Gå til innhold

Potetvariasjoner


pippia

Anbefalte innlegg

Før sløyfet jeg ofte poteten fordi jeg ikke giddet å koke bare en potetrasjon, og oppvarmet dagen-derpå-potet ikke er noe særlig. Men nå koker jeg potetrasjon for 3-4 dager, spiser den kokt første dagen, resten moser jeg med litt vann og litt potetmospulver. Det er lett å varme i microen, og smaker mye bedre enn vasne, oppvarma poteter. Jeg bruker å koke litt gulrot sammen med poteten, da får du en mos som både er sunner og ser god ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg lager ofte grønsaksmos.... hehe det ser ikke spes godt ut, men det smaker nydelig... :)

en stor potet

2 storegulrøtter

en halv blomkål

en halv broccoli

koskes i litt salt vann, putt i blenderen med litt melk.... mooos!!

det får en litt gusjen farge, men smaker himmelsk syntes jeg iallefall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Jeg lærte noe nytt av min gamle bestemor her i jula! Man kan koke poteter i microen!! Går fort og er veldig enkelt! Og poteten er nesten bare bedre enn når den kokes på vanlig måte!

 

Legg en-to passe poteter med skrell i en micro-vennlig bolle. Ha oppi et pas spisekjeer vann og legg lokk løst over. Sett i microen på 7-8 min alt etter størrelse/antall poteter!

 

Fiks ferdig! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Er jo også digg å dele potene i passende båter dagen derpå, og hive dem i ovnen med litt krydder på. Om man har olje på spray kan man jo spandere et par dusjer av den og :P. Snadder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei.

 

vi pleier å lage potetgrateng med mindre ost oppi,og istedetfor krydder ellers så blir det krydderpoteter,og potetmos.

 

blir av og til også poteter og gulrot sammen i en form og steker det i ovnen på 220 grader i 30-35 min. kjempegodt. går også mye i kokte poteter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...