerne skrive opp antall.

 

Regner med at du er ei jente utfra nicket ditt! Hvis kroppen får for lite mat begynner den nemlig bare å spare, så det er viktig å spise nok. Ellers kan du gjerne ta en kikk på den tråden som heter 'Så mye skal du spise...' som er under Ny i Vektklubben. Det står det mye lurt og det er en utregning for kaloriinntak der også.

 

Men, som sagt - hjelper gjerne! - skrulle ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ei jente som snart er 28 år!

Det blir ingen trim om dagen, men jeg er i aktivitet med husarbeid, 5 barn og en del farting hver eneste dag! Men det er ikke noe å få høy puls for akkurat :) He he....

Flott om du vil hjelpe meg! Blir så usikker på om jeg gjør ting riktig....

Takk takk ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg regna litt! Du høres jo rimelig travel ut med fem barn ;). Du skriver ikke om du er på farten i bil eller på beina, så jeg har satt hverdagsaktiviteten din til middels så lenge. Bittelitt forklaring: Du trenger 2066 kcal bare på å være til. Siden du beveger deg i løpet av en dag (middels aktivitet) så kommer vi opp i et energibehov på 2893 kcal. Hvis du ikke trimmer noe så skal du med 500-800 kcal lavere inntak enn dette kunne gå ned i vekt. Likevel vil jeg råde deg til å prøve å få inn litt trim i uka. Det gjør godt for kroppen og godt for hodet. Det trenger ikke være sa ambisiøst i starten heller. Fire 20 minutters gåturer i uka gir to trimpoeng. Jeg drister meg til å putte inn to trimpoeng! Da forbruker du på en dag i snitt 2950 kcal. Du bør nok ikke ligge lavere enn 2150.

 

Alt mellom 2150 og 2450 kcal om dagen skal kunne gi deg fin vektnedgang. Du vil se at det er ganske mye mat når en skal spise sunt! Hvis du beveger deg mer må du spise mer. Se hvordan dette kjennes ei lita stund. Når du går ned i vekt så er det lurt å redusere inntaket litt etter hvert, men ikke noe å styre med på lenge enda.

 

Ellers vil jeg råde deg til å drikke masse vann og kikke på den tråden som jeg nevnte i det forrige innlegget mitt. I tillegg er det kjempefint om du fortsetter å skrive på din egen tråd og leser litt på andres tråder. Legg gjerne igjen noen ord også – det er alltid koselig. Det er nemlig masse informasjon, inspirasjon og motivasjon å finne på disse sidene. Lykke til – dette klarer du :)!

 

- skrulle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...