Gå til innhold

Pine Line til Fine Line ;)


Gjest AngeLine

Anbefalte innlegg

Tenkte å skrive litt om veien til et nytt og bedre liv, litt for å motivere meg selv.. se hva jeg gjør bra eller hva jeg gjør feil osv..

 

Jepp! Da er jeg i gang...

 

Litt om meg selv:

 

Jeg er en jente på 26, samboer og har to barn.. første født i 06 og andre nå i aug 08.. Men nå har vektnåla bikket 3-siffret, og jeg skal NED! og det i en fart.. helst! hehe :(

 

Så nå er det amming, trilling og etterhvert trening på treningsstudio (blir vel mest spinning) til en ny og finere Line, derav tittelen.. pine Line til fine Line :(

 

Veing hver onsdag, så kommer med oppdatering på vekta da:

 

22.10: 104.5 kg

29.10:

05.11:

12.11:

19.11:

26.11:

03.12:

10.12:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har forsåvidt spisinga gått greit.. Ligger på rundt 1900-2000 kcal.. MEN så ble det noen bamsemums her i kveld :(

 

Men vi kom oss i allefall ut en tur! Sambo tok eldstejenta i vogn, og jeg trilla minsten, så "tjente" meg 1 trimpoeng der! :( I tilegg til at det ble en veldig koselig søndagstur i skogen. Hadde med niste og greier..

 

så konklusjonen ble: en riktig så koselig søndag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag må jeg bare være suuuperflink med maten, for her regner det sidelengs og blåser noe sinnsykt. Så ble ikke noe tur ut på meg og minsten i dag :o

 

Prøvde i det lengste å få sambo med på en trilletur, men måtte bare innse at det hadde blitt en VELDIG kald fornøyelse :o og siden jeg ikke kan begynne å trene på studioet før neste uke, ble det ingen trim på meg i dag..

 

Nå må jeg bare finne på noe lurt vi kan ha til middag i dag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har det forsåvidt vært veldig greit, bortsett fra at jeg ikke har fått vært ute i dag heller :o Synes dagen har gått så alt for fort at jeg rett og slett ikke har hatt tid til noen ting..

Sto opp spiste frokost, tok en yougurth før vi dro i møte med banken. Så dro vi å henta eldste jenta i barnehagen, hjem spiste "lunchen" min (altså brødmåltid..) Så var det foreldremøte, ble en pølse til mellom- måltid (veide og regnet ut 150 kcal). Så har jeg spist ALT for mye taco i kveld, fikk besøk av en god venninne og koste meg litt ekstra (spiste 1 skjell for mye der gitt..). Men tross dette har jeg kommet opp i "rett" antall kcal, bare for få måltider..

 

Vel vel, gjort er gjort og spist er spist.. i morgen er det en ny dag, nye muligheter :o Skal på treff på helsestasjonen og veie meg! *iiik* Men skal være flink å spise frokost før jeg går og spise lunch der oppe, og IKKE spise vaffel! (de selger nemlig det der :o )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært på helsestasjonen i dag på treff, gikk frem og tilbake og tjente meg 3.3 trimpoeng! STOLT (har hørt at man skal registrere trilling som å klippe plen) :o Mye oppoverbakker også, så ble ordentlig svett.. deilig det!

 

Kjempekoselig å treffe så mange jenter og babyene deres, var veldig flink og spiste frokost før jeg gikk og hadde med meg matpakke! Så da kjøpte jeg meg BARE kaffe i dag (og klarte å styre unna vaffelen :o)

 

MEN, så kommer så det veldig store MEN'et: Var på vekta.. har jo bestemt meg for å veie meg på denne vekta istedet for å veie meg her hjemme.. Men jeg vet ikke om det var på grunn av vekta eller jenta, men den viste iallefall 104.5 :o altså OPP 0.5kg.. men nå skal det jo sies at jeg er i "startfasen" her, og mister ikke motet av den grunn! :o Bare å fortsette å være flink fremover og gå turer, så renner vel kg'ene av etterhvert...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg og minsten vært på besøk på jobben, kjempekoselig å se kollegaene mine igjen :o Ble jo selvfølgelig "ute-lunch", men valgte det som var lettest på menyen, så da ble det kylling BLT. Foccachia brød med kyllingbryst og bacon (:o).. Så var det kakespising på kontoret, tok en liten bit.. men alikevel (skulle jo klart å stå over HELT) Så det ble et av måltidene mine..

 

Men men, noen dager blir jo sånn, sånn er det.. og jeg prøver å endre livsstil, fremfor å bli "hysterisk" for å gå ned i vekt, da tviler jeg på at jeg blir der.. Gikk på Grete Roede for 4 år siden og gikk ned nesten 20 kg, MEN var alt for streng med meg selv og gikk opp alt igjen..

 

men det er som de sier: ny dag, nye muligheter.. :o

 

 

....og i morgen er det en ny dag! :o....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og mer rot med maten i dag...

 

Stod opp i 10-tiden og spiste frokosten min i 11 tiden, så gikk det slag i slag med amming og fiksing. Yngstemann skulle til fysioterapi-time, og jeg hadde selv legetime kl. 1400.

 

Etter fysio og legetime, skulle vi jo dra hjem å spise.. men istedet ble det en tur på butikken, så dro vi i barnehagen til eldstejenta, der de har feiret FN- dagen! Etter det måtte jeg jo selvfølgelig innom et lagerutsalg på baby- utstyr.. og vips så var kl 18 og jeg hadde spist ETT måltid.. Da jeg kom hjem spiste jeg en yougurth for å "døyve" den værste sulten..

 

Sambo har fått vite at han har fått ny jobb i dag, så dette skal feires! Så i kveld blir det baconsurret indrefileet med ris og fløtesaus! :o Men det skal vi unne oss, for dette er både fortjent og veldig etterlengtet!!! :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Huff, ble en alt for lang "pause" i prosjektet mitt her.. sykdom og tull.. jul og barnedåp.. og her sitter jeg og har gått OPP i vekt!:) men men, nytter ikke å grine over spilt melk, det viktigste er at nå er jeg i gang igjen!:)

 

I dag har jeg spist hjembakt brød med go og mager servelat på til frokost, ble pølser til middag, frukt, yogurth og nå til kvelds blir det noen kornmo med philadelphia light på! :)

 

Har vært veldig flink med trening da, kommet i gang med treningsstudioet.. så nå har jeg vært på spinning! Synes det var kjempemotiverende og gleder meg til å fortsette! Denne uka skal jeg også ha min første time med personlig trener! *klapp på skuldra til meg* :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Scorpiogi

Hei! klapp på skuldra til deg ja! ikke verst å dra i gang igjen etter et langt opphold;)

Men noen ganger er det vel litt hektisk, og i tillegg legge så om på hverdagen kan bli vanskelig. Men du virker motivert nå i hvertfall, jeg skal heie på deg :)

 

Jeg har forresten to gutter, en fra 2006(aug) og en fra august 2008. Åsså er jeg 26 år, så vi har litt til felles :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...