Gå til innhold

Hei hei


Gjest lindacg

Anbefalte innlegg

Jeg er en stort sett blid og aktiv jente på 30 år, med 3 nydelige barn og en herlig mann.

Men jeg sliter med vekta.

 

Jeg er 164 høy og veien nå 93kg.... Gikk ned 19 for noen år siden, men de fleste kom på i siste svangersskap. Er fortsatt i minus, men hatt en lang periode med elendig kosthold...

Hvorfor er det så lett å falle tilbake?!?

 

Hatt en grei dag idag med 1000 kcal ca...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tronderpi1

På ca. samme "plass" i dag vi da ser jeg, høyde/vekt :) Jeg har nå holdt på siden juni, men fortsatt en "stor jobb" igjen ja..... Har giret ned litt i "prosjektet" nå frem mot jul, rekker ikke "alt", men er nok stort sett flink læll.

Håper du finner motivasjon i disse sidene slik jeg gjør! Masse flotte mennesker her inne med mye kunnskap som de deler raust av!!!

 

Ligger du på 1000 kcal pr. dag? Det synes jeg er veldig lite. Jeg ligger på mellom 1600 og 1800 kcal. pr. dag...

 

Ønsker deg masse lykke til!

 

Hilsen fra Trøndelag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare ca 1000 igår for det var første skikkelige dag og rakk ikke ene måltidet. Dessuten hjemme med ene sønnen min pga vannkopper og da var jeg ikke veldig aktiv. Rakk bare 30min trening hjemme. Gleder meg til ut på tur!!!

 

Prøver å¨spise en hjemmelaget suppe to ganger om dagen og vil helst ikke på pulver, men vil prøpve på -5 kg til jul... Litt mye, men klart det før.

Takk for hyggelige ord.

 

Hva er en vanlig dagsmeny for deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da målte jeg meg....

108 rundt livet!!! Whaaat?!? Var 90 før siste svangerskap.....

34 overarmer

74 rundt låret

121 rundt rumpa...

106 rundt puppene

93 under puppene....

 

Griner her.... Nå skal det strammes og fikses...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart bare 932 idag... Men spiser en grønnsakssuppe som er veldig mektig... Spist 3 knekkebrød og et rundstykke og masse frukt og grønt.... Hvordan få opp kaloriene? JEg trives best med grønn mat i begynnelsen. Skal veie imorgen, så får se om det funker da....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er faktisk 3 kg i minus denne uka. fornøyd med det for all del, men sliter med å få inn nok gode kcal altså... Spiser masse frukt og grønt, men det er jo ikke kalorier... Men vi får se etter helgen, egentlig skulle jeg ikke veie meg før mandag tenkte jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vært å badet idag!!! Svømte 550 meter tilsammen pluss masse lek. Og jeg har aldri orket å svømme:)

 

Koste meg hjemme med samboer i går og drakk noen øl uten dårlig samvittighet.

 

Eneste er disse kaloriene. Selv etter kake og kyllingburger er jeg ikke oppe i nærheten av 1600kcal, men det kommer etterhvert:)

 

Ha en nydelig kveld!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy det var å lese din side. Du er flink til å skrive ting som gjør at man kan forstå hvordan du har det. 1000 kcal tror jeg også er litt lite. Du kan jo nesten spise like mye kcal til hver dag. Men, jeg har lært på kurs at vi ikke skal spise snop, øl, osv. for å få opp kcal hver dag. Det er lurt å fordele ca 1600 til 1800 kcal hver dag på ca 5 måltider. Spis vanlig god norsk kost. Dette skal jeg også prøve å lære meg.

 

Jeg har også målt meg, og det er ikke noe hyggelig. Men, vi går mot noe som er bedre.

 

Vi prates.

 

Ha en god uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ånn, da er jeg veid inn og målt. 89,5 kg og 103 cm rundt livet!!!!! 5 cm!!!!:) Gleder meg til samboer får høre det!!!

Klarte faktisk en helg uten snop. Ble jo noen øl da og litt kake men det var ca 50g... Men tidligere hadde jeg kunnet spist 200g uten problem.

 

Rekkehus: Takk for komplimenter. Jeg spiser heldigvis vanlige middager og velger egentlig bare sunnere alternativer ellersBlir nok flinkere å komme opp i riktig mengde kalorier:) Gleder meg til å høre mwer fra deg og dropper innom degg også:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burde søren bytte smilien i navnet på denne tråden:) For her er det en jente som er ved godt mot. Over 3 trimpoeng idag!!! Er helt nydelig og igår over 4!!

 

Samboer ble så utrolig glad på mine vegne når jeg fortalte om cm og kilonedgang!!! Før har jeg bare gått på sånne harde dietter og nå koser jeg meg innimellom og det er det jeg skal:) Idag tenkte jeg at jeg skulle få i meg en sjokolade etter lunsjen, men fikk lyst på en klementin istedet, whaaat?!? Skjønner ingenting og nå har jeg ikke lyst på sjokolade.

 

Og dere, jeg tror jeg klarer kaloriene idag!!! Litt større måltider hittil og det viser seg at jeg er oppe i ca 700 nå!!! Endelig fikk jeg det til!!!

 

Dette blir en sinnsykt bra uke!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

103 rundt livet!!!

33 overarmer

70 rundt låret(Målte mange ganger ja:))

118 rundt rumpa...(Rumpa mi er mindre?!? Det har aldri skjedd så tidløig før!!!)

105 rundt puppene

91 under puppene....

 

16cm minus på målsstedene!!!!!

DETTE ER VILT!!!! Hvorfor har jeg aldri målt cm nøye før?!?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tronderpi1
103 rundt livet!!!

33 overarmer

70 rundt låret(Målte mange ganger ja:))

118 rundt rumpa...(Rumpa mi er mindre?!? Det har aldri skjedd så tidløig før!!!)

105 rundt puppene

91 under puppene....

 

16cm minus på målsstedene!!!!!

DETTE ER VILT!!!! Hvorfor har jeg aldri målt cm nøye før?!?!

 

 

Superlurt å ta før- og etter- bilder!!! Ikke bestandig hodet skjønner for en fantastisk jobb som er gjort. Jeg tok bilder i undertøy ved oppstart og ved minus 15 tok jeg nye. Forandring!!! Og ikke så "skummelt" med disse bildene nå som en kanskje har mulighet for å gjøre det digitalt og bare legge de inn på PC'n. Slipper i fotobutikken å hente de.... :)

 

Stå på ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bildene var ikke snasene:) Men hadde ikke hentet de hos fotograf og ting ikke var digitalt nei. Dette er et lite sted:)

 

Idag tok jeg på arbeidsbuksa mi og den er blitt litt hengslete faktisk!!! De på jobb så det! Bruker jo 46, men måtte ta 48 i jobbukse! Men nå er det 46 snart! Kanskje vente til 44:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei-hei lindacg

Jeg ble nysgjerrig på denne tråden pga den morske smiley'en, og var forberedt på noe HELT annet enn alt det positive jeg nå har lest i tråden din.

 

Så kjempefint at du er kommet så godt i gang. Veldig gode resultater både på kg og cm. Du må absolutt fortsette å måle cm - det er utrolig motiverende. Og så er det jo HERLIG å kjenne at klærne begynner å slarke :-)

 

Har du brukt GR-formelen for å regne ut ditt egentlige kaloribehov? Hvis ikke: Gjør det!

Du bør arbeide systematisk for å komme deg opp i kalorier - 1.000 kalorier om dagen er nok altfor lite for deg, og du risikerer både å bli slapp og uopplagt på kort sikt, og på lang sikt: redusert forbrenning.

Dessuten er det veldig vanskelig å variere kosten på så lite dagsbudsjett.

 

Det er lett å tilføye ekstra kalorier til maten uten å spise usunt: Fet fisk til middag og pålegg (laks, sild, makrell), nøtter/kjerner/frø i salaten og frokostblandinga, avokado, oliven, planteolje, plantemargarin på brødskiva, majones eller majonesbaserte salater er eksempler på kaloririk men sunn mat.

Husk også 200 kcal daglig fra melkeprodukter (helst fettreduserte alternativer).

 

Ønsker deg uansett masse lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fullfres:

Takk for et motiverende og informerende innlegg. Prøver å få opp kaloriene og ligger mellom 1200 og 1400 nå. Må opp litt til. Jeg er alltid nazi med meg selv i begynnelsen, men faktisk mener jeg at jeg klarer å tenke litt anderledes nå. Skal komme opp i ca 1600 nå, ikke noe problem!

 

Litt lyst på godteri idag også, men skal begrense meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi hjemme fra en tur i skogen med førsteklasse(med familie) Så utrolig hyggelig altså!!!! Og godt det var idag. For idag er min planlagte sprekk. Som har bestått av grillpølser hillil, men fortsatt kalorier igjen.... Blir vel noe til kvelds tenker jeg! :)

 

Spent på mandagen nå:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tronderpi1
Etter en sprekk er jeg ytterst fornøyd med minus 1kg og 1 cm rundt livet.:jippi:

 

 

Gratulerer med kiloen!!!

Er det ikke godt å se at verden ikke går under selv om man har hatt en liten "sprekk"?!!! Vi tåler litt vettu :) Mine siste uker har vært preget av en noget slækk holdning, men håper på en god uke nå! Godt og inn hit for å finne motivasjon og "felles sjebner" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...