Gå til innhold

Trimpoeng


Gjest elli
 Share

Anbefalte innlegg

Hvor mange trimpoeng er anbefalt å ha på dag/i uka??

 

Tror det er avhengig av vekt og fysisk form. Trimpoengene beregnes også forskjellig ut fra vekt. Vi forbrenner mer ved å bevege en tyngere kropp enn en som er lettere. Uansett bør alle bevege seg minst halv time hver dag. F.eks. gå en tur. Intensiteten kan økes når formen blir bedre.

Smart å variere aktivitene ut fra hva man sjøl har lyst og anledning til. Sats på en kombinasjon av styrke og kondisjon. Trenger ikke trene det i treningsstudio - like greit med en tur i skogen. Gjør noe som er artig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trimpoeng er veldig motiverende å regne ut! når du går inn på Mat og trim under "Registrering", kan du legge inn div aktiviteter og deretter varigheten av dem. f.eks var jeg ute i skogen og gikk tur i dag, gikk ca 3 km/t i 2 timer, og det ble rundt 500 kcal eller noe, ergo er det 2,5 trimpoeng. Grete Roede Vektklubben regner ut trimpoengene. det du må gjøre er å registrere varigheten og hvilken aktivitet du har gjort.

 

når jeg trener på helestudio, har jeg som mål å forbrenne 400 kcal (og da er jeg nesten død etterpå!), og da følger jeg godt med på kcal-oversikten på trimapparatet. jeg sykler, jogger,går og stepper. morsomt å ha et mål under treningen. hvis jeg ikke har dødd innen de 400 kcal er forbrent, så trener jeg enda litt mer. personlig syns jeg det er lett å sluntre unna og å bli litt for slapp på trening.

 

kjøp deg et pedometer, kjempemotiverende å vite hvor langt du har gått, hvor mange kcal du har forbrent osv....

håper dette var svar nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så motivert nå! Så fikk jeg selvsagt kjempehoste - holder på å krepere bare jeg går i en trapp :)

Men nå er medisin i huset - så snart er jeg nok klar igjen. Skal ha min. 7 i uka til å begynne med. Så får jeg heller prøve å øke etterhvert. Er ikke særlig glad i helsestudio, så får heller trille tur :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...