Gå til innhold

Regner dere på kaloriene?


Gjest c@thrine

Anbefalte innlegg

"Finregner" dere på kaloriene, eller følger dere bare menyen dere skal ha uten å ofre for mye tid på utregning av kalorier?

Jeg har endelig kommet dit hen at jeg har fått motivasjon til å starte på kampen mot mine 15 ekstra kilo. MEN jeg er fryktelig usikker på om jeg skal regne på kaloriene, eller bare bruke menyen som veiledning.

Har nemlig vært jo-jo slanker altfor lenge, og da har jeg telt kalorier i de "gode" periodene. Dette har jo ikke funka på sikt..Denne gangen ønsker jeg å se nedgang men samtidig bruke en metode som gir meg nytt spisemønster som jeg kan ha resten av mitt liv!

Er det derfor lurt å bruke menyen som veiledning, men ikke henge seg opp i kaloriene?

Kommer jeg til å gå ned i vekt allikevel?

Jeg skjønner jo at jeg må "kontrollveie" litt iblandt, feks brødskiver, kjøtt,fisk osv..

Men det er jo stor forskjell på det og på å veie alt + telle kalorier..!!

Noen med erfaring, synspunkter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan og velkommen inn hit. Så flott at du er klar for å gjøre noe med de overflødige kiloene.

 

Jeg er kanskje litt utypisk for deltakerne her inne, men jeg har valgt å ikke veie all mat men kontrollregne litt for å ha en viss peiling. Jeg har som du skriver hatt som mål å spise sunt og regelmessig. Jeg tror en av fordelene med å ikke veie alt er at man ikke blir så opphengt i kalorier, mens ulempen er at man i perioder der vekten står stille (det skjer for de fleste) ikke vet om det er pga. matinntaket.

Uansett hva du velger så ønsker jeg deg lykke til, og ned i vekt det er jeg sikker på at du kommer. Det første og viktigste steget har du allerede tatt, nemlig bestemt deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...