Gå til innhold

Middagstips - fiskeboller


Gjest snusen
 Share

Anbefalte innlegg

Du kan ha karri i sausen. Kjøper boks med karri i innvandrerbutikken som jeg syns er sterkere enn vanlig på glass, men den er mindre gul i sausen så obs ;)

 

Kjøp en boks reker og bruk laken i sausen. Tilsett rekene rett før servering. Ikke la de koke for da får du tyggis.

 

Ellers er jeg voks opp med å steke bacon i biter og ha oppi sausen, men det er jo ikke slankekost igjen da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for tipset, vet du hva jeg skal gjøre nå? Steke kalkunfilet, fra prior ser ut som spekeskinke, jeg bruker det som bacon så nå skal jeg steke det å ha i sausen. Tusen takk! Skal legge inn hvordan det smakte, men nå fikk jeg vann i munn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ble kjempegodt. Har aldri tenkt på å bruke bacon til fiskeboller. Vi sloss nesten om fiskebollene. Gjorde som følger:

 

Laget hvit saus av lettmelk og hvetemel (oppskrift i en gammel Grethe Roede bok)

 

hadde i karri, hakket purre og fiskebollene

 

Tok ca. 40 gr Kalkun Spekefilet fra Prior (har du ikke smakt den løp og kjøp; ristes i tørr panne, smaker som bacon 1.3 gr fett 160 kcal/100 gr) og skar i små biter og ristet i tørr panne.

 

Serverte disse ristede bitene oppå fiskebollene. Snakk om snadder. Tusen takk for tipset!

 

Prøver å tenke på hva ville jeg hatt til middag hvis jeg kunne velge hva jeg ville og gjøre om det til en lovlig variant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra. Ja purre setter også god smak. Og ekstra kjøtt oppå gjør ikke noe når det er magert og fiskeboller i seg selv er jo mager kost.

 

Tror det er mye av trikset. Finne gode løsninger og erstatninger for det man pleide å spise før og gjøre det om til noe sunnere.

 

Purre har jeg aldri prøvd før. Det må testes ved neste fiskebollemiddag. Takk for tips til deg også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...