Gå til innhold

Fitness-ball??


Gjest Blubbis
 Share

Anbefalte innlegg

  • 4 weeks later...
Gjest hegehoerte

Jeg har kjempe bra erfaring fra fitness ball... Det er veldig godt for å stabilisere ryggen og magemusklene, og for å motvirke bekkenplager.

 

Jeg har gjort enkle øvelser der jeg sitter på ballen og tar benene rett ut foran meg, høres kanskje enkelt ut.. men er vanskeligere enn du tror, og er veldig god trening over lang tid. Når man etterhvert begynner å få det til, kan man fortsette med aerobic vekter, og trene det samtidig.

 

En annen øvelse kan være situps, der du lar benene hvile(90*) over ballen...dette gir god effekt.

 

Enda en øvelse som jeg bruker masse, er å ligge med magen over ballen og støtte hendene i gulvet, strekke benene oppover bak. Kan virke litt umulig i begynnelsen, men etterhert som balansen blir bedre, tror jeg du vil ha god nytte av den=)

 

Håper noe av dette var til hjelp!!

 

Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei Blubbis,

 

Jeg har brukt en fitness ball i 5 år. Jeg begynt etter første mann ble født og jeg var i fysioterapi pga bekkenløsning. Jeg brukte det under andre svangerskapet for å forebygge smerter. Det er en kjempe fint treningsform med mange muligheter. Søke på fitness ball eller trening tips på vektklubben.no eller greteroede.no og da får du flere øvelser med bilder og beskrivelser. I tillegg selges det en fitnessball i GR butikken som ha med en instruksjons CD.

 

Det er lett og det er moro. Lykke til,

 

Melissa K (Kursleder i Kragerø)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...