Gå til innhold

Trenger tips til frokoster og mellommåltider


Gjest Pia
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest miamaria

Jeg spser alltid havregrøt til frokost. 1,5 dl havregryn og en ss kli og 4 dl vann (salt etter smak hvis du vil). Eventuelt bytt ut noe av vannet med melk - eller drikk et glass ved siden av. Litt lett-syletøy, rosiner, kanel er godt på :-)

 

Har også oppdaget polarbrød extreme som er veldig smarte. Ha dem i fryseren og ta opp eterhvert. Rist dem i brødrister:-)

 

Frukt oppskåret med lettyoghurt er et nydelig mellommåltid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To tynne skiver grovt brød, litt grovsennepp, kalkunpålegg, Tines lett hvitost (den smelter i motsetning til synnøves) og tomat, sylteagurk eve. andre lovlige grønnsaker. Også masse krydder eks. paprika, basilkum, timian, oregano, rosmarin, chili etc.

 

Jeg trenger også flere ideer til mellom måltid som ikke inneholder egg, cottage chese eller kvarg. Noen glupe ideer der ute?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thebiggestlooser

Spiser mandler eller nøtter hver dag,men ikke mer enn en liten neve-ca.10 stk.Sammen med en frukt er det et fint mellommåltid og man får i seg det rette fettet.Bruker også litt 4-korn i youplait 0,1%,et fint mellommåltid eller som et eget måltid også.Da med litt mer 4-korn, youplait 0,1 og nøtter/mandler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Jeg kan gjerne spise brødmat til alle måltidene. Føler at det er så mye å velge i som er kjempegodt.

Frokost består ofte av 2 brødskiver m/makrell i tomat, havbris eller annet med fisk. Kjøttpålegg pynter jeg alltid med salat, paprika, agurk ol.

Matpakka er tilsvarende og jeg gleder meg til lunchen og nyter hver tygge.

Kveldsmåltidet er ofte klibrød m/mager prim. Slik får kroppen noe å jobbe med utover natta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...