Gå til innhold

Middagstips ønskes


Byli
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg trenger å gå ned noen kilo, men sliter med motivasjonen fordi jeg synes det med middagene er så vanskelig!!! Jeg er elendig på å lage middag så jeg føler at jeg må lære alt på nytt. Jeg elsker kylling og er takknemlig for om noen har et godt råd og noen lure tips på enkle middager som hele familien kan spise. NB! Må være uten nøtter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lille my

hei! Her er en kjempegod oppskrift som jeg fant i "lett mett". Den er egentlig med høne og tar 1,5 timer å lage, men jeg bruker kyllingfilet og 15-20 minutter ;)

 

4 porsjoner:

4 kyllingfileter (1 høne)

1 ss olje

1 purre

2 epler i terninger

1 ts karri (jeg pleier å ha litt mer fordi jeg elsker karri)

1/2 ts pepper

2 1/2 dl hønsebuljong (evt. grønnsaksbuljong)

salt

 

Del kylling eller høne i serveringsstykker (fjern evt. skinnet hvis du bruker hel fugl). Stek kjøttet. Dryss over karri og la det surre sammen med stekefettet. Tilsett buljong og la det trekke (1 1/2 time iflg oppskrifta, men ca 15 min holder hvis du bruker kyllingfilet og har brunet den godt først). Ha i purrebiter og epleterninger. Kok videre til grønnsakene er ferdige. Tilsett salt og pepper og server med ris.

 

Denne har vi ofte når vi skal ha en rask og ikke så tung middag (f.eks. de dagene jeg skal på trening). Den er skikkelig god :)

 

Lykke til! Jeg anbefaler forresten begge kokebøkene til GR, de har sunne og lettlagde/kjappe middager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...