Gå til innhold

Til dere som gikk opp lite under svangerskapet:)


Gjest søtekrølle

Anbefalte innlegg

Gjest søtekrølle

Hvor mange kalorier lå dere på hver dag- og til hvor mange trimpoeng i uka?

 

Hvor mange kilo gikk dere opp?

Er det mer vanlig å elgge på seg flere kilo dersom man var slank før man ble gravid enn om man startet som overvektig?

 

Syns kroppen min oppfører seg så annerledes nå som jeg er gravid enn ellers- mye oppblåst og føler meg fullstappet....

 

Gode råd mottas med takk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest glajenta79

Har tre graviditeter bak meg og alle var forskjellige.

Med første mann gikk jeg opp 10 kilo som er helt normalt og ikke urimelig. Den gang var jeg spinkel og veide bare 56 før graviditeten.

Med andre mann gikk jeg opp 20 kilo og lå på 60 kilo før graviditeten, med siste mann gikk jeg opp 15 kilo men var til gjengjeld 67 kilo før den.

 

Min erfaring er at alle graviditetene var ulike og spesielt med andre mann der eg fikk svangerskaps forgiftning og mye vann i kroppen.

 

Med førstemann var eg frisk og aktiv og hadde et normalt kosthold, med siste mann fikk eg bekkenløsning og var lite aktiv og spiste mer.

 

Har aldri fokusert så mykje på kosten med mine graviditeter, men kunne nok vært flinkere med siste mann.

 

En gjennomsnitts kvinne ligg på 2000 kcal i døgnet, og det tror jeg, jeg ville lagt meg på om eg var gravid.

 

No kjem jo alt ann på aktivitets nivå osv er du veldig aktiv må du nok spise mer, uansett så tar barnet den næringen den treng og spis du for lite ender en opp med å bli trøtt og slapp. Følg magefølelsen...lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...