Gå til innhold

En ny begynnelse....for ente gang


Anbefalte innlegg

Starter på nytt kurs den 16. så jeg er litt i forkant. Har nettopp skrevet et "klage-innlegg" på vegne av oss som er single (du finer det under Ny i vektklubben), det hjalp å syte litt, føler meg straks mye bedre. Jeg har 30kg+ som skal bort denne gangen. Om jeg skulle regne sammen alle kiloene jeg har slanket bort i årenes løp............

Jeg er ei godt voksen dame, som trives best på kino, kafe, teater eller på konsert, så det blir trimmen som blir utfordringen. Men jeg liker å gå tur, så jeg får legge inn noen gode lydbøker på mp3-spilleren - får bare håpe at det ikke blir blankholke med det første (bor i Nord-norge). Vi snakkes.

Pippia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Skal på kurs 281008, og veldig klar.

 

Gikk på GR - kurs høsten 2005 til våren 2007. Ga opp på den tiden da alt sto stille, og motivasjonen var laber. Trodde jeg skulle klare det på egen hånd, og *plutselig* var de 17 kg jeg gikk ned på meg igjen.

 

Jeg er en dame på snart 40(hjelp!) Har et vanlig familieliv med mann og et barn, og vi bor på Østlandet. Vet ikke hva vekten min er nå, men det jeg vet er at jeg ikke vil se ut slik som jeg gjør nå. Skal det være noe vits, må jeg ned minst 40 kg. Er 164 høy, og føler meg som flodos elefantos...

 

Av erfaring tar jeg nå en dag av gangen, og har lovt meg selv at NÅ skal jeg følge GR boken til punkt og prikke, og gå på kurs til målet er nådd. Har funnet ut at jeg trives med å trimme med Friskis og Svettis og skal avgårde på torsdag.

 

Er ok å kunne blogge med en voksen dame, så skal vi følge hverandre på veien?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Hei, hvordan går det? Jeg er ikke av de ivrigste på nettet som du kanskje har forstått, men her kommer det en liten rapport.

Jeg er kjempeoverrasket - jeg har gått ned tre kilo på de to første ukene - og det med å spise mer mat enn jeg har spist på så lenge jeg kan huske. Jeg har prøvd å spise ca 1200 kalorier, veid, tellet og (selvfølgelig) sprukket - i mange år. Så nå spiser jeg altså 6-700 flere kcal om dagen - og går ned i vekt, forstå det den som kan.Går det bra på din kant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde første kursdag tirsdag 281008.

 

Ble helt satt ut av hvor mye jeg hadde ågått opp etter at jeg sluttet kurs våren 2007.

Nuvel; tar en dag av gangen, onsdag var korpset til datteren min på Peppes inkl oss i styret og dirigenten. Fikk tips av kurslederen min at jeg kunne spise 3 stk. pizzabiter dersom de var 4-kantede. Det gikk veldig greit, ble mett:-D

 

Fredag var litt verre, da jeg var på pub for å feire bursdagen til en venninne av meg. Drakk ikke noe alkohol, men slitsomt å måtte "forklare" at jeg ikke skulle ha drikke. Til en annen gang skal jeg takke ja, og `late`som jeg drikker..

 

Veiedag er tirsdag, og har hele uken skrevet ned og veid alt som har gått forbi drøvelen. Ligger foreløpig på meny 2, skal da spise 1600 kcal om dagen, ligget litt under fleste av dagene-med unntak av lørdag.

 

På tirsdag skal vi også beregne mer nøyaktig hvor mange kcal vi skal spise..

Ellers har jeg trimmet Friskis og svettis, og går med staver til og fra jobb hver dag.

Har snart klart en uke, så får vi se hvordan neste uke går..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...