Gå til innhold

Luksusproblemer


Anbefalte innlegg

Etter 2 "ned i vekt-kurs" og - 20 kg er jeg strålende fornøyd med innsatsen,

men jeg har et luksusproblem! Har gått på "hold vekten-kurs" i snart 3 måneder, men fortsetter å gå ned i vekt. Heldig er du, kan noen tenke, og det er jeg jo, men likevel er jeg redd for at jeg nå ikke klarer å holde på de gode matvanene som er innarbeidet siden jeg må øke og øke kcal-mengde i forhold til utregningen på "hold vekten-kurset"! Er det noen som har/har hatt samme problem som meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må bare prøve å øke inntaket jevnt og trutt, til du finner ut hvor mye mat du trenger i forhold til din forbrenning. Trener du veldig mye, kanskje?

 

Jeg går ut fra at du får god oppfølging fra kursleder? Du kan helt sikkert ringe ham/henne utenom kurskveldene også - månedelige møter er jo ganske sjeldent.

 

Det viktigste er nok å unngå å begynne å spise snacks, snop og kaker til hverdags, hvis overvekten i sin tid kom fra slik spising.

 

Husk at en rekke sunne matvarer er effektive i forhold til å gi kalorier. Fet fisk, nøtter/frø, planteoljer, avokado, oliven etc. Ved å spise mer av dette slipper du å spise kunstig store mengder mat. Ren fruktjuice er også sunt.

Det er jo ikke meningen du skal spise deg mer enn mett til måltidene.

 

Lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...