Gå til innhold

Vektdagbok til rund og god gravid


Gjest YummyMummy

Anbefalte innlegg

Gjest YummyMummy

I dag våknet jeg med en vannvittig motivasjon til å gjøre noe for kroppen min.

 

Jeg er 2 barnsmor og 9-10 uker på vei med nr 3. I de forrige svangerskapene gikk jeg opp henholdsvis 25kg og 20 kg. Denne gangen ønsker jeg max 10 kg (helst ingenting).

 

Jeg er ærlig og sier vekten min og raporterer hver torsdag frem til fødsel.

 

9 uker på vei

99 kg

1,5 kg opp siden jeg ble gravid.

 

Mål ut oktober er å få styr på kvalmen og å spise sundt samt gå en tur hver dag.

 

Jeg ønsker meg selv lykke til :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer kjempemasse. Ligger selv ca 7 uker foran deg i løypa, er 16 uker på vei nå.

Har også som mål å gå opp minst mulig, og fortsatt veie 2-sifret ved termin (11 kg å gå på pr. i dag), men sliter litt med motivasjonen for tiden...

 

Har gått opp 2,5 kg til nå, men de tilegger jeg i det fulle og hele ferien, vekta har nemlig stått stille siden begynnelsen av august (hvertfall når jeg veide meg forrige uke, prøver å ikke hoppe på vekta hele tiden lenger). Klarer jeg 4 uker til uten oppgang skal jeg være fornøyd, da er jeg halvveis, klarte så lenge sist, men etter det hoppet kiloene på i en fart, så det er da den virkelige kampen begynner...

 

Gleder meg til å følge deg framover :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Gjest YummyMummy

Nå har jeg ikke vært her på en stund. Jeg har desverre gått opp 2 kg og ligger på 100 :)

 

Skal til Jordmor neste uke og kommer til å spørre henne om det er helt greit å følge meny nr 3 evt 4.

 

Heldigvis er formen mye bedre så jeg klarer å komme meg litt mere ut, men fortsatt tilbringes kveldene etter at ungene er lagt med å ligge på sofaen å være kvalm.

 

Det hender desverre at det blir litt trøstesnop da.

 

Og foresten jeg er 13+4 uker på vei. Eller var det 14+4? Jaja, riktigere tall får jeg på rutineultralyden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...