Gå til innhold

Spiseplan


Gjest Cecil

Anbefalte innlegg

Hvordan ser din spiseplan ut? Hva er dette med kosemerker?

 

Lurer ellers på om hvordan du mosjonerer? Når du mosjonerer hjemme ("stuetrim"), hva gjør dere da? Tips hadde vært fint!

 

Jeg skal ned 5 kg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette spiser jeg..

1)Frokost: 2 skiver brød med det pålegget jeg har lyst på(styrer unna fete oster, salami ol) 1 glass melk eller litt yoghurt.

 

2)Lunch: 2 skiver brød m/pålegg, eller 3 revita knekkebrød med mager smøreost, eple.

 

3)Mellommåltid: 1 brødskive m/pålegg + 1 frukt

 

4)Til middag spiser jeg det sammen som resten av familien, veier poteter, kjøtt/fisk og grønnsaker.

 

5)Kvelds: 2 skiver brød med pålegg

 

jeg veier all mat, synes faktisk det er litt artig....

 

Ang kosemerker så husker jeg ikke hvor mange kalorier et merke gir, men du kan spare alle kosemerkene til helga eller hvis du skal i selskap, sånn at du kan ta litt ekstra mat/godis....(kanskje noen andre her vet hvor mange kalorier et kosemerke gir)

 

Jeg har en Pilates video som jeg trener etter, går ellers turer på kvelden.

Lykke til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er min:

 

Frokost: ett grovt rundstykke med varierende pålegg, unngå de feteste ostene og salamien.

Lunsj: Ostesmørbrød. 2 tynne grov brødskiver, tynt lag med grov sennep, kalkunpålegg, Tines lett hvitost (den smelter faktisk i motsetning til synnøve), tomater, sylteagurk etc

Middag: Samme som resten, men mye grønnsaker og magert kjøtt/fisk og lite potet/pasta etc

mellommåltid: ca 100 kalorier f.eks. ei tynn brødskive med lett pålegg eller grønnsaker med litt lett dipp, eller bær med lettyoghurt eller en god smoothie, sjekk oppskriftene på drikke på disse web sidene.

Frukt: 2-3 frukter hver dag avhengig av størrelse

1 yoplait yoghurt

 

I tillegg kan du spise nesten så mye grønnsaker du orker. Ikke bare en gullerot eller et stykke kålerabi, men prøv gjerne surrede squash, paprika,løk, sopp etc. Eller pastasaus uten pasta eller kjøtt. Varier med ulike krydder/urter. Hva med fylt sopp til kvelds kos? Ta en sjampinjong, knekk av stilken. Hakk stilken, løk, urter, avrent spinat, soltørkede tomater lagt i bløtt i vann, etc. Stek i ovnen i ca 10 minutter.

 

Kosemerker er fra Grete Rode diettene. De tillater at du skeier ut litt innimellom. Hver uke har du 14 kosemerker a 25 kallorier som du kan bruke på såkalt fy mat. Enten bruker du den på en liten sjokolade rute hver dag eller du kan samle opp alt til helga å bruke dem på f.eks. sukkerholdig brus eller et glass vin. Dette er for å holde motivasjonen oppe slik at man orker å fortsette å leve på denne måten over lang tid.

 

Jeg er håpløs på trening så gode råd for å komme seg ut av sofaen mottas med takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...