Gå til innhold

Ned i vekt sammen???


Gjest Caserta

Anbefalte innlegg

Hei, Hei!

 

Jeg er 32 år, gift og en sønn på 1 år.

Jeg veier nøyaktig 101,6 kilo og drømmer om å veie 70 kilo.

 

Jeg går på mitt 2. Grete Roede kurs nå. Da jeg startet på det første kurset veide jeg 107, 8 kilo og gikk ned 5 kilo. Jeg hadde en uoppnåelig tanke om å gå ned 10 kilo iløpet av 1 kurs, men da jeg virkelig startet slankingen ordentlig forstod jeg at det ikke ville bli så lett. Å gå på Grete Roede kurs gir ingenting gratis, men det er en god hjelp.

Da jeg nå startet kurs 2 begynte jeg på 102,8 kilo og er altså kommet ned i 101,6 kilo nå. Jeg har en lang vei å gå. Jeg takler det sånn greit å strå imot mat/snop fristelser. For meg er utfordringen å trene. Jeg har aldri vært en person som liker å trene. Syns det er veldig tungt å komme igang. Det jeg gjør av trening nå er å gå turer, jogge og svømme. Det Grete Roede kurset jeg går på nå er et trimkurs. Vi veier oss først, og så er det ut og trimme sammen. Alle har mye bedre kondis enn meg på det kurset, så det blir en skikkelig push for meg. Jeg presser meg selv hardt for å ikke henge etter. Dette kurset motiverer meg til å trene mer på egenhånd og...

 

Hadde vært kjekt om det var noen andre der ute som ville gått ned i vekt med meg. Hadde vært kjekt om vi ble en gjeng som skrev her inne. Vi kunne klaget til hverandre og støttet hverandre, og sakte men sikkert kommet nærmere våre egne mål. Venter i spenning:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg er "rekkehus". Vi to har samme vekt. Jeg staret på 102 kg. Du er veldig velkommen til å være med på min side også, for det er bra å være flere sammen. Jeg skal på kurs onsdag. Jeg kommer derfor tilbake senere med resultater fra denne kvelden.

 

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg gikk heller ikke ned helt det jeg forestilte meg på kurs en og starter på kurs to med ca samme vekt som deg, nemlig 101,5 kg. Jeg har egen tråd, men kommer til å følge med her også. Har rapporteringsdag tirsdager. Vi snakkes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempe kjekt å få respons på tråden min:)

 

Jeg går på Grete Roede kurs på tirsdager, så på onsdager forteller jeg her hvordan det har gått.,

 

I dag var jeg alene hjemme til middag, og jeg var så utrolig fristet av å bare sette på en Grandiosa. Det er fort og lettvint middag, og jeg liker det kjempe godt. Heldigvis klarte jeg å la være. Det hadde ikke vært mange stykker jeg kunne tatt og fortsatt fulgt dietten min. Det endte med poteteter, gulrøtter og hjemmelaget fiskegrateng fra frysen. Jeg er stolt av meg selv som klarte å motstå fristelsen:)

 

Når man er på slanking er det fristelser og lette utveier overalt føler jeg, veldig utfordrende å stå imot ofte. Som jeg skrev i forrige melding, så veier jeg nå 101,6 kilo. Skal ikke på Grete Roede kurs før tirsdag 25/11 (18/11 er kursleder på ferie), så jeg har satt meg et håpfullt forsiktig mål. Målet mitt er kun å gå ned 1 kilo til da. Går jeg ned mer blir jeg så glad, står jeg stille blir jeg lei og går jeg opp blir jeg utrolig skuffet. Skal gjøre alt for å klare dette. Trene og spise riktig. Jeg klarte jo å unngå den pizza`en:)

 

Klem så lenge...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber som nattevakt, og jobber da 7 dager på og 7 dager av. Må liksom forandre matvaner annenhver uke. Nå når jeg jobber natt spiser jeg et mellom måltid kl. 01.00 og lunsj kl 04.00. Tror det går greit slik. Jeg merker at jeg er flinkere i jobbeuken ang mat, men flinkere med trening i friuken. Jeg makter bare ikke trening i jobbeuken.

 

Slik består en typisk dag i jobbeuken:

-23-7 jobb

-7-8 komme meg hjem/spise frokost

-8-16 sove

-16-20 middag/leke med sønn/legge sønn

-20-22 slappe av/være med mann

-22-23 komme meg på jobb

 

Hvordan i alle dager skal heg rekke trening i dette programmet?

Satser på at jeg går litt ned likevel pga flink med maten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kanskje en mulighet å gå/sykle til jobb? Men det kommer jo an på avstand selvfølgelig. Eller du kan kjøpe en trimsykkel e.l som du kan trene på når du kommer hjem, og kutte ned en time på sovinga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...