Gå til innhold

Ammer. hvilken meny?


imonik

Anbefalte innlegg

Jeg fullammer, og har regnet ut energiforbruket til 2205. Er det da meny 3 jeg skal bruke?

 

Må bare legge til at jeg gjør ikke dette i hovedsak for å gå ned i vekt, men for å få et bedre kosthold. Når jeg gikk på kurs i fjor høst spiste jeg mye mer enn det jeg gjør når jeg ikke går kurs, for jeg passet på å spise alle måltidene, så nå blir jeg jo også å spise mere og sunnere enn vanlig, ikke direkte slanke meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest glajenta79

Jeg fullammer og ligg på meny 3, kursleder sa at en bruker 600 kcal i melkeproduksjon, så det må en legge til på energi forbruket. Mitt energi forbruk før trim var på 2030. + 600. Men jeg hadde som mål å gå ned i vekt.

I følge min kursleder skal en legge seg en meny over det en normalt ville lagt seg på når en skal NED I VEKT, er du fornøyd med vekten så må du nok spise mer en 1900 kcal når du ammer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må du passe på at du ikke går ned for fort. Det er anbefalt å gå ned rundt 500g i uka for å være sikker på at det ikke blir frigitt for mye miljøgifter fra fettet i kroppen, dette går rett ut i melka. Det er antatt at man også kan få lavere melkeproduksjon, men tror nok dette har mer med mors trivsel å gjøre i og med det er bevist at barn av anorektikere får nok næring ved fullamming selv om mor nesten sulter seg til døde...

 

Se på barnet ditt, hvis barnet er fornøyd, virker mett og har god vekstutvikling spiser du nok :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...