Gå til innhold

Overvektig og prøvende


Gjest lady

Anbefalte innlegg

Som jeg skrev over, jeg er overvektig og prøvende. Har prøvd å bli gravid i ca 14 mnd. Jeg har fått time hos spsialist, min første avtale for 2009 er oppført (";) Han er tydligvis en travel lege.... HEHEHE

Og jeg ønsker å gå ned i vekt før timen min. Noe som ikke burde være noe problem på 3 mnd........ Men det er har mitt lille store problem kommer. Jeg kommer meg f... ikke opp av sofaen. Jeg er blitt flinkere til å kontrollere kosten, men for å få litt resultater er det jo greit å bevege på rumpa.

 

Noen som har noen motiverende tips?????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sofaen er god, altfor god noen ganger.

Sliter litt med det samme som deg der ja. Men har kommet litt igang igjen siste uka. Tidligere var jeg kjempeflink til både å trene og gå tur, men så kom sommeren og jeg ble sløvere og sløvere og sløvere, så ble jeg gravid og treningsstudioet ble utelukket for en stund. Så nå har jeg hatt som mål i 3 måneder å begynne å gå mer tur...Uke etter uke gitt og jeg forble på sofaen, formen ble stadig dårligere, og tanken på en lang og oppkvikkene tur ble det så som så med...men så bestemte jeg meg for en uke siden ca. JEG SKAL UT Å GÅ TUR. Og jeg har gått tre turer siden fredag. Jeg bestemte meg for at turene ikke nødvendigvis trenger å være så lange, om de så bare er på 15 minutter så skal jeg ut av sofaen minst tre ganger i uken er målsettingen min. Pluss at jeg skal gå eller sykle til barnehage/jobb hver dag også. (Tar meg ca 10 minutter på sykkel eller 20 minutters gåing totalt) Jeg har en grei liten rundtur som tar 25-30 minutter som jeg har gått et par ganger nå. Ikke så mye trim, men en god begynnelse og mye bedre enn å bare ligge på sofaen. En kan til og med rekke det mellom to tv-programmer en bare MÅ se (som egentlig viser seg å bare være vas allikvel). Og det beste er at når en først kommer igang med turgåing så blir det lettere og lettere og komme seg over dørstokken, og turene en har lyst til å gå blir lengre og lengre.

 

En annen god ide er å samle på epler i dagboka her. Legg inn all trim der og se at epletreet fylles. Sett deg et mål for når ditt første epletre skal være fullt. Ser at det er 14 epler på epletreet og hvert eple er på 7 trimpoeng, noe som også er minimum av det som er anbefalt av trim. Du sier du har tre måneder på deg, dvs ca 12 uker, kanskje det kan være et mål og fylle ditt første epletre før du skal til legen?

 

En siste ide som jeg kommer på i farten er å fortelle på tråden din her hvordan det går. Skriv inn hver dag hva du har gjort av trim. Det er mye kjekkere og skrive når en har trimmet enn når en bare har ligget på sofaen. Jeg skal følge deg opp og rose og rise deg viss du trenger det :o

 

Kom igjen, og kom deg opp av sofaen, dette klarer du. Tenk også på hvor kjekt å komme til legen og kunne fortelle at du har gått ned x kg siden i høst :o

 

Vel dette ble et langt innlegg. Vet ikke om det ble mest for å motivere meg selv

eller deg...hehe...

Vel uansett nå skal jeg begynne å sanke epler igjen. Jeg skal fylle opp mitt 8. epletre (har holdt på siden mai i fjor vel å merke) innen termin som er om 22 uker, og aller helst komme et godt stykke på vei på det 9. treet også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen tusen takk for svaret. Husker det med det epletreet. Jeg har gått på 5(!) GR kurs. Burde jo vært en sylfide......Går ikke på kurs no, men kanksje jeg kan begynne å kikke litt i bøkene mine. Har jo fått en del av de.... Men det er sant som du sier, kommer man seg først ut av huset, så er det gjort. Og når man har gjort det en stund, så blir det vane og man blir litt sur om man ikke får turen... Men det er å komme til det punktet hvor vwiwn kan være litt humpete.

Men jeg har vel egentlig motivasjon nok til å begynne, men ræven sitter fast i sofaen.

Men no skal jeg begynne et litt mer aktivt liv. (";) I morgen skal jeg på vekten.

 

Snax

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...