Gå til innhold

Erfaringer med Reductil?


Gjest Hardkokt

Anbefalte innlegg

Gjest Hardkokt

Hei, er det noen av dere som har erfaring med Reductil? Kan dere i så fall fortelle meg litt om dette, hvordan var det hos legen - måtte det noe spesielt til for å få resepten? Hvordan er det å bruke det? Virkninger/bivirkninger.. Fortell! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare ba om det hos legen, begge gangene. Jeg har gått på reductil i to omganger. En gang som "ikke-motivert" for et par år siden. Da tok jeg pillene, mistet matlysten og spiste masse snop og lite mat. Jeg gikk ned ca 5 kg. Den gangen virket tbl i ca 3 mnd, så ble det ikke mer vektnedgang. Første gangen fikk jeg flere bivirkninger, jeg fikk forstoppelse og treg mage, jeg ble deprimert, hadde munntørrhet og mistet apetitten.

 

Denne gangen var jeg veldig motivert til å gå ned i vekt. Jeg var ikke så ivrig på å benytte reductil, men etter å ha veid frem og tilbake valgte jeg og forsøke en gang til. Denne gangen merker jeg bare en eneste bivirkning, munntørrhet. (og jeg har ikke mistet apetitten..) Det klarer jeg å leve med. Jeg vet ikke hvor lenge jeg kommer til å bruke tbl denne gangen. Jeg vil ta det etterhvert i samråd med legen. Jeg vet ikke engang om de har noen virkning. For nå trimmer jeg og spiser bra, og det kan godt være at jeg hadde gått ned fint uten tbl. Men, det vet jeg ikke. En av legene jeg snakket med mente at reductil ikke ville ha noe særlig innvirknig på vekttapet. Det er bare motivasjon, inntak og uttak som har noe å si i følge han:)

 

Jeg har gått ned ca 5 kg etter at jeg startet med tbl igjen i midten av august. Men, jeg har fremdeles ca 15-20 kg igjen til målet.

 

Krille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker reductil, å d jeg måtte gjennom var å ta noen blodprøver å måleblodtrykket. Jeg har gått ned 16kg på et år med disse og har eneste bivirkning som tørrhet i munn. Men d forsvant etter ei stund, så nå har jeeg ikke noe bivirkninger i d hele tatt. Vurderer om jeg skal spørre igjen om å få ny resept, men vet ikke om jeg får ettersom jeg har gått på de i et år. Heter seg at ikke skal bruke de mer enn ett år.

 

Jeg er iallefall fornøyd me disse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Hei

Jeg gikk på Reductil i litt over 6 mnd. og gikk ned 15 KG for ca 2 år tilbake. Stor Fornøyd, men måtte slutte pga. bivirkning høyt blodtrykk. Jeg fikk høre om det via en venninne og ba legen om det.

Ba om å få starte på det igjen i jan08 men da syntes jeg ikke det var noen effekt av det lenger (med unntak av nevnte bivirkning).

 

Men jeg gikk ned 15 KG i 1.omg. og det var en kjempe booster for meg som ledet til at jeg våget meg på ned i vekt kurs.

Min bruk av Reductil foregikk kun i samråd med lege og veiing 1 gang pr. mnd. uten noe konkret kostplan med unntak av at jeg var inn til en dietiker 4-5 ganger og fikk div. råd om kosthold som Grete Roede overgår +++.

 

Så Reductil i samråd med lege og i forbindelse med Vektklubb/GreteRoede kurs må jo bli bra.

 

Lykke til :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...